Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 242DL
server is om sta pel gek van te worden, vorige bericht 3x geschreven en vreet ie toch wel alle spaties op..

we mogen blij zijn dat het geen bedrijf is..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
voor nummer 19 laat ik me zeker nog wel een keer zien of natuurlijk voor de gezelligheid.
in iedergeval jambon wat zou je doen met het verdeelblok tussen 1 en 2 die zwende zekering is van mijn autoradio wil nog een keer apparte zekerings kast maken onder het dashboard.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
14 is inderdaad carter ontluchting

welke nummers twijfel je over?

en uhh.. is een werk plaats hand boek geen goede?Smile
Antwoord
14 is inderdaad carter ontluchting

welke nummers twijfel je over?

en uhh.. is een werk plaats hand boek geen goede?Smile
Antwoord
14 is inderdaad carter ontluchting

welke nummers twijfel je over?

en uhh.. is een werk plaats hand boek geen goede?Smile
Antwoord
ik twijfel voor de rest eingelijk nergens meer over.
een werkplaats handleiding heb ik al in de vorm van een haynes.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Koop "Het Beste Boek voor de Auto" voor de betere basisbegrippen, uit de tijd van je auto: http://link.marktplaats.nl/660079805
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
ik zie 3 dubbel.. ben niet de enige dus..

anywho, dat verdeelblok is nu eenmaal wat het is, enige wat je kunt doen is er voor te zorgen dat de boel schoon is, absoluut goed vast zit en geen corrosie vertoont. Liefst zou ik hem vervangen door iets nieuws waar geen vocht bij kan. Bij een 100-serie zit ie nota bene links voor onderin achter het front, da's bij een 200 al beter geplaatst. (Hoe zit dat trouwens bij de latere 200's?)

Zekering of beter, de hele bekabeling voor een radio en eventueel "vermogensaanverwanten" hang ik het liefst achter de accu, en om te voorkomen dat het daar een ratjetoe aan draden wordt kom je vanzelf weer op een dergelijk verdeelpunt uit elders in de auto, maar dan dus beter afgeschermd. Alleen de radio met wat zal het zijn, 10 amp. moet je achter de radio al kunnen koppelen aan de aansteker bv..

En die paar euri inclusief post voor een wat oudere Haynes is niet teveel..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Dat verdeelblokje hangt gewoon op dezelfde plek bij de latere 240, hangt daar prima volgens mij, alleen zitten er minder gaten in het deksel. Dikke draden die met dikke schroeven vastzitten, niet een onderdeel waar veel mis mee kan gaan.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Jambon schreef:ik zie 3 dubbel.. ben niet de enige dus..

anywho, dat verdeelblok is nu eenmaal wat het is, enige wat je kunt doen is er voor te zorgen dat de boel schoon is, absoluut goed vast zit en geen corrosie vertoont. Liefst zou ik hem vervangen door iets nieuws waar geen vocht bij kan. Bij een 100-serie zit ie nota bene links voor onderin achter het front, da's bij een 200 al beter geplaatst. (Hoe zit dat trouwens bij de latere 200's?)

Zekering of beter, de hele bekabeling voor een radio en eventueel "vermogensaanverwanten" hang ik het liefst achter de accu, en om te voorkomen dat het daar een ratjetoe aan draden wordt kom je vanzelf weer op een dergelijk verdeelpunt uit elders in de auto, maar dan dus beter afgeschermd. Alleen de radio met wat zal het zijn, 10 amp. moet je achter de radio al kunnen koppelen aan de aansteker bv..

En die paar euri inclusief post voor een wat oudere Haynes is niet teveel..

de haynes die ik heb is eingelijk maar dan van 1974 tot 1980 dus alleen met b20 en b21 motor
ik snap dat je dat direct van de accu af wilt halen maar het loopt nu van accu verdeelblok naar zekering naar accu dus vind opzich wel meevallen moet ik zeggen :O
ik ga nog even een nieuw accu bevestig beugel ontwerpen oude systeem vind ik nog al prut het is het net wel net niet zeg maar
zal de tekeningen bewaren en foto's er van maken voor de mensen die intresse hebben




zou ik trouwens de moderator mogen vragen om de post uit http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL
om die in deze post te zetten aangezien het bijmekaar hoord :X weet niet of dit mogelijk is hoor :X?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 215.124 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 2.821 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 14.424 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 186.231 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 106.462 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 59.772 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.391 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 42.959 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 14.380 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus
  Rustig op zoek naar "mijn" volvo jopie95 38 26.659 30 January 2017, 21:04
Laatste bericht: jopie95

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 54 gast(en)