Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70
roger2401990 schreef:Prachtige auto en dat dak...
Jouw dak is toch ook bijna klaar?

Antwoord
Vandaag was ik even bezig omdat de hoogste stand van de kachel ventilator het niet meer deed. Omdat ik de zaak toch open had meteen een ander probleempje opgelost.
Mijn ventilatie roostertje verstellings ding deed het namelijk niet meer. Het is zo een geribbeld dingetje waarmee je drie lamellen kunt bewegen zodat de lucht naar links of naar rechts gaat. Bij de laatste keer bedienen viel dat ding spontaan in het ventilatiekanaal en ik kon het dus niet meer bedienen. de zaak open gemaakt en bleek dat het verbindings element gebroken was.
Ik heb het geprobeerd te lijmen maar dat ging niet. Vervolgens er zelf eentje gemaakt.

een stukje plastic. (deksel van schroeven doosje)
vorm oude "plasticje" omtrekken
Eerst bepalen waar de gaatjes moesten komen en die boren
vervolgens met de dremel de vorm maken.

en het werkt

hierbij de foto's
[Afbeelding: P1020998.jpg]
[Afbeelding: P1020999.jpg]
[Afbeelding: P1020997.jpg]
[Afbeelding: P1030001.jpg]
[Afbeelding: P1030002.jpg]
[Afbeelding: P1030003.jpg]

en hij doet het weer.

Antwoord
We hebben een ander tweedehands schuifdak in de auto gemonteerd en dat werkt goed. Zo'n standaard schuifdak komt echter niet in buurt van dat prachtige dak dat in jouw auto zit. Ik ben normaal gesproken niet zo snel jaloers maar het dak in jouw auto vind ik geweldig!
Antwoord
Aal een tijdje niets laten horen. De auto rijdt nog steeds erg goed. Van het weekend de stabilisatie stangetjes vervangen. Dat ging gemakkelijk omdat d vorige eigenaar de zaak goed had behandeld met kopervet daardoor ging het goed los.
Ook intussen de kachelkraan voor de tweede keer vervangen en nu door een originele van Volvo. Dit omdat in de koude stand er nog steeds warme lucht uit de openingen kwam.
Ook door de originele komt er nogsteeds warmte uit de openingen!!!!! Shitterdeshit.
Iemand een idee hoe dat kan?

Antwoord
Nadat ik eindelijk de winterbanden heb gemonteerd op de nieuwe donkere turbo velgen wilde ik een proefrondje rondje rijden. Maar hij deed niets meer......

Hij wilde in het geheel niet meer starten. Ik snapte er niets van want hij start altijd ook op gas en ook bij -20 graden.... Dus eerst maar op de fiets naar het werk en 's avonds maar weer verder. Maar ook 's avonds kreeg ik hem niet aan de praat. Volgende dag weer verder. Weer niet gelukt. Dus uit pure nood maar naar de garage gesleept......

Daar gebracht na 5 -en dus ze konden er even niets meer aan doen. Volgende dag werd ik gebeld. verdamper overleden. Moest nieuwe verdamper in. Deze (een OMVL R 90/E) is er vandaag ingeplaatst. All in voor 220 euro. Viel me mee en belangrijker": hij loopt weer als een zonnetje!

Antwoord
Dat is sterk, na plaatsen winterbanden. Kon je ook niet op benzine starten dan?
Maar 220 euro valt mee voor een verdamper en inbouwen.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Nee op benzine wilde hij ook niet starten.... Wel n
Balen hoor zit je met een enorme hoeveelheid blik waar je op dat moment echt niks mee kunt...

Antwoord
Misschien stomme vraag hoor, maar had een verdamper niet gereviseerd kunnen worden?
Zitten misschien wat slijtagegevoelige onderdelen in, maar voor de rest is het volgens mij niet zo spannend allemaal.
Anyway, 200,- voor een nieuwe incl plaatsen is niet al te veel.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Had misschien ook gekund. Maar was niet echt een gangbaar type verdamper en niet eens gekeken of er een revisie setje voor bestond. Meestal kosten die inderdaad minder maar toch altijd zo'n 50-80 euro en in dit geval was het plug en play na wat afstellen natuurlijk. In dit geval was het de makkelijkste oplossing.

Antwoord
Beter hoor, die ronde koplampen erin. Ik ken m nog uit de tijd met dat (lelijke) USA-front. Maar ook dat is weer persoonlijk.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Eindelijk... :-) heideltje 6 6.171 26 March 2019, 15:33
Laatste bericht: MacVolvo
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 27.359 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 5.664 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Eindelijk gevonden: 245 T (Transfer) dens245polar 41 27.507 19 June 2015, 07:54
Laatste bericht: dens245polar
  Eindelijk een Volvo macfocus 3 3.515 24 November 2014, 10:03
Laatste bericht: Yellow240
  Eindelijk weer een 240 ! Pluk 9 8.018 5 April 2013, 18:59
Laatste bericht: Rob
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 3.410 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans
  Bert N heeft eindelijk zijn V90 !!!!! Bert N 31 18.983 21 June 2012, 21:21
Laatste bericht: Bert N
  Abbabak MkII abbabak 59 40.309 2 February 2012, 15:39
Laatste bericht: abbabak
  Eindelijk wakker na een hele lange winterslaap: 240 Estate '86 Pistonpen paultje 13 9.667 16 September 2011, 13:34
Laatste bericht: Pistonpen paultje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)