29 March 2013, 13:17
Ai, weet je al wat het veroorzaakte?
Mijn 242DL
|
29 March 2013, 13:17
Ai, weet je al wat het veroorzaakte?
29 March 2013, 13:21
Water in de leiding remvloeistof moet hoog nodig vervangen worden
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
29 March 2013, 16:44
Citaat:Water in de leiding remvloeistof moet hoog nodig vervangen worden heb nog wel een Easybleed te koop voor je. begin maar vast met al je nippels in te spuiten met kruipolie/wd-40 oid (remnippels :-) Elke dag even 2x doen, dan weet je zeker dat als je gaat verversen, er nix afbreekt. Succes ![]()
1 April 2013, 21:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 April 2013, 13:23 door Laurens Zondag.)
ik ben me steeds meer aan het inlezen op het gebied van auto's en vroeg me af dmv wat foto's van mn eigen motorruimte dat iemand zou kunnen kijken of het klopt wat ik zeg. alvast bedankt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
1 April 2013, 23:14
5 is de rembekrachtiger.
2 April 2013, 00:46
He leuk, een spelletje.
12 is benzinepomp. 13 is ophangoog voor motortakel 14 is geloof ik carterontluchting
2 April 2013, 12:33
als iedereen het daarmee eens is dan vul ik het lijstje aan.
weet iemand of de andere dingen die ik benoemd heb correct zijn ? heb nog mn twijfels namelijk over een aantal nummers Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
2 April 2013, 12:44
1 relais waarvoor?, 2. nee=relais grootlicht/dimlicht, 3. niet standaard, kan ook LPG installatie zijn, 4. ok, 5. Rembekrachtiger, 6. Hoofdremcilinder, 7. (niet helemaal te volgen) verdelerkap?, 8. ok, 9. ok, 10. ok, 11. ok 12. benzinepomp, 13. fragiel ophangoog?, 14. idd carterontluchting (zit filtertje in), 15. ok, 16. Nee= startmotor (waterpomp is metaalkleurigblokje waar ook de fan op zit), 17. ok, 18. ok.
2 April 2013, 13:20
super bedankt mensen
![]() ![]() Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
2 April 2013, 15:45
om te beginnen deze maar ens doen..en zover ik alle pijltjes goed volgens kan.. (er is al een hoop ingevuld zie ik..)1 lijkt geen Volvo relais, achteruitrijverlichting wellicht..2 idd groot / dim3 zweefzekering LPG-systeemhet verdeelblok tussen 1 ende 2 is er 1tje om na te zien. Na verloop van de jaren kan er een overgangsweerstand ontstaan en kan de oorzaak van brand zijn.4 Bobine5 rembekrachtiger6 hoofdremcilindert7 ontsteking, er op verdeelkapje, er in rotortje en puntjes (de laatste kun je op termijn vv door een simpel electronisch exemplaar..)8 LPG verdampert9 ruitenwiisermotor10 V-snaar11 bout krukaspoelie 12 brandstofpomp13 idd takeloog voor geval je het ding er een keertje uit wil halen (nog nooit tegengekomen trouwens..)14 carteventlatiepotje15 oliepijlstok16 startmotor (als ie sneuvelt kan er een veel jongere in, meer vermogen, minder elektraverbuik..)17 vriespluggen18 motorsteun19 kom een keer met de lijst aanvullende vragen op de koffie..20
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|