23 December 2011, 17:09
Ha,
Ik speel met de gedachte om een B234f met M46 in mijn Amazon te plaatsen.
Na wat zoeken ben ik tot de volgende lijst met issues gekomen, allemaal volgens mij lastig maar niet onoverkomelijk.
Ik zit alleen nog met de distributeur, die achter op de kop zit. Volgens mij is het niet mogelijk om die op de zijkant van het blok te plaatsen net als bij een b230. Een andere optie is volgens mij om de hele onstekings riedel te vervangen door aftermarket computer met onstekings unit, maar daar wil ik eigenlijk niet aan, omdat dat weer extra duur en volgens mij veel uitzoek werk is en ik toch de motor, met computer kabelboom en alle sensoren ga kopen (donor auto). Iemand nog andere ideeen?
Ik meen mij de herinneren dat Kaassie ooit de distributeur naar de voorkant had gehaald en die met een tandriem aandreef?
Ik ben trouwens tot het volgende lijstje gekomen:
Versnellingsbak
Speedo aansturing, Ben Flierman heeft hier een "kastje" voor
tunnel is te krap, het is mogelijk om een stuk uit de bodem te slijpen en er een nieuw stuk in te lassen uit donor auto
Aandrijf as past niet maar die kan wel aanelkaar gelast worden en gebalanceerd.
koppeling kabels leidingen etc, wat steunen etc maken
Motor
- uitlaat past niet, gewoon lassen en met wat hoekjes en bochtjes moet daar toch uit te komen zijn.
- Inlaat spruitstuk past mogelijk niet, inkorten of rem bekrachtiger verplaatsen
- steunen, kopen bij Ben F
- benzine pomp leidingen etc, inbouwen uit de donor auto
- radiator, nieuwe steunen etc maken
- gas kabels, nieuwe steunen
Ernest
Ik speel met de gedachte om een B234f met M46 in mijn Amazon te plaatsen.
Na wat zoeken ben ik tot de volgende lijst met issues gekomen, allemaal volgens mij lastig maar niet onoverkomelijk.
Ik zit alleen nog met de distributeur, die achter op de kop zit. Volgens mij is het niet mogelijk om die op de zijkant van het blok te plaatsen net als bij een b230. Een andere optie is volgens mij om de hele onstekings riedel te vervangen door aftermarket computer met onstekings unit, maar daar wil ik eigenlijk niet aan, omdat dat weer extra duur en volgens mij veel uitzoek werk is en ik toch de motor, met computer kabelboom en alle sensoren ga kopen (donor auto). Iemand nog andere ideeen?
Ik meen mij de herinneren dat Kaassie ooit de distributeur naar de voorkant had gehaald en die met een tandriem aandreef?
Ik ben trouwens tot het volgende lijstje gekomen:
Versnellingsbak
Speedo aansturing, Ben Flierman heeft hier een "kastje" voor
tunnel is te krap, het is mogelijk om een stuk uit de bodem te slijpen en er een nieuw stuk in te lassen uit donor auto
Aandrijf as past niet maar die kan wel aanelkaar gelast worden en gebalanceerd.
koppeling kabels leidingen etc, wat steunen etc maken
Motor
- uitlaat past niet, gewoon lassen en met wat hoekjes en bochtjes moet daar toch uit te komen zijn.
- Inlaat spruitstuk past mogelijk niet, inkorten of rem bekrachtiger verplaatsen
- steunen, kopen bij Ben F
- benzine pomp leidingen etc, inbouwen uit de donor auto
- radiator, nieuwe steunen etc maken
- gas kabels, nieuwe steunen
Ernest