8 November 2011, 22:00
Weet iemand trouwens hoe dat ook al weer zat met die 940 blokken? Een onderblok met verdeler en een andere kop zonder verdeler, welke types zijn dat?
244 Turbo '84 project
|
8 November 2011, 22:00
Weet iemand trouwens hoe dat ook al weer zat met die 940 blokken? Een onderblok met verdeler en een andere kop zonder verdeler, welke types zijn dat?
8 November 2011, 22:02
De hulpas moet vervangen worden door de oude hulpas, de kop kan je gewoon blijven gebruiken, moet alleen een dop achterin geplaatst worden, is gewoon bij de dealert te verkrijgen
9 November 2011, 00:07
De B21ET/FT is een mooi blok, als het goed is gewoon laten zitten denk ik. Een softe opknapbeurt kan bestaan uit uit elkaar nemen, schoonmaken, misschien nieuwe zuigerveren en honen, nieuwe lagers, nieuw laagje verf, nieuwe klepseals en andere keerringen etc. Eventueel een dunnere koppakking er in om de compressie iets omhoog te brengen en de boel wat efficienter en fijner te laten lopen.
Ik zou het uit elkaar halen en alles op (laten) meten en goed bekijken. Waarschijnlijk zijn de zuigers/boringen wel zo gesleten dat ze officieel naar de volgende overmaat hebben. Tsja, wat dan... De B230FT/FK die je van mp haalt zal dat ook hebben als je het blok open maakt. Niet dat dat een probleem is overigens, een blok dat niet meer 100% aan de specs voldoet loopt vaak ook nog erg goed. Wanneer het blok niet slecht is kan de behandeling die ik hierboven beschreven heb vaak al veel uithalen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
9 November 2011, 11:37
Heb er nu 350+ dkm mee gereden en er zat op het laatst een rare tik in. Denk iets met kleppen of kantelende zuiger ofzo. Dus daar moet ik ook nog naar kijken dan.
Als ik een b230ft gebruik, dan gebruik ik dus motor bekabeling van een late 240 (90+) + ecu? En dynamo e.d. kunnen allemaal blijven zitten begrijp ik. Welke bak kan er dan achter? M47 of volstaat de huidige m46 ook?
9 November 2011, 16:36
Als je weer een turboblokje wil kun je geen late 240 kabelboom en ecu pakken. Die zijn niet met een ft geleverd. Word een 740 boompje die je moet verweven met je 240 boom.
9 November 2011, 17:07
Dat is niet waar. Een motorboom van een 240 met LH2.4 is gewoon bruikbaar. Je hoeft enkel de LMM kabel te verlengen.
9 November 2011, 17:09
Alleen andere ECU dus?
9 November 2011, 17:18
Ik weet niet precies wat je kunt hergebruiken van je huidige B21ET, maar je kunt in ieder geval een LH2.4. boom van een late 240 monteren.
Er zijn vast nog wel wat zaken (bijvoorbeeld vonkversterker) die niet op een B21ET zitten, maar wel op een B230FT/FK, dus die zul je erbij moeten zoeken. ECU en EZK van een B230FT/FK eraan en je bent de man.
9 November 2011, 21:37
Dus je gebruikt een kabelboom van een late 240 op de computers van de 230, dat past of moet je zelf stekkers gaan fabriceren?
9 November 2011, 21:39
Dat past zo.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|