8 August 2012, 22:57
Het was de achterste cilinder links nr1 die een beetje lek was.
Kop een klein beetje (bijna niets) gevlakt,maar deze was nog mooi vlak ook de kleppen opnieuw ingeschuurd.
Gekontroleerd of de natte cilinderbussen iets boven het cilinderblok uitsteken,dit wat 0,15mm.
En ook maar nieuwe distributiekettingen gemonteerd.
Maar wat het belangrijkste is,dat de koppakking van de PRV V6 van in de Volvo meer problemen geeft dan de zelfde motor in een renault of een peugeot deze draaien gewoon door zonder problemen.
Dit komt omdat de linker cil kop geen doorstroming heeft,het koelwater kanaal is afgestopt met een sensor.
Dit heb ik opgelost door de twee cilinderkoppen te verbinden en heb de sensor verplaatst
Kop een klein beetje (bijna niets) gevlakt,maar deze was nog mooi vlak ook de kleppen opnieuw ingeschuurd.
Gekontroleerd of de natte cilinderbussen iets boven het cilinderblok uitsteken,dit wat 0,15mm.
En ook maar nieuwe distributiekettingen gemonteerd.
Maar wat het belangrijkste is,dat de koppakking van de PRV V6 van in de Volvo meer problemen geeft dan de zelfde motor in een renault of een peugeot deze draaien gewoon door zonder problemen.
Dit komt omdat de linker cil kop geen doorstroming heeft,het koelwater kanaal is afgestopt met een sensor.
Dit heb ik opgelost door de twee cilinderkoppen te verbinden en heb de sensor verplaatst