Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
244 Turbo '84 project
#11
Weet iemand trouwens hoe dat ook al weer zat met die 940 blokken? Een onderblok met verdeler en een andere kop zonder verdeler, welke types zijn dat?
Antwoord
#12
De hulpas moet vervangen worden door de oude hulpas, de kop kan je gewoon blijven gebruiken, moet alleen een dop achterin geplaatst worden, is gewoon bij de dealert te verkrijgen
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#13
De B21ET/FT is een mooi blok, als het goed is gewoon laten zitten denk ik. Een softe opknapbeurt kan bestaan uit uit elkaar nemen, schoonmaken, misschien nieuwe zuigerveren en honen, nieuwe lagers, nieuw laagje verf, nieuwe klepseals en andere keerringen etc. Eventueel een dunnere koppakking er in om de compressie iets omhoog te brengen en de boel wat efficienter en fijner te laten lopen.

Ik zou het uit elkaar halen en alles op (laten) meten en goed bekijken. Waarschijnlijk zijn de zuigers/boringen wel zo gesleten dat ze officieel naar de volgende overmaat hebben. Tsja, wat dan... De B230FT/FK die je van mp haalt zal dat ook hebben als je het blok open maakt. Niet dat dat een probleem is overigens, een blok dat niet meer 100% aan de specs voldoet loopt vaak ook nog erg goed. Wanneer het blok niet slecht is kan de behandeling die ik hierboven beschreven heb vaak al veel uithalen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#14
Heb er nu 350+ dkm mee gereden en er zat op het laatst een rare tik in. Denk iets met kleppen of kantelende zuiger ofzo. Dus daar moet ik ook nog naar kijken dan.

Als ik een b230ft gebruik, dan gebruik ik dus motor bekabeling van een late 240 (90+) + ecu? En dynamo e.d. kunnen allemaal blijven zitten begrijp ik. Welke bak kan er dan achter? M47 of volstaat de huidige m46 ook?
Antwoord
#15
Als je weer een turboblokje wil kun je geen late 240 kabelboom en ecu pakken. Die zijn niet met een ft geleverd. Word een 740 boompje die je moet verweven met je 240 boom.
Antwoord
#16
Dat is niet waar. Een motorboom van een 240 met LH2.4 is gewoon bruikbaar. Je hoeft enkel de LMM kabel te verlengen.
Antwoord
#17
Alleen andere ECU dus?
Antwoord
#18
Ik weet niet precies wat je kunt hergebruiken van je huidige B21ET, maar je kunt in ieder geval een LH2.4. boom van een late 240 monteren.
Er zijn vast nog wel wat zaken (bijvoorbeeld vonkversterker) die niet op een B21ET zitten, maar wel op een B230FT/FK, dus die zul je erbij moeten zoeken.
ECU en EZK van een B230FT/FK eraan en je bent de man.
Antwoord
#19
Dus je gebruikt een kabelboom van een late 240 op de computers van de 230, dat past of moet je zelf stekkers gaan fabriceren?
Antwoord
#20
Dat past zo.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 776 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 49.212 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.406 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 145.747 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.004 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 304.749 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 188.833 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 2.947 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 98.865 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 454.737 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)