Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
244 Turbo '84 project
Volvo 142 B23 schreef:Dat is dus et grote punt met gerestaureerde auto's. Niet alle roest is bereikbaar. Na twee jaar hard werken gaat de auto naar de spuiter en 5 jaar later zit ie weer onder de roestblazen. Tenzij je die roest echt kunt stoppen, maar dat is volgens mij echt lastig.
je kunt het wel "verzuipen" , als er geen lucht of vocht meer bij kan staat het iig zo lang stil dat je de auto al lang voor een rollator hebt verruild en af en toe de plaatjes nog ens doorkijkt...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Tsja, de koets ontlakken kost ongeveer 2000 euro en de hele auto stralen ongeveer 1000 euro. Stralen wil ik nog wel overwegen, maar ontlakken is me te duur, de auto is me daar niet nostalgisch genoeg voor. Nu zal ik de dorpels waarschijnlijk sowieso moeten vervangen dus qua holle ruimtes vallen die al af. Dan moet ik nog even zien hoe de rest dan te doen.
Antwoord
stralen zou ik niet doen met een carosserie. Door de impact van het straalmiddel wordt het metaal licht gestrekt, daardoor gaat vaak de strakheid van de carosserie verloren en bloept er eerder een deuk in.
Weet niet of er recent nog wat nieuws bedacht is om dat tegen te gaan maar heb het al vaker gezien dat dat geen goed resultaat geeft.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Die dorpels zijn prima toch? Je haalt de slechte plekken zo minimaal mogelijk uit de bodem, last er nieuwe stukken op/in (proplassen, zo min mogelijk overlappend met het oude plaatwerk) en laat alles vol lopen met zinkverf en je favoriete roestpreventie (wax, teer, lijnolie, whatever).
De stukken die ik aan mijn 144's vervangen heb zitten er nog keurig in, na drie winters zout en modder. Roest reparatie is geen rituele dans bij volle maan of het geheim van de smid. Een cleane reparatie gaat net zo lang mee als het origineel.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Mja ben geen expert hierin. Maar je ziet ze op de vkb vaak staan (met name amazons). Mooie glimmende laklaag, ziet er allemaal prima uit. Tot je wat beter gaat kijken, dan zie je overal blaasjes in de lak. Maar dat laten vollopen zou best kunnen werken natuurlijk.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Marc, zit een slechte plek bij de B-stijl rechts en links achter (zie foto's) dus daar moet wat aan gebeuren. Maar inderdaad, alles is te repareren en dansen bij volle maan help niet nee haha Tongue

Bekende van mij heeft een Amazone gerestaureerd en de auto compleet laten stralen, ik zal zijn ervaringen m.b.t. dat kromtrekken eens vragen. Is het ook afhankelijk van de manier van stralen?

En als je dit zo ziet kan het altijd nog erger :O --> http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=194480
Antwoord
De dorpel is een geheel van voor tot achter. De B stijl, C stijl en de achterste wielkast zijn er op gelast, niet erin. Bij de B stijl kan je er aardig inkijken. Het roest(water) wat daar zit komt ws. van hogerop, ergens waar bij scharnieren.

De bodemplaat is eronder gelast. Je kan die over de hele lengte en breedte eronder vandaan peuteren en de auto buigt niet door. Zowiezo blijft-ie tot de laatste las z'n vorm behouden. Zoals aan die 242GT te zien is.
Overigens pakt die gast het helemaal verkeerd aan, je kan niet zomaar alles halverwege doormidden zagen, je volgt de plaatdelen en lasnaden en laat zoveel mogelijk van de vorm staan. Bij voorkeur eerst de ene kant van een lasnaad en dan pas de andere kant.

In TP11410-1 staan een paar leuke 'exploded diagrams' van de koets, en het schuifdak, en veel meer info voor je restauratie.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Nieuwe vriesdoppen, moet alleen nog een dop hebben voor de nokkenas.


[Afbeelding: 2ryon48.jpg]

[Afbeelding: 24w4v2p.jpg]

[Afbeelding: auk03b.jpg]
Antwoord
Zoiets las ik al ja, daar kun je mooi die schroefgaten van de oude verdelerkap voor gebruiken. Zit echt op een pokkeplek als dat gaat lekken, las dat Bozzma daar ook al zo'n fijne herinneringen aan had Wink

Ik las ergens dat ze bij VOMD ook van die pijpjes hebben die in het gat van de olie retourpijp komt om daar een leiding op aan te sluiten, kan iemand dat bevestigen?
Antwoord
Ja een knelkoppeling, waar je een flexibele slang op kunt aansluiten. Ik ga die ook monteren. Ziet er mooi uit die motor!

Gaan die andere vriesdoppen nooit eens lekken eigenlijk?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 776 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 49.212 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.406 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 145.747 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.004 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 304.749 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 188.833 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 2.947 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 98.865 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 454.737 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)