Berichten: 177
Topics: 20
Lid sinds: Nov 2005
Een paar weken geleden heb ik een icebluemetallic 244GL uit 1980 met 116dkm gekocht op zweeds kenteken (foto volgt). Hij liep best goed, maar nu dus niet meer. Hij krijgt wel benzine (na even starten benzinestank + natte bougies), hij vonkt (nieuwe bougies geen verschil) en op de startmotor draait hij soepeltjes rond. Vernieuwd: rotor, verdelerkap, contactpunten, vsnaren, distributieriem (3x opnieuw om zeker te weten dattie goed ligt)... :roll:
Hebben jullie nog tips wat na te kijken, of anders af te stellen dattie wel weer lopen gaat? Hij moet asap naar de RDW, de auto die hij moet vervangen is de keuring verlopen en die moet verkocht (gn volvo).
Alle ideeen zijn welkom!!
Bvd Harm alias de Kater
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam

245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Berichten: 237
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
Loopt hij niet mooi of loopt hij helemaal niet?
(Je bougiekabels zijn wel nog goed?)
79-er 242 GT B23e
Berichten: 177
Topics: 20
Lid sinds: Nov 2005
Om precies te zijn, hij start gewoon helemaal niet meer.... :? en loopt dus ook niet, toen hij nog wel liep liep hij overigens best mooi. Hij gaf alleen wel af en toe een flinke knal (backfire) waarbij zelfs het luchtfilterhuis losklapte.... :oops:
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam

245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
staat je ontsteking wel goed op tijd??
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 177
Topics: 20
Lid sinds: Nov 2005
TheSaint77 schreef:staat je ontsteking wel goed op tijd??
Volgens mij wel, maar ik begin onderhand aan alles te twijfelen, tip hoe je dat easy kunt checken??
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam

245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
kijk even [size=18px]
hier[/size]. Volgens mij moet dat je wel op weg kunnen helpen wat betreft de ontsteking
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 237
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
Ben zelf niet zo'n enorme sleutelaar hoor, maar ik zou anders toch de backfires verdenken:
misschien is de carburateur toch beschadigd? (je hebt een B21A gok ik )
79-er 242 GT B23e
Berichten: 177
Topics: 20
Lid sinds: Nov 2005
GT Jan-Willem schreef:misschien is de carburateur toch beschadigd? (je hebt een B21A gok ik )
Ik heb idd een B21A, maar wat zou er aan de carburateur kapot kunnen gaan bij backfire? Heb de carburateur losgehad, is wel "vies" van binnen maar niet verbrand of dikke aanslag of iets dergelijks. (Heb daar overigens het membraan, de pakkingen en de naald vervangen.)
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam

245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Berichten: 237
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
ah oke, die heb je al bekeken. Dacht dat je daar nog niets aan gedaan had. (zat te denken aan pakkingen die verbrand waren waardoor het allemaal niet meer goed afgesloten was ). Ik durf verder niet door te filosoferen met mijn boerenverstand er er meldt zich zometeen wel weer iemand met echt verstand van zaken (itt mijzelf :? :wink: )
misschien heb je hier wat aan (?) onder "gevolgen" :
http://www.volvo-classic.com/index.php?i...9&catid=13
79-er 242 GT B23e
Berichten: 177
Topics: 20
Lid sinds: Nov 2005
GT Jan-Willem schreef:ah oke, die heb je al bekeken. Dacht dat je daar nog niets aan gedaan had. (zat te denken aan pakkingen die verbrand waren waardoor het allemaal niet meer goed afgesloten was ). Ik durf verder niet door te filosoferen met mijn boerenverstand er er meldt zich zometeen wel weer iemand met echt verstand van zaken (itt mijzelf :? :wink: )
Thanks anyway, membraan van de carburateur was idd na de backfire wel naar zijn grootje, maar dat is nu dus weer allemaal in orde na een compleet revisie setje van BCCP... :roll:
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam

245GL '80 420000+km (Still under severe construction)