Topics: 288
Cojones schreef:Een mistlamp als koplamp gebruiken lijkt me niet helemaal de bedoeling. Een mistlamp geeft een breed en kort lichtbeeld, terwijl je van een koplamp juist een smal en lang lichtbeeld verlangt.
die heb ik ook als mistlamp gebruikt.. ;-) maar als voorbeeld voor een projectielamp met corrigerend raampje ervoor..
Topics: 12
Topics: 52
Cojones schreef:Volgens mij wordt er tijdens de APK niet gekeken of je een E-keur hebt. Er wordt alleen naar het lichtbeeld en de hoogte gekeken. En inderdaad, als je een projectorlamp wilt gaan gebruiken, dan moet er helder glas voor. Ik denk dat het sowieso een knutselproject zal worden, kant en klare ronde koplampen met projector ben ik namelijk nog niet tegengekomen.
Geloof me ik heb het hele circus mee gemaakt ;-). In de praktijk zal men er niet naar kijken zolang het lichtbeeld klopt. Maar het is wel degelijk een APK puntje.
Topics: 288
Volvo 142 B23 schreef:Geloof me ik heb het hele circus mee gemaakt ;-). In de praktijk zal men er niet naar kijken zolang het lichtbeeld klopt. Maar het is wel degelijk een APK puntje.
niet onbelangrijk, je stoort je er zelf ook aan...
Dat E-merkje niet hoor. Zolang het lichtbeeld goed is vind ik het prima. Maar eerst met sealed beams aankomen en daarna herkeuren, dan kijken ze er ineens wel naar. Gelukkig was toen alles wel in orde.
On-topic: heldere golf lampjes met projectors erin dan maar? De projectors schijnen alleen naar voren dus spiegel heb je dan geen last meer van.
Ik heb de keurings- en permanente eisen even van de website van de RDW geplukt. In beide PDFjes staat niets over een E-keur in de dimlichten.
Topics: 38
Koplampen van een Golf 1 passen bij een 1800 niet. Dat heb ik al eens geprobeerd. Amazon gaat wel. De koplamprand is voor de 1800 anders, niet eenvoudig pas te maken.
Ik kan wel
deze kopen op marktplaats alleen dan heb je nog steeds geen projector / lens.
Die zou ik dan eventueel van bovenstaande kit erin moeten klussen. Maar hoe krijg je dat netjes voor elkaar? Die website van
SickHID's lukt het wel, maar dan kost het gelijk 600$
Misschien dichterbij zoeken..
Groeten, Boele
Cojones schreef:Ik heb de keurings- en permanente eisen even van de website van de RDW geplukt. In beide PDFjes staat niets over een E-keur in de dimlichten.
:mad: Dat is vervelend dan. Een vriend van me werkt in een garage, die had de APK keurmeester gevraagd wat er allemaal voor keuringseisen aan de koplampen zaten. Een punt wat ie noemde was een E-keur in het glas. Nou ja, moest toch wat anders in en nu heb ik licht.
26 January 2012, 19:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 January 2012, 19:17 door Volvo 142 B23.)
Boele schreef:Koplampen van een Golf 1 passen bij een 1800 niet. Dat heb ik al eens geprobeerd. Amazon gaat wel. De koplamprand is voor de 1800 anders, niet eenvoudig pas te maken.
Ik kan wel deze kopen op marktplaats alleen dan heb je nog steeds geen projector / lens.
Die zou ik dan eventueel van bovenstaande kit erin moeten klussen. Maar hoe krijg je dat netjes voor elkaar? Die website van SickHID's lukt het wel, maar dan kost het gelijk 600$
Misschien dichterbij zoeken..
Zou em ook zonder lenslampjes erg leuk staan denk ik! Maar bij motoren is het glas vaak gelijmd, even in de oven van moeders en de lijm word zacht. Vervolgens kun je ze uit elkaar halen. Heb alleen geen idee hoe groot de lenslampjes zijn in verhouding tot de mustanglampjes.
Filmpje voor installatie op de motor:
http://www.youtube.com/watch?feature=pla...3p5jedQcjg
Volvo 142 B23 schreef::mad: Dat is vervelend dan. Een vriend van me werkt in een garage, die had de APK keurmeester gevraagd wat er allemaal voor keuringseisen aan de koplampen zaten. Een punt wat ie noemde was een E-keur in het glas. Nou ja, moest toch wat anders in en nu heb ik licht.
't Is verbazingwekkend hoe vaak keurmeesters niet volledig -of volledig niet - op de hoogte zijn van de actuele keuringseisen.