Berichten: 605
Topics: 78
Lid sinds: Nov 2008
Laurens, zoveel scheikunde kennis heb je nou ook weer nie nodig voor HBO Milieukunde ;-), (Been there done that). Breda? Afijn, succes met zoeken naar een nieuwe uitdaging! En ff extra tijd in de oranje hobby is ook niet verkeerd! Wil je dat stuk over een DIS bobine goed documenteren? Ben daar erg benieuwd naar!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Zal ik doen Steven ps ga je op ms rijdne of orginelen ecu ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Zomaar een vraagje, waarom wil je persà naar een open management systeem? Voor wat je van plan bent is LH2.4 meer dan genoeg volgens mij?
De DIS bobine zou moeten werken met een Buchka Wasted spark boardje. Of je knalt er een vriesplug uit en zet daar een ontsteking in.
Berichten: 6.711
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Dat zelfde zat ik ook net de denken. Zon buchka of blabla boardje lijkt me wel handig.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
..deze striping is ook op de 200 toegepast..
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
15 December 2014, 00:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 December 2014, 15:47 door Laurens Zondag.)
kans dat ik vems ga gebruiken is vrij groot nu. ben er vandaag achtergekomen dat de officeele vems dealer van nederland in beneden-leeuwen zit (ideaal dus voor techsupport) binnenkort maar eens een afspraak maken
@wouter: wil het een keer gedaan hebben en wil een goede apparte maps kunnen maken met zowel lpg als benzine. Het lijkt me gewoon een heel erg intressant project.
@ dopski klopt als je lh blijft rijden en je wilt wasted spark is het bucka bord het beste
@ raymond dat is best gaaf maar liever niet op mn 242
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
Met LH 2.4 loop je toch tegen een aantal dingen aan. Ben ik zelf inmiddels ook achter.
Megasquirt, of dus VEMS is wat dit betreft gebruikersvriendelijker en uiteindelijk misschien wel goedkoper dan LH2.4. Bovendien ben je voorbereid op de toekomst, ik bedoel; 200 pk went vrees ik erg snel. En het is natuurlijk erg leuk om mee bezig te zijn... Launch Control en dat soort gekkigheid zijn heel simpel in te stellen.
Ik denk dat ik voor Megasquirt 2 V3.57 ga. Bordje zelf even solderen en je bent voor 300 euro klaar. Nouja... dan nog een kabelboompje en de boel afstellen, maar dit is volgens mij heel goed te doen. Erg veel support op dat gebied.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
LH2.4 gaat ook nog heel goed tot dik 300 wielpk's. Pas vanaf daar is MS/KMS de moeite.
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
even een kleine update ik ben wat minder actief qua posten op het forum aangezien de fotos nog wel eens wegvallen. best jammer dit komt omdat bedrijven van het gratis naar betaald gaan zoals bij imageshack dus heb besloten zelf een
blog te beginnen zodat de foto's op mijn dropbox opgeslagen worden (ideaal dus)
verder ben ik de laatste dingen aan het verzamelen voor de ombouw ik heb al het een en ander verzamelt eind deze maand hoop ik alles in huis te hebben en zal ik er een update van doen op het forum. Het is me gelukt om redelijk budget technisch een setje Galaxy velgen te kopen ze zijn uiteindelijk uit zweden gekomen voor een hele nette prijs.
![[Afbeelding: 20150125_122308(1).jpg]](http://2.bp.blogspot.com/-II_DyaJBP2I/VQbzpqoBQYI/AAAAAAAAASY/Z8-5DjhQW3c/s1600/20150125_122308(1).jpg)
de b230ft is bijna helemaal klaar om ingebouwd te gaan worden in de 242
de m90 schakelstangen heb ik 95mm inlaten korten bij een oud stage bedrijf van me. het aluminium was heel goed te lassen en viel gelukkig niet tegen.
![[Afbeelding: 20150302_162154.jpg]](http://4.bp.blogspot.com/-Ilq5mfuVp9Y/VQbzpxUP_qI/AAAAAAAAASc/UkhuS_2vYU0/s1600/20150302_162154.jpg)
moet alleen de versnellingsbaksteun aanpassen voordat deze ingebouwd kan worden
iemand ervaring mee die me er mee kan helpen ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]