Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turbohoedje voor B21ET vs B21TIC
#1
Proefondervindelijk een intercooler op mijn B21ET gemonteerd. Proef geslaagd, veel meer vermogen en koppel.
In de huidige configuratie heb ik het Turbohoedje circa een kwartslag gedraaid om de piping van de intercooler te kunnen bevestigen. Ik heb hier een tijdelijke bevestiging voor gemaakt maar het hoedje is feitelijk niet geschikt om te draaien.

Ik ben op zoek naar het hoedje (lijkt eerder een haakse koppeling) welke de TIC standaard heeft. Is dit 1 op 1 over te zetten en, zo ja, Kan iemand mij hier aan helpen?

Dank Coen
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Antwoord
#2
die zijn lastig te vinden, kijk op Turbobricks, daar worden ze soms aangeboden.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#3
ik heb het originele hoedje bij een paar auto's gewoon aangepast. moeilijk uitleggen hoe en ook geen foto's van. het kan wel iig
Antwoord
#4
Zo'n aansluiting is wel leuker natuurlijk maar is een gebogen slang geen betere oplossing.
Lijkt me qua doorstroming beter dan het "turbohoedje".

Aanpassen gaat best makkelijk.Je kunt een ring (laten) maken die op de schroefdraden op het spruitstuk komt,daarna het hoedje in de goede positie op de ring plaatsen en dan de gaatjes aftekenen.....

Zo'n ring zelf maken is misschien wel wat teveel gevraagd,de meesten van ons hebben achter in de schuur nu eenmaal geen waterjet of lasercutter....helaas.

Maak even een schetsje en ga daarmee bij je in de buurt naar een machinebouwer of fijnmechanischbedrijf.Mijn ervarimg is dat je daar meestal leuk benaderd wordt als je even uitlegt waar het voor is.
Vaak heb je dan ook de mogekijheid om het materiaal te kiezen waarvan het gemaakt moet worden. Suc6!
Antwoord
#5
Het idee om een dergelijke ring te maken was ook mijn oplossing. Het probleem is echter dat de opening van het turbohoedje niet is gecentreerd. Door het draaien van het hoedje komt de onderkant hiervan klem op de luchtschroef. Het kan netaan maar het is geen charmante oplossing, wellicht goed genoeg voor tijdelijk.
Dank
Volvo 244 '81 Turbo B21ET 488 DKM LPG<br />Volvo 122S '65 B18 ca. 500 DKM LPG (40 DKM shortblock)<br />VW Karmann Ghia '72 1600 Cabrio
Antwoord
#6
Dan gewoon een passende slang bestellen.Lijkt me zoals gezegd ook veel beter voor de doorstroming als zo'n haakse aansluiting.

Die dingen kosten een paar tientjes,dus daar hoef je t niet voor te laten!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.953 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  Hulpgevraagd K-jet B21et b.b. 0 4.474 28 June 2016, 21:19
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 0 4.284 3 May 2016, 11:49
Laatste bericht: b.b.
  B21ET start niet meer Karinsky 4 27.875 28 September 2014, 20:54
Laatste bericht: Karinsky
  b21ET : Is een "pissende" injector te herkennen? edwin 3 7.097 7 August 2014, 21:16
Laatste bericht: edwin
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 78.349 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  manual boost controller B21et met een TD04 turbo edwin 14 23.114 16 February 2014, 21:15
Laatste bericht: edwin
  Vacuum slangen op op B21ET HansDAF 13 16.681 2 September 2013, 12:26
Laatste bericht: Stevves
  Maximaal vermogen voor een J overdrive? Coenraad 0 1.888 24 February 2013, 12:06
Laatste bericht: Coenraad
  "Hamerende" B21ET BartMandersRacing 34 21.245 19 August 2012, 07:55
Laatste bericht: BartMandersRacing

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)