21 September 2010, 20:30
Vorige week 1 keer en nu 3 dagen achter elkaar heeft mn Volvo me laten staan. Aangezien starten op Benzine of LPG niet werkt vermoed ik dat het iets met de ontsteking te maken heeft.
Vorige week maandag het luchtfilter vervangen en dinsdag was starten onmogelijk. Alles geprobeerd: Choken, gas geven, afkoelen, 5 min wachten, benzine proberen, niets werkte. Afgelopen zondag met vrouw en zoon naar de dierentuin, maar helaas. Ook toen had de volvo er geen zin in.
Vandaag bijna een nieuwe condensator opgehaald, maar die moesten nog besteld worden. Dankzij een tip in een ander topic toch maar even de Bobine doorgemeten:
Center Massa: 12K Ohm
Positief Massa: 4 Ohm
Daarna alles weer aangesloten, starten en:..................... Hij sloeg aan! Zelfs met een vrijwel leeg gestarte accu sloeg die aan! Hij liep eerst even op 3 cilinders, maar hij liep toch echt. Dus net nog even een vreugde rondje gereden.
Hartstikke mooi natuurlijk, maar waar lag het nou aan? Geoxideerde contacten? Ik heb nog even een foto gemaakt en heb nog wel een paar vragen:
Er hangt een los relais rechts van de bobine, iemand enig idee waar die van of voor is?
Er hangt ook een los contact links van de bobine, die is nu niet aangesloten, het lijkt een wit bruin draad, moet die nog aangesloten zijn?
1 van de aansluitdraden van de verdamper is om de bobine kabel heen gewikkeld, is dit normaal?
Verder is de bobine na 5km een beetje warm geworden (kon mn hand er nog wel ophouden) dit is normaal lijkt me?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
[img width=800 height=600]http://img204.imageshack.us/img204/1990/img1020rg.jpg[/img]
Vorige week maandag het luchtfilter vervangen en dinsdag was starten onmogelijk. Alles geprobeerd: Choken, gas geven, afkoelen, 5 min wachten, benzine proberen, niets werkte. Afgelopen zondag met vrouw en zoon naar de dierentuin, maar helaas. Ook toen had de volvo er geen zin in.
Vandaag bijna een nieuwe condensator opgehaald, maar die moesten nog besteld worden. Dankzij een tip in een ander topic toch maar even de Bobine doorgemeten:
Center Massa: 12K Ohm
Positief Massa: 4 Ohm
Daarna alles weer aangesloten, starten en:..................... Hij sloeg aan! Zelfs met een vrijwel leeg gestarte accu sloeg die aan! Hij liep eerst even op 3 cilinders, maar hij liep toch echt. Dus net nog even een vreugde rondje gereden.
Hartstikke mooi natuurlijk, maar waar lag het nou aan? Geoxideerde contacten? Ik heb nog even een foto gemaakt en heb nog wel een paar vragen:
Er hangt een los relais rechts van de bobine, iemand enig idee waar die van of voor is?
Er hangt ook een los contact links van de bobine, die is nu niet aangesloten, het lijkt een wit bruin draad, moet die nog aangesloten zijn?
1 van de aansluitdraden van de verdamper is om de bobine kabel heen gewikkeld, is dit normaal?
Verder is de bobine na 5km een beetje warm geworden (kon mn hand er nog wel ophouden) dit is normaal lijkt me?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
[img width=800 height=600]http://img204.imageshack.us/img204/1990/img1020rg.jpg[/img]
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel