Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Afgelopen weekend de wielen aan de voorkant gewisseld want die zaten verkeerd om......... Ook het oude wat zwaarder uitgevoerde knipperlicht relais van hella onder handen genomen. Deze heeft een metalen boogje aan de binnenkant die was heet geworden en losgesmolten. De oorzaak heb ik niet kunnen achterhalen. Wel van alles losgehaald en weer vast gedaan en het relais weer opnieuw gesoldeerd. Nu doetvhij het weer! Maar ik probeer zolang er nog zoveel zout ligt meer met de pekelbak te gaan. Hoewel als het even kan nu de v70. Daar heb ik de bougies en kabels vervangen. Die loopt weer als een zonnetje en trekt nu weer zonder haperen als een lier!
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Shit de 245 start niet meer..... Zie mijn bericht in onderhoud. Hij vonkt wel gele vonk die hoorbaar is. Maar lijkt of hij geen gas krijgt.......
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
In tussen rijd mijn volvo alweer. draadje bij Bobine was niet kosjer.
verder heb ik mijn kachel probleem ook opgelost. ik had een nieuwe kachelkraan geplaatst tot twee keer toe. en hij bleef in de koude stand warmte afgeven.
Ik heb hem nu andersom gemonteerd en nu werkt het wel!!!
Omdat de mijne origineel eeen 6 cilinder was met airco en nu een 4 cilinder zonder. hebben ze denk ik de water richting in de het interieur omgedraaid. Ik haalde de kachelkraan eraf en het viel me op dat als ik op de ene kant hard blies ik lekkage voelde, er ging daus wat lucht door heen, maar de ander kant niet. dus andersom gemonteerd en ik kan weer heerlijk koel rijden ipv in een steeds warmer wordende auto!
heerlijk!
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
20 March 2012, 14:16
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 March 2012, 15:48 door Jeroen V.)
Het is wat met die kachelkranen, goed te horen dat het bij jou nu wel gelukt is.
Ik heb net die van mij ook maar omgedraaid, ben benieuwd! (-edit het heeft gewerkt :-) kan weer met de ramen dicht rijden)
En ik zit net naar die foto te kijken, hoe zit de einddemper bij jou? Ik neem aan dat hier het eea aangepast is ivm de lpg tank?
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Jeroen V schreef:Het is wat met die kachelkranen, goed te horen dat het bij jou nu wel gelukt is.
Ik heb net die van mij ook maar omgedraaid, ben benieuwd! (-edit het heeft gewerkt :-) kan weer met de ramen dicht rijden)
En ik zit net naar die foto te kijken, hoe zit de einddemper bij jou? Ik neem aan dat hier het eea aangepast is ivm de lpg tank?
Mooi dat de kachelkraan het bij jou nou ook doet! Daarom heb ik het ook hier aangegeven zodat anderen er ook iets aan kunnen hebben! Enne die uitlaat ja wrijf het er nog eens in.... Lelijk!!! Maar wel stil. Omdat ik een 70 liter gastank onderbouw heb was er geen ruimte voor een tussen de tank en de bumper. Wel van alles geprobeerd van extra demper in het midden tot en met een cherry bomb. Maar alles gaf te veel herrie. Deze lelijke oplossing komt van eps hoogezand. Moest ook nog 200 euro kosten. Was achteraf wel wat teleurgesteld maar ach het werkt goed en het is redelijk stil!
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Denk dat ik jou vanmorgen tegenkwam toen je van de boot kwam en het Eiland op reed , of was het een kopie van jou 245 ?
Dan heb nog even achter je gereden toen je het dorp in reed , dak een beetje open ...
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Klopt!
Ben nu bij mijn moeder op bezoek in Den Burg. Ik zag geen 240...... Of reed je in iets anders?
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Zat in mijn blauwe 940 te wachten op de stoet auto's vanaf de boot tot ik er tussen kon toen ik een 240 langs zag komen mÃt een opgerold dak en rode koplampen , heeft een aantal auto's tussen gezeten en het dorp in reed ik achter jou jij ging linksksaf Paelwerck/Schoudieck op en ik rechtdoor verder de wijk in .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Paar dagen geleden de achterzijruit eruit gehaald om het rubber eens goed te wassen omdat er steeds wat water naar binnen sijpelde langs die ruit. Hopelijk is dat nu voor bij.
Nou ik heb het voorelkaar! ik heb de ruit in het rubber gedaan en vervolgens de sierlijsten erin. Nu het geheel zo in de auto gedrukt. Wel een vervelende klus maar ach zo in het zonnetje prima te doen. En het rubber is mooi soepel door deze temperaturen. hierbij nog wat foto's
Rand vertoont wat oppervlakkige roest. Viel me eigenlijk erg mee! weggeschuurd en in de hammerite gezet.
rubber in bad:
aan het kl*ten met de strip en rubber en ruit
resultaat:
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
En? Heeft het geholpen? Ik heb zelf ook wat last van doorwateren en zie er behoorlijk tegenop om de achterruit eruit te tillen.
Rubbers e.d. heb je kunnen herbruiken?