Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
startproblemen
#11
iemand met nog minder verstand...... backfire ontstaat toch alleen bij LPG ??
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#12
Dat dacht ik oorspronkelijk ook, alleen de knal en het openspringende luchtfilterhuis waren voor mij redelijk overtuigend :oops: Of heet zoiets bij een benzine motor anders?? :?
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord
#13
Ik denk idd ook aan een verkeerd afgesteld ontstekingstijdstip.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#14
Peter Timmer schreef:Ik denk idd ook aan een verkeerd afgesteld ontstekingstijdstip.

Ik ga hier snel achteraan zodra ik weer wat tijd heb, ik hoop dat dat alles is. Mocht iemand nog andere ideeen hebben of tips: Welkom!

Bedankt alvast!
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord
#15
bijna zeker dat het je ontstekingstijdstip is. Check dat eerst maar eens. En laat ff weten hoe het gaat. Foto's zijn welkom!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#16
problemen zijn begonnen nadat je de onderdelen had vervangen of had je daarvoor de problemen al??
krijgt ie een vonk? staat de brandstof niet te rijk? tijdstip ontsteking inderdaad, dubbelcheck de merktekens op je distr. wielen staat merkteken van de poelie op '0' kijk dan even of de rotor wel op de juiste cilinder staat(dit is een indicatie)
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie
Antwoord
#17
Misschien dat de driem een paar tandjes versprongen is?
Antwoord
#18
contactpunten wel juiste dikte??, rotor er niet helemaal goed op, hele onsteking kun je ook verschoven hebben, moet echt goed op tijd staan, evt. met stroboscoop, bobine ok??
vacuum ok??, maw, springen de contactpunten wel terug?
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#19
luchtfilter goed??
luchtslangen heel??
benzinefilter nieuw??
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#20
Hee swa geef nou gas jonge! Big Grin Big Grin Big Grin

Volgorde bogiekabels, das een goeie idd, want dan krijg je ook klappen te horen en heb je ook kans op een backfire.


De Kater schreef:Om precies te zijn, hij start gewoon helemaal niet meer.... :? en loopt dus ook niet, toen hij nog wel liep liep hij overigens best mooi. Hij gaf alleen wel af en toe een flinke knal (backfire) waarbij zelfs het luchtfilterhuis losklapte.... :oops:
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Startproblemen Volvo 440 bj 1997 1.8i Pimpmobiel 2 2.643 8 February 2017, 23:39
Laatste bericht: Dopski
  Startproblemen met Volvo 264 GL hendrikvanriezen 4 3.218 24 June 2013, 14:57
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Volvo 240 B200k startproblemen na paar dagen niet gebruiken David Demper 10 10.079 13 January 2013, 19:00
Laatste bericht: PieterL
  startproblemen volvo 440 Patricia77 5 6.364 24 January 2012, 22:41
Laatste bericht: 345GLS
  Kerstpuzzel: Volvo 240 met startproblemen smorebrod 29 13.415 30 December 2010, 14:58
Laatste bericht: VolvoDick
  Startproblemen B18 amazone JDDV 28 11.251 7 December 2010, 23:16
Laatste bericht: Jambon
  240 B21A Startproblemen ontsteking?? job245 18 10.625 3 October 2010, 19:25
Laatste bericht: VolvoDick
  Startproblemen na motor ombouw 245 Turbo gydomatra 13 7.282 31 August 2009, 12:21
Laatste bericht: gydomatra
  Startproblemen b23e lpg in de kou en motorverwarming abbabak 13 8.773 2 February 2009, 23:22
Laatste bericht: Rob
  Startproblemen B28F 1980 simplicity 9 5.875 15 October 2007, 09:19
Laatste bericht: simplicity

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)