10 December 2011, 20:43
Marc1970 schreef:Als je zuiger naar beneden drukt, verhoog je tijdelijk het vacuum boven de sproeier en gaat-ie dus even rijker lopen, hoeft niks te betekenen.
Maar eh, waarom begin je niet eens van voren af aan met afstellen ipv zomaar ergens halverwege? Het lijkt erop dat je het gereedschap hebt, en alle afstelgegevens staan in TP11740.
Ha, dat is een goede!
Ik begin 'halverwege' omdat ik nog een half uurtje tijd had en ik wel een redelijk lopende auto wilde hebben. Ik zit nogal krap in m'n tijd momenteel. Waarschijnlijk wordt het vanaf februari beter. Tegen die tijd hoop ik een keer een weekend uit te kunnen trekken waarin ik de carburateur eraf haal en compleet reviseer. Gewoon omdat het kan. Tegen die tijd zijn de kleppen zeker weten ook goed afgesteld, dus dan kan ik fijn bij nul beginnen. Echter deze en volgende maand hoop ik nog even een rijdende auto te hebben.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL