Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
LJ schreef:Dus je gebruikt een kabelboom van een late 240 op de computers van de 230, dat past of moet je zelf stekkers gaan fabriceren?
met de computers van een B200FT of B230FT, dan gaat het. in totaal maar een paar draden voor nodig om alles aan te sluiten. brandstofpomp, voeding computers, lambda lampje, draad voor voeding ontsteking etc. De kabelboom zelf heeft maar een paar kleine modificaties nodig, bijvoorbeeld de stekker van de luchtmassameter verplaatsen.
Lh is ook handig als je eens iets met dampgasinjectie wil doen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Ok. Maar je kunt dus ook gewoon de computers van de late 240 gebruiken? Wat voor een verschil heeft dat?
En ik neem aan dat de kabelboom waar we hier hier over hebben begint bij de stekker op het schutbord, en niet ook bekabeling het stuk binnen in de auto?
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Voor een B230FT heb je veel meer kabels en stekkers nodig, ook in de auto, naar de ECU's, naar de zekeringkast, en misschien ook nog wel naar de benzinepompen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Ik had een bericht gepost, maar die moet eerst door de beheerders goedgekeurd worden.. (?).. Anyway, dr staan hier en op TB wat beschrijvingen waar wat precies aan te sluiten. Ik moet het iniedergeval nog even goed uitzoeken.
Ondertussen ben ik weer iets verder:
Ben in onderhandeling over een B230FK blok dus wie weet gaat het nog echt gebeuren ook

. M46 bak ga ik denk ik ook verruilen voor een M47, moet dan alleen een langere 'tussenas' hebben.
Verder zit er wel roest in de machinekamer, maar het lijkt vrij oppervlakkig, maar moet het morgen in het licht nog even beter bekijken. Het is iniedergeval wel een vettige boel.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Waarom wil je van je m46 af? Is ie slecht. Is een sterkere bak dan een m47 hoor.
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Hmm, wist niet dat een M47 zwakker was. Hoe dat zo? En dat is zeker? De M46 is prima hoor, maar een 'gewone' 5 sprak mij wel aan.
Enneh, de tussenas, welke as bedoel je hier nu precies mee? En de wasted spark methode? Had er nog nooit van gehoord, maar als ik het zo lees moet het een vrij simpel systeem zijn geloof ik. Ook maar eens uitzoeken.
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Kan je niet eenvoudiger/origineler een intercooler voor je B21ET zetten? Dan komt-ie net zo ver als de B230FT en het scheelt een heleboel kabels, leidingen etc.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
11 November 2011, 22:52
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 November 2011, 22:55 door LJ.)
pwaes schreef:Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar heb veel gelezen dat M47 sneller stuk gaan vanwege de mindere 'lagering' van de verschillende verzetten ten opzicht van de M46.
Die tussenas bedoel ik mee hulpas, om als je een B230FT uit een 7/940 gaa gebruiken, je verdeler aan kan sturen. Op turbobricks is hier wat over geschreven en nog (veel) meer over de wasted spark module van Buchka (inmiddels ook in NL via Martijn).
Die hulpas haal ik dus uit mn ouwe b21 blok? Moet het ook nog goed bekijken op TB.
Marc1970 schreef:Kan je niet eenvoudiger/origineler een intercooler voor je B21ET zetten? Dan komt-ie net zo ver als de B230FT en het scheelt een heleboel kabels, leidingen etc.
Nou ja, de bedoeling is een B230 + een intercooler

. Die kabels en leidingen lijkt me juist een leuke uitdaging

.
B21 blok hanging around..
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Ik kan bedrading van een '89 er 240 kopen, is dat een LH2.4? Waar zie je het aan eigenlijk?