Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
[QUOTE=HansDAF;312901weinig echte specialisten op het forum ?[/QUOTE]
Idd.. Waar is Kees, Kaassie!,!,!,!,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Nou, daar gaat ie dan, CPV welke voor de retourbrandstof zorgt gewisseld met een ander exemplaar. De motor loopt een stuk beter !! In de service manual gelezen dat de drukken zijn in te stellen door de pen waar het bimetaal aan vast zit naar boven of beneden te tikken. Naar beneden gaat eenvoudig met een drevel, naar boven moet het hele ding weer uit elkaar......
Op een site van Ferrari gelezen dat als je daar een boutje inzet je de drukken perfect af kunt stellen!! Dat gaan we doen dus, eerst maar eens zelf friemelen, anders bout bij Ferrari specialist bestellen. Als het lukt een kleine testbank bouwen om die (dure) dingen eens goed af te stellen !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
skidje schreef:Idd.. Waar is Kees, Kaassie!,!,!,!,
:
Kaassie is inderdaad een bekende K-jet expert, woont alleen vrij afgelegen (op texel dacht ik).
Hij heeft wel een mooi (stickey) topic...:
http://volvolvo.nl/threads/2034-ALLES-OVER-K-JETRONIC
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Hi Dop, heb Kaassie eind augustus een berichtje gestuurd, maar is nog steeds op vakantie denk ik.
Was 14 dagen geleden lang weekend op Texel......
Geeft niks, ga het zelf proberen, maar of het lukt.....
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
3 November 2012, 22:35
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 November 2012, 22:59 door HansDAF.)
De CPV staat weer in elkaar. Eigenlijk hartstikke schoon, nu bout in afstelpen. Zou nu af te stellen moeten zijn....
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
mooi! Over een tijdje ga ik ook aan mijn B21ET beginnen, al loopt die best aardig gelukkig.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Oeps, berichtje weg..... motor loopt na een behoorlijke inspectie en vervanging van diverse onderdelen weer erg mooi
Henqui, heb in middels een mooi setje om de drukken in je systeem te testen.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 30
Topics: 6
Lid sinds: Dec 2011
Bij ons in volkswagenland heet dat de warmloopregelaar.
Veel oude gti tjes draaien op k of ke jetronic.
Zonder drukmeter is dit niet af te stellen.
HansDAF schreef:Kon een speciaal Kjet setje kopen bij Ferrari specialist voor 80 euro.
Deze man heeft ook veel delen voor de spinnekop en de Control Pressure Valve (hoeheetzo'ndingin'tnederlands).
Alleen ontbreekt het me aan praktische kennis.......
Volvo V70R '98 2.3 AUT NBP
Volvo 940 Estate LPT silversand metallic
Volvo 850 2.3T-5R AUT Cream Yellow Estate
Volvo 242 '77 B21A AUT
Volvo V70 '98 2.5T Lpi>Sold
Golf MK1 '83 GTI 8V>Sold
Volvo 245 '84 GLT Turbo>Sold
Golf MK2 '89 GTI 16V>Sold
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Pfffffff, tis weer zo ver, auto weigert weer om te starten. Bobine vernieuwd, vandaag nog in Limburg een ontstekingsmodule gehaald. Startmotor draait rond, vonk op de bougie, bougie nat van de benzine, maar aanslaan ho maar.
Had me erg verheugd om morgen de wintertrial te rijden. ik ben dus de eerste uitvaller.......... Ik ben zo klaar met die auto !!!!
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Hoe is het met je kabelboom gesteld? Ik had er ook weet ik hoe veel storingen in zitten. Om em rijdbaar te houden heb ik toen de kabelboom rondom de motor al vervangen.
Als ik de auto weer ga opbouwen wil ik ook zo veel mogelijk onder het dashboard vernieuwen. De kwaliteit van de kabels is helaas dramatisch.