14 October 2013, 11:39
haha, wil best helpen hoor

Mijn 242DL
|
14 October 2013, 11:40
mag altijd hoor xd maar kan het ook we zelf denk ik xd de bak en tussen as heb ik al liggen
![]() Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
14 October 2013, 11:41
als je zin hebt om een dagje te komen klussen koffie staat altijd klaar
![]() ![]() Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
14 October 2013, 14:52
Naar mijn weten zijn alle voorassen gelijk op die van de diesel na.
Mocht het niet zo zijn heb ik wel een vooras en motorsteunen voor je liggen...
14 October 2013, 17:31
Ik heb met die GT nooit last gehad van back fire dus ik zou gewoon blok met lpg gebeuren helemaal overzetten.
Starte ook altijd op lpg ook in de winter.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
14 October 2013, 17:35
Misschien niet de motor uit het chassis halen, maar het chassis over de motor heen tillen. Zodat je motor, versnellingsbak, vooras etc op de grond laat staan. Andere 242 er weer overheen laten zakken...
14 October 2013, 18:47
Dopski schreef:Misschien niet de motor uit het chassis halen, maar het chassis over de motor heen tillen. Zodat je motor, versnellingsbak, vooras etc op de grond laat staan. Andere 242 er weer overheen laten zakken... Voor extra informatie kan je altijd bij Raymond aankloppen :lol:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
14 October 2013, 18:55
dat zou ook nog kunnen heb daar alleen de ruimte helaas niet voor dus ach dan maar met een omweg het moet toch allemaal los om de caroserie allemaal goed te doen.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
23 October 2013, 20:57
van de week mn compressiemeter binnen gehad en vandaag gebruikt. heb zowel de b20 die in de oranje zit getest als de b23e in de zwarte
de oranje 1:12 2:11.5 3:11.5 4:10.8 kleppen moeten binnenkort gesteld misschien dat het dan wat meer bij mekaar trekt de zwarte: 1:11 2:10 3:11 4:5 ben bang dat dit blok aan revisie toe is of in iedergeval een hele grondige inspectie en schoonmaak beurt wat nieuwe pakkingen is ook niet overbodig. de volgende stap is het compleet demonteren van het motorblok uit de zwarte. dan de kabelboom,ruiten, stuurbekrachteging, hemeltje ,achteras en banden. dan de rest afvoeren. op hoop van zegen dan maar heeft iemand misschien een aanpak voor revisie die je het beste kunt volgen ? Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL] |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|