27 November 2011, 22:09
Ga je ook zelf lassen?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
244 Turbo '84 project
|
27 November 2011, 22:09
Ga je ook zelf lassen?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
27 November 2011, 22:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 November 2011, 22:32 door Jw240.)
Komen er nieuwe drijfstanglagerschalen in? Op ebay tijdje terug nog een setje Glyco gezien voor 35 euro (nieuw). Is een van de sneller slijtende delen van een B230 heb ik begrepen. Snel is relatief, niet dat ze na 2-3 ton door zijn maar het slijt sneller dan de rest.
edit: http://www.ebay.de/itm/Pluellager-Satz-V...5d2ba68623 Heb je het blok etc in de onderdelenwasser gezet? Laats laten doen, was 30 euro kwijt voor een 6 cilinder blok (ging in meerdere etappes). Een 4 cilinder is nog sneller klaar (goedkoper).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
27 November 2011, 22:19
Nou, kan wel een beetje bakken en braden, maar om het echt strak te krijgen gaat mij niet lukken denk ik. Mijn pa is er wel goed in, dus waarschijnlijk ga ik het onder "supervisie van paps" doen zeg maar
![]()
27 November 2011, 22:27
Jw240 schreef:Komen er nieuwe drijfstanglagerschalen in? Op ebay tijdje terug nog een setje Glyco gezien voor 25 euro (nieuw). Is een van de sneller slijtende delen van een B230 heb ik begrepen. Snel is relatief, niet dat ze na 2-3 ton door zijn maar het slijt sneller dan de rest. Ik ga alles gewoon weer terug zetten. Het ziet er allemaal gewoon prima uit. Volgens Dirk had het blok 200dkm gelopen dus dan lijkt het me sowieso geen probleem. If it aint broke, don't fix it. Wassen ben ik niet van plan. Blok maak ik zelf helemaal schoon, ik heb een spoelbak namelijk. Losse onderdelen laat ik stralen en dan blanke lak er over.
27 November 2011, 22:31
LJ schreef:Jij had het laten doen toch? Het lassen aan de wielbakken ja. Spuiten is niet gebeurd.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
27 November 2011, 22:53
ah ok, 200K is niet zo veel nee. Je kunt met van die speciale stukjes klei ook testen hoe de speling is, de boel goed opmeten is nooit weg, weet je waar je aan toe bent.
Succes met het schoonmaken van de zuigers, die kool aanslag kan echt enorm vast zitten. Weekje in de reiniger laten weken kan vaak geen kwaad :p
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
28 November 2011, 02:00
DopdeDouwer schreef:Hoppa bij deze Thanks. Leuk project. Alleen die strips op de dakgoten, dat wordt een probleem om die terug te plaatsen vrees ik. Zijn meestal krom als je die eraf haalt. Ik zou overwegen ze weg te laten en de dakgoten mooi matzwart te spuiten samen met de sponningen van de ramen. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
30 November 2011, 18:27
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Pokke dingen zijn dat zeg.
Blok ontvet en afgeplakt. Hoop dat ik 'm voor weekend nog even kan spuiten. Carterpan en de bak komen nog. ![]() ![]()
30 November 2011, 22:53
Jw240 schreef:Komen er nieuwe drijfstanglagerschalen in? Op ebay tijdje terug nog een setje Glyco gezien voor 35 euro (nieuw). Is een van de sneller slijtende delen van een B230 heb ik begrepen. Snel is relatief, niet dat ze na 2-3 ton door zijn maar het slijt sneller dan de rest. Zitten er naast die drijfstanglagers niet nog een stel lagers in?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch .. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|