Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
244 Turbo '84 project
#21
LJ schreef:Dus je gebruikt een kabelboom van een late 240 op de computers van de 230, dat past of moet je zelf stekkers gaan fabriceren?

met de computers van een B200FT of B230FT, dan gaat het. in totaal maar een paar draden voor nodig om alles aan te sluiten. brandstofpomp, voeding computers, lambda lampje, draad voor voeding ontsteking etc. De kabelboom zelf heeft maar een paar kleine modificaties nodig, bijvoorbeeld de stekker van de luchtmassameter verplaatsen.

Lh is ook handig als je eens iets met dampgasinjectie wil doen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#22
Ok. Maar je kunt dus ook gewoon de computers van de late 240 gebruiken? Wat voor een verschil heeft dat?

En ik neem aan dat de kabelboom waar we hier hier over hebben begint bij de stekker op het schutbord, en niet ook bekabeling het stuk binnen in de auto?
Antwoord
#23
Voor een B230FT heb je veel meer kabels en stekkers nodig, ook in de auto, naar de ECU's, naar de zekeringkast, en misschien ook nog wel naar de benzinepompen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#24
Ik vat ḿ ja, lees het hier in Herbe77's topic over de ombouw

http://volvolvo.nl/showthread.php/7596-P...1984/page7

en

http://volvolvo.nl/showthread.php/7596-P...1984/page4

Doable toch?
Antwoord
#25
Ik had een bericht gepost, maar die moet eerst door de beheerders goedgekeurd worden.. (?).. Anyway, dr staan hier en op TB wat beschrijvingen waar wat precies aan te sluiten. Ik moet het iniedergeval nog even goed uitzoeken.

Ondertussen ben ik weer iets verder:
[Afbeelding: 2mpe8pe.jpg]
[Afbeelding: 3323xac.jpg]
[Afbeelding: jt6qls.jpg]
[Afbeelding: xoqx5d.jpg]

Ben in onderhandeling over een B230FK blok dus wie weet gaat het nog echt gebeuren ook Big Grin. M46 bak ga ik denk ik ook verruilen voor een M47, moet dan alleen een langere 'tussenas' hebben.

Verder zit er wel roest in de machinekamer, maar het lijkt vrij oppervlakkig, maar moet het morgen in het licht nog even beter bekijken. Het is iniedergeval wel een vettige boel.
Antwoord
#26
Waarom wil je van je m46 af? Is ie slecht. Is een sterkere bak dan een m47 hoor.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#27
Hmm, wist niet dat een M47 zwakker was. Hoe dat zo? En dat is zeker? De M46 is prima hoor, maar een 'gewone' 5 sprak mij wel aan.

Enneh, de tussenas, welke as bedoel je hier nu precies mee? En de wasted spark methode? Had er nog nooit van gehoord, maar als ik het zo lees moet het een vrij simpel systeem zijn geloof ik. Ook maar eens uitzoeken.
Antwoord
#28
Kan je niet eenvoudiger/origineler een intercooler voor je B21ET zetten? Dan komt-ie net zo ver als de B230FT en het scheelt een heleboel kabels, leidingen etc.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#29
pwaes schreef:Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar heb veel gelezen dat M47 sneller stuk gaan vanwege de mindere 'lagering' van de verschillende verzetten ten opzicht van de M46.

Die tussenas bedoel ik mee hulpas, om als je een B230FT uit een 7/940 gaa gebruiken, je verdeler aan kan sturen. Op turbobricks is hier wat over geschreven en nog (veel) meer over de wasted spark module van Buchka (inmiddels ook in NL via Martijn).

Die hulpas haal ik dus uit mn ouwe b21 blok? Moet het ook nog goed bekijken op TB.



Marc1970 schreef:Kan je niet eenvoudiger/origineler een intercooler voor je B21ET zetten? Dan komt-ie net zo ver als de B230FT en het scheelt een heleboel kabels, leidingen etc.

Nou ja, de bedoeling is een B230 + een intercooler Wink. Die kabels en leidingen lijkt me juist een leuke uitdaging Tongue.


B21 blok hanging around..

[Afbeelding: jkuept.jpg]
Antwoord
#30
Ik kan bedrading van een '89 er 240 kopen, is dat een LH2.4? Waar zie je het aan eigenlijk?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 776 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 49.212 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.406 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 145.747 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.004 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 304.752 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 188.835 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 2.947 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 98.865 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 454.738 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)