Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70
Wat een gave auto zeg, ik denk dat alle moeite die je er in gestoken hebt het wel waard is! En dat dak, dat wil ik ook in m'n CX.
Antwoord
Bedankt voor de positieve reacties! Leuk om te horen en cojones ik heb een adres van een man in Engeland die die daken plaatst.....Peter Harvey in Sandwich England

Antwoord
hierbij een foto van de huidige status met de winterwielen:

[Afbeelding: P1030011.jpg]

ben momenteel bezig om te kijken naar een kacheltje die samen met de motorverwarming aankan om zo en een wareme motor te hebben en een warm interieur voor dat ik ga rijden. Motor verwarming is niet alleen veel beter voor de motor de autio start ook sneller op LPG als het erg koud is! Ik be er wel blij mee.
Helaas moet ik nog een splitter hebben die ik nog niet heb gevonden..... zie de gevraagd berichten op dit forum.

Antwoord
Zolang je er geen kabels uit heb gehaald heb je een normaal 220 stopcontact bij de bijrijder. De kachelbeugel zit er wellicht ook nog ? Het kacheltje heb ik hier :/ die wilde ik nog in de Audi gebruiken...
[img][/img]
Antwoord
Hey Marc,

Ja ik mis het splittertje! Heb jij die misschien nog ergens? Nu kan ik kiezen of motor verwarming of stroom op de stekker bij de passagier......

Heb je een foto van dat kacheltje? En wil je hem misschien verkopen?

Antwoord
Liggen je snowtracs wel in de goede richting?
Antwoord
Je hebt gelijk, heb er wel eens naar gezocht...maar niet gekocht. Jouw kabels zijn orgineel volvo. In vadis moet je het nummer wel kunnen vinden...en dan maar zoeken :S

Nog ff gekeken op http://240.se/ en http://www.volvo200.org/accessoires/warmte.htm:

En bij de laatste staat ie dus maar niet zo snel te koop (Wellicht bij ebay een wereld zoekopdracht ?):
1128398 VOLVO ABZWEIGSCHALTER
Y-contact: 1128398

Het kacheltje zal wel net boven de €20 zijn geweest dus voor dat bedrag kan die wel weg. Ik leg hem voor je opzij en dan kijken we wel ff want ik kan me voorstellen dat ik je voor iets meer het restant van mijn restant delen toespeel...
[img][/img]
Antwoord
PB240 schreef:Liggen je snowtracs wel in de goede richting?

Ik dacht dan kan niet waar zijn zou er een grapje over maken in de trent van ik rijdt meestal achteruit...... Maar je hebt gelijk!!! Ik moet de voorwielen wisselen!

Blunder.......

Scherp!!

Antwoord
Heb nu ook een pekelbakkie gekocht: een twingo uit 1993. Deze was eerder in mijn bezit geweest maar de nieuwe eigenaren ruildehem in op een nieuwe. Zij kregen er 400 euro voor bij wijze van actie. Ik heb ze 500 euro gegeven omdat er net helemaal nieuwe remmerij op is gekomen aan de achterkant. Hij zou weggaan naar een opkoper maar dat vond ik zonde. Er zit een nieuw subframe in , waterpomp en radiateur en carterpan. De auto is weliswaar niet veel waard maar wel goed. Ik ga hem dus gebruiken als reserve auto en soort van pekelbak. Nu hoeven de reparaties ook niet supersnel invoerde gemaakt te worden.
De v70 heeft ook eea meegemaakt zoals te lezen in 850 forum. Komt neer op vervangen van achteras die was gebroken. Die is vervangen door een andere as die van een C70 kwam en die zijn 5 cm langer...... Nu kwamen de wielkasten op de band bij diep inveren..... Is nu weer vervangen door goede as. Aanstaande vrijdag wordt hij opnieuw uitgelijnd.
De 245 heeft nog kuren met de knipperlichten en ik moet dus de voorwielen nog wisselen. Kan nu op mijn gemak. Ook wil ik nog het achterzijruitrubber vervangen of inelk geval goed schoonmaken en al of niet met kit terugplaatsen zodat er daar geen water meer binnen kan kruipen... Verder loopt hij als een speer!

Antwoord
pepijnwk schreef:hierbij een foto van de huidige status met de winterwielen:

[Afbeelding: P1030011.jpg]

Staat er mooi bij!!
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Eindelijk... :-) heideltje 6 5.952 26 March 2019, 15:33
Laatste bericht: MacVolvo
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 26.513 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 5.480 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Eindelijk gevonden: 245 T (Transfer) dens245polar 41 26.489 19 June 2015, 07:54
Laatste bericht: dens245polar
  Eindelijk een Volvo macfocus 3 3.406 24 November 2014, 10:03
Laatste bericht: Yellow240
  Eindelijk weer een 240 ! Pluk 9 7.660 5 April 2013, 18:59
Laatste bericht: Rob
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 3.307 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans
  Bert N heeft eindelijk zijn V90 !!!!! Bert N 31 17.995 21 June 2012, 21:21
Laatste bericht: Bert N
  Abbabak MkII abbabak 59 38.616 2 February 2012, 15:39
Laatste bericht: abbabak
  Eindelijk wakker na een hele lange winterslaap: 240 Estate '86 Pistonpen paultje 13 9.283 16 September 2011, 13:34
Laatste bericht: Pistonpen paultje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)