Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70
Afgelopen weekend de wielen aan de voorkant gewisseld want die zaten verkeerd om......... Ook het oude wat zwaarder uitgevoerde knipperlicht relais van hella onder handen genomen. Deze heeft een metalen boogje aan de binnenkant die was heet geworden en losgesmolten. De oorzaak heb ik niet kunnen achterhalen. Wel van alles losgehaald en weer vast gedaan en het relais weer opnieuw gesoldeerd. Nu doetvhij het weer! Maar ik probeer zolang er nog zoveel zout ligt meer met de pekelbak te gaan. Hoewel als het even kan nu de v70. Daar heb ik de bougies en kabels vervangen. Die loopt weer als een zonnetje en trekt nu weer zonder haperen als een lier!

Antwoord
Shit de 245 start niet meer..... Zie mijn bericht in onderhoud. Hij vonkt wel gele vonk die hoorbaar is. Maar lijkt of hij geen gas krijgt.......

Antwoord
In tussen rijd mijn volvo alweer. draadje bij Bobine was niet kosjer.
verder heb ik mijn kachel probleem ook opgelost. ik had een nieuwe kachelkraan geplaatst tot twee keer toe. en hij bleef in de koude stand warmte afgeven.
Ik heb hem nu andersom gemonteerd en nu werkt het wel!!!
Omdat de mijne origineel eeen 6 cilinder was met airco en nu een 4 cilinder zonder. hebben ze denk ik de water richting in de het interieur omgedraaid. Ik haalde de kachelkraan eraf en het viel me op dat als ik op de ene kant hard blies ik lekkage voelde, er ging daus wat lucht door heen, maar de ander kant niet. dus andersom gemonteerd en ik kan weer heerlijk koel rijden ipv in een steeds warmer wordende auto!
heerlijk!

Antwoord
Het is wat met die kachelkranen, goed te horen dat het bij jou nu wel gelukt is.

Ik heb net die van mij ook maar omgedraaid, ben benieuwd! (-edit het heeft gewerkt :-) kan weer met de ramen dicht rijden)

En ik zit net naar die foto te kijken, hoe zit de einddemper bij jou? Ik neem aan dat hier het eea aangepast is ivm de lpg tank?
Antwoord
Jeroen V schreef:Het is wat met die kachelkranen, goed te horen dat het bij jou nu wel gelukt is.

Ik heb net die van mij ook maar omgedraaid, ben benieuwd! (-edit het heeft gewerkt :-) kan weer met de ramen dicht rijden)

En ik zit net naar die foto te kijken, hoe zit de einddemper bij jou? Ik neem aan dat hier het eea aangepast is ivm de lpg tank?
Mooi dat de kachelkraan het bij jou nou ook doet! Daarom heb ik het ook hier aangegeven zodat anderen er ook iets aan kunnen hebben! Enne die uitlaat ja wrijf het er nog eens in.... Lelijk!!! Maar wel stil. Omdat ik een 70 liter gastank onderbouw heb was er geen ruimte voor een tussen de tank en de bumper. Wel van alles geprobeerd van extra demper in het midden tot en met een cherry bomb. Maar alles gaf te veel herrie. Deze lelijke oplossing komt van eps hoogezand. Moest ook nog 200 euro kosten. Was achteraf wel wat teleurgesteld maar ach het werkt goed en het is redelijk stil!

Antwoord
Denk dat ik jou vanmorgen tegenkwam toen je van de boot kwam en het Eiland op reed , of was het een kopie van jou 245 ?
Dan heb nog even achter je gereden toen je het dorp in reed , dak een beetje open ...
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Klopt!
Ben nu bij mijn moeder op bezoek in Den Burg. Ik zag geen 240...... Of reed je in iets anders?

Antwoord
Zat in mijn blauwe 940 te wachten op de stoet auto's vanaf de boot tot ik er tussen kon toen ik een 240 langs zag komen mÃt een opgerold dak en rode koplampen , heeft een aantal auto's tussen gezeten en het dorp in reed ik achter jou jij ging linksksaf Paelwerck/Schoudieck op en ik rechtdoor verder de wijk in .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Paar dagen geleden de achterzijruit eruit gehaald om het rubber eens goed te wassen omdat er steeds wat water naar binnen sijpelde langs die ruit. Hopelijk is dat nu voor bij.

Nou ik heb het voorelkaar! ik heb de ruit in het rubber gedaan en vervolgens de sierlijsten erin. Nu het geheel zo in de auto gedrukt. Wel een vervelende klus maar ach zo in het zonnetje prima te doen. En het rubber is mooi soepel door deze temperaturen. hierbij nog wat foto's
[Afbeelding: P1030065.jpg]

Rand vertoont wat oppervlakkige roest. Viel me eigenlijk erg mee! weggeschuurd en in de hammerite gezet.
[Afbeelding: P1030066.jpg]
[Afbeelding: P1030067.jpg]

rubber in bad:
[Afbeelding: P1030068.jpg]

aan het kl*ten met de strip en rubber en ruit
[Afbeelding: raam.jpg]

resultaat:

[Afbeelding: P1030069.jpg]

Antwoord
En? Heeft het geholpen? Ik heb zelf ook wat last van doorwateren en zie er behoorlijk tegenop om de achterruit eruit te tillen.
Rubbers e.d. heb je kunnen herbruiken?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Eindelijk... :-) heideltje 6 5.976 26 March 2019, 15:33
Laatste bericht: MacVolvo
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 26.564 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 5.499 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Eindelijk gevonden: 245 T (Transfer) dens245polar 41 26.541 19 June 2015, 07:54
Laatste bericht: dens245polar
  Eindelijk een Volvo macfocus 3 3.413 24 November 2014, 10:03
Laatste bericht: Yellow240
  Eindelijk weer een 240 ! Pluk 9 7.683 5 April 2013, 18:59
Laatste bericht: Rob
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 3.316 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans
  Bert N heeft eindelijk zijn V90 !!!!! Bert N 31 18.069 21 June 2012, 21:21
Laatste bericht: Bert N
  Abbabak MkII abbabak 59 38.731 2 February 2012, 15:39
Laatste bericht: abbabak
  Eindelijk wakker na een hele lange winterslaap: 240 Estate '86 Pistonpen paultje 13 9.307 16 September 2011, 13:34
Laatste bericht: Pistonpen paultje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)