11 September 2012, 16:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 September 2012, 09:48 door Mr.Borrie.)
Heb paar keer al mijn 242 project laten vallen op dit forum. Dus ik dacht dat het wellicht toch wel leuk was iets meer te vertellen over dit projectje.
De 242 heb ik 3 jaar geleden met een vriend opgehaald voor hem om op te knappen. De wagen was compleet roestvrij op een vieze plek in het achterspatbord na. De B21 motor was stuk gelopen en het idee was een B21 terughangen en goedkope leuke auto op gas te bouwen.
3 jaar later stond de auto nog steeds bij de ouders van die vriend van mij op de oprit. Hij was inmiddels gestopt met lessen en ik kon het niet langer aanzien dat die wagen in zandvoort stond weg te rotten.
Ik heb de wagen toen geruild tegen mijn macbook en zo was het project geboren.. Een auto die ik niet nodig had (Ben een echte 700 serie man) maar de 242 is te speciaal om zo nog een aantal jaar te laten staan om vervolgens voor oud ijzer weg te sturen.
Een B21 vind ik wat gewoon en saai, ik heb een race achtergrond en weet van mezelf dat ik me ga vervelen als hij standaard is. Er moest iets leuks met de auto gebeuren en leerzaams, moet wel een uitdaging zijn!
De wagen staat op LPG dus mijn idee was hem om te bouwen naar LH2.4 injectie en dat te combineren met een STAG LPG injectie systeem. Als we dan toch bezig zijn moest er ook maar meteen een turbo inkomen.
Hier een aantaal plaatjes van het afgelopen jaar ter illustratie van waar ik kom en nu ben
Bij aanschaf 3 jaar geleden:
[SIZE="4"]Toen:[/SIZE]
- kapotte B21
- BW55 automaat
- OEM interieur
- aftermarket radio
- LPG
![[Afbeelding: img0065gd.jpg]](http://img440.imageshack.us/img440/1723/img0065gd.jpg)
![[Afbeelding: img0105kz.jpg]](http://img59.imageshack.us/img59/9522/img0105kz.jpg)
![[Afbeelding: img3457zln.jpg]](http://img4.imageshack.us/img4/9657/img3457zln.jpg)
Plannen
huidig:
[SIZE="4"]Motor en transmissie:[/SIZE]
Plan:
- B230FK
- 740 AW71
- 240 AW71 cardan
- 240 LH 2.4 NA kabelboom
- LH2.4 NA naar turbo AMM converter
- 940 chiped ECU's
- LPG injection
- Injectie tank van 245 turbo
- benzine pompen 245 turbo
- Wasted spark onsteking
![[Afbeelding: IMG_3858.JPG]](https://lh3.googleusercontent.com/-d98u4AybJKs/T7FZlAU92RI/AAAAAAAAAow/cNCSLVTst1k/s800/IMG_3858.JPG)
![[Afbeelding: img3459xa.jpg]](http://img836.imageshack.us/img836/1231/img3459xa.jpg)
[SIZE="4"]Ophaning:[/SIZE]
Plan
- OEM upper GT Brace
- OEM lower GT Brace
- IPD Swaybars
- Koni Red shocks rondom
- Verlagingsveren voor. HD veren achter
- 240 achteras met kilometer signaal gever
![[Afbeelding: IMG_4019.JPG]](https://lh4.googleusercontent.com/-xRnq9sv2KNE/UET6S-84uMI/AAAAAAAABDY/Lp1qurWOFHw/s720/IMG_4019.JPG)
![[Afbeelding: IMG_4022.JPG]](https://lh5.googleusercontent.com/-3BjDLHcg6SY/UET6Re_riMI/AAAAAAAABDQ/HGBgy1rSqmI/s720/IMG_4022.JPG)
[SIZE="4"]Buitenkant[/SIZE]
[IMG]insert image[/IMG]
Plan:
[SIZE="4"]Interior:[/SIZE]
Plan
- Beige race stoelen
- Opnieuw laten bekleden achterbank
[IMG]insert image[/IMG]
[SIZE="4"]Audio/Entertainment:[/SIZE]
Plan
De 242 heb ik 3 jaar geleden met een vriend opgehaald voor hem om op te knappen. De wagen was compleet roestvrij op een vieze plek in het achterspatbord na. De B21 motor was stuk gelopen en het idee was een B21 terughangen en goedkope leuke auto op gas te bouwen.
3 jaar later stond de auto nog steeds bij de ouders van die vriend van mij op de oprit. Hij was inmiddels gestopt met lessen en ik kon het niet langer aanzien dat die wagen in zandvoort stond weg te rotten.
Ik heb de wagen toen geruild tegen mijn macbook en zo was het project geboren.. Een auto die ik niet nodig had (Ben een echte 700 serie man) maar de 242 is te speciaal om zo nog een aantal jaar te laten staan om vervolgens voor oud ijzer weg te sturen.
Een B21 vind ik wat gewoon en saai, ik heb een race achtergrond en weet van mezelf dat ik me ga vervelen als hij standaard is. Er moest iets leuks met de auto gebeuren en leerzaams, moet wel een uitdaging zijn!
De wagen staat op LPG dus mijn idee was hem om te bouwen naar LH2.4 injectie en dat te combineren met een STAG LPG injectie systeem. Als we dan toch bezig zijn moest er ook maar meteen een turbo inkomen.
Hier een aantaal plaatjes van het afgelopen jaar ter illustratie van waar ik kom en nu ben
Bij aanschaf 3 jaar geleden:
[SIZE="4"]Toen:[/SIZE]
- kapotte B21
- BW55 automaat
- OEM interieur
- aftermarket radio
- LPG
![[Afbeelding: img0065gd.jpg]](http://img440.imageshack.us/img440/1723/img0065gd.jpg)
![[Afbeelding: img0105kz.jpg]](http://img59.imageshack.us/img59/9522/img0105kz.jpg)
![[Afbeelding: img3457zln.jpg]](http://img4.imageshack.us/img4/9657/img3457zln.jpg)
Plannen
huidig:
[SIZE="4"]Motor en transmissie:[/SIZE]
Plan:
- B230FK
- 740 AW71
- 240 AW71 cardan
- 240 LH 2.4 NA kabelboom
- LH2.4 NA naar turbo AMM converter
- 940 chiped ECU's
- LPG injection
- Injectie tank van 245 turbo
- benzine pompen 245 turbo
- Wasted spark onsteking
![[Afbeelding: img3459xa.jpg]](http://img836.imageshack.us/img836/1231/img3459xa.jpg)
[SIZE="4"]Ophaning:[/SIZE]
Plan
- OEM upper GT Brace
- OEM lower GT Brace
- IPD Swaybars
- Koni Red shocks rondom
- Verlagingsveren voor. HD veren achter
- 240 achteras met kilometer signaal gever
[SIZE="4"]Buitenkant[/SIZE]
[IMG]insert image[/IMG]
Plan:
[SIZE="4"]Interior:[/SIZE]
Plan
- Beige race stoelen
- Opnieuw laten bekleden achterbank
[IMG]insert image[/IMG]
[SIZE="4"]Audio/Entertainment:[/SIZE]
Plan