9 January 2013, 22:47
Hallo iedereen !
Ik ben Gilles , een jonge van 19 gast uit Belgie :p
ik heb nu al een weekje mijn tweede 940 in bezit .. de eerst is helaas gesneuveld na 1 week toen hij langs de weg geparkeerd stond :/
maar om to the point te komen
ik heb een opleiding automechanica achter de rug ..dus kennis en techniek heb ik al bij de hand ..
Mijn vragen zijn zeer simpel maar heb enkel een beetje bevestiging nodig zodat ik geen onnodige spullen ga bij kopen !
Heb deze week mijn derde volvo een 940 2.0 b200f vn 1992 op lpg gekocht met 311 000 km op de teller
het was van een oude man maar was toch wat werk aan .. zoals nieuw uitlaat , nieuw remschijven en blokken , nieuw koppeling , nieuwe en stijver schokdempers plus veren
ik heb dit wel nog niet allemaal gestoken ... de uitlaat is wel al gestoken( plus nieuwe lambasonde) + koppeling
de motor zelf is goed .. enkel hij start slecht op naft en lpg, eens hij aan is loopt hij op ralentie , en danst daar een beetje maar heel miniem maar , ik heb heel de inlaat inricht zuiver gemaakt met product , pers lucht en allemaal nieuw dichtingen gestoken ,elk leidingkje proper geblaze en gecontroleerd , gasklephuis afgesteld , als ik hem wil starten moet ik met de gas spelen anders slaat hij direct terug af .. 5seconde later draait hij perfect , enkel ook als je hem op 3000 toeren houdt doet hij zo een beetj precies alsof hij een fractie van een seconde een steek laat vallen , ook durft hij als je hoog in toeren gaat wel wa naknallen in de uitlaat ... wat mijn vraag nu is , de kleppen moeten nog afgesteld worden maar ik wacht op mijn kleppenstel set die is besteld + er is een bout van het uitlaatstuk aan cillinder weg (nieuwe besteld ) maar hij verliest hier geen uitlaatgassen als ik het goed voel en zie ( met spray eens gespoten en er vloog niks weg) ..
kan dit slecht starten en knallen in de uitlaat echt enkel door slecht gestelde kleppen zijn ?, of trekt hij valse lucht langs die bout die er ontbreekt of moet ik eens meer nakijken ? heb ook 4 nieuw bougies en nieuwe bougie kabels dus daar kan het ook al niet aanliggen .. de vorige lekten en waren verduurt en deze lekken niet dus al die oorzaken zijn al uitgesloten
en dan rap vraagje tussen door hihi de nippel aan je remvloeistof pot ontlucht je hier bij het pompje ?
en sorry als mijn tekst een beetje door elkaar is maar ik ben niet zo sterk in uitleggen via woorden wat mijn motor nou juist doet :p
hoop dat jullie eruit geraken en of me kunnen helpen
mvg gilles ph</pre>
Ik ben Gilles , een jonge van 19 gast uit Belgie :p
ik heb nu al een weekje mijn tweede 940 in bezit .. de eerst is helaas gesneuveld na 1 week toen hij langs de weg geparkeerd stond :/
maar om to the point te komen
ik heb een opleiding automechanica achter de rug ..dus kennis en techniek heb ik al bij de hand ..
Mijn vragen zijn zeer simpel maar heb enkel een beetje bevestiging nodig zodat ik geen onnodige spullen ga bij kopen !
Heb deze week mijn derde volvo een 940 2.0 b200f vn 1992 op lpg gekocht met 311 000 km op de teller
het was van een oude man maar was toch wat werk aan .. zoals nieuw uitlaat , nieuw remschijven en blokken , nieuw koppeling , nieuwe en stijver schokdempers plus veren
ik heb dit wel nog niet allemaal gestoken ... de uitlaat is wel al gestoken( plus nieuwe lambasonde) + koppeling
de motor zelf is goed .. enkel hij start slecht op naft en lpg, eens hij aan is loopt hij op ralentie , en danst daar een beetje maar heel miniem maar , ik heb heel de inlaat inricht zuiver gemaakt met product , pers lucht en allemaal nieuw dichtingen gestoken ,elk leidingkje proper geblaze en gecontroleerd , gasklephuis afgesteld , als ik hem wil starten moet ik met de gas spelen anders slaat hij direct terug af .. 5seconde later draait hij perfect , enkel ook als je hem op 3000 toeren houdt doet hij zo een beetj precies alsof hij een fractie van een seconde een steek laat vallen , ook durft hij als je hoog in toeren gaat wel wa naknallen in de uitlaat ... wat mijn vraag nu is , de kleppen moeten nog afgesteld worden maar ik wacht op mijn kleppenstel set die is besteld + er is een bout van het uitlaatstuk aan cillinder weg (nieuwe besteld ) maar hij verliest hier geen uitlaatgassen als ik het goed voel en zie ( met spray eens gespoten en er vloog niks weg) ..
kan dit slecht starten en knallen in de uitlaat echt enkel door slecht gestelde kleppen zijn ?, of trekt hij valse lucht langs die bout die er ontbreekt of moet ik eens meer nakijken ? heb ook 4 nieuw bougies en nieuwe bougie kabels dus daar kan het ook al niet aanliggen .. de vorige lekten en waren verduurt en deze lekken niet dus al die oorzaken zijn al uitgesloten
en dan rap vraagje tussen door hihi de nippel aan je remvloeistof pot ontlucht je hier bij het pompje ?
en sorry als mijn tekst een beetje door elkaar is maar ik ben niet zo sterk in uitleggen via woorden wat mijn motor nou juist doet :p
hoop dat jullie eruit geraken en of me kunnen helpen
mvg gilles ph</pre>