Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
volvo 940 met b200f motor start slecht
Hallo iedereen !
Ik ben Gilles , een jonge van 19 gast uit Belgie :p
ik heb nu al een weekje mijn tweede 940 in bezit .. de eerst is helaas gesneuveld na 1 week toen hij langs de weg geparkeerd stond :/
maar om to the point te komen
ik heb een opleiding automechanica achter de rug ..dus kennis en techniek heb ik al bij de hand ..

Mijn vragen zijn zeer simpel maar heb enkel een beetje bevestiging nodig zodat ik geen onnodige spullen ga bij kopen !

Heb deze week mijn derde volvo een 940 2.0 b200f vn 1992 op lpg gekocht met 311 000 km op de teller

het was van een oude man maar was toch wat werk aan .. zoals nieuw uitlaat , nieuw remschijven en blokken , nieuw koppeling , nieuwe en stijver schokdempers plus veren
ik heb dit wel nog niet allemaal gestoken ... de uitlaat is wel al gestoken( plus nieuwe lambasonde) + koppeling
de motor zelf is goed .. enkel hij start slecht op naft en lpg, eens hij aan is loopt hij op ralentie , en danst daar een beetje maar heel miniem maar , ik heb heel de inlaat inricht zuiver gemaakt met product , pers lucht en allemaal nieuw dichtingen gestoken ,elk leidingkje proper geblaze en gecontroleerd , gasklephuis afgesteld , als ik hem wil starten moet ik met de gas spelen anders slaat hij direct terug af .. 5seconde later draait hij perfect , enkel ook als je hem op 3000 toeren houdt doet hij zo een beetj precies alsof hij een fractie van een seconde een steek laat vallen , ook durft hij als je hoog in toeren gaat wel wa naknallen in de uitlaat ... wat mijn vraag nu is , de kleppen moeten nog afgesteld worden maar ik wacht op mijn kleppenstel set die is besteld + er is een bout van het uitlaatstuk aan cillinder weg (nieuwe besteld ) maar hij verliest hier geen uitlaatgassen als ik het goed voel en zie ( met spray eens gespoten en er vloog niks weg) ..
kan dit slecht starten en knallen in de uitlaat echt enkel door slecht gestelde kleppen zijn ?, of trekt hij valse lucht langs die bout die er ontbreekt of moet ik eens meer nakijken ? heb ook 4 nieuw bougies en nieuwe bougie kabels dus daar kan het ook al niet aanliggen .. de vorige lekten en waren verduurt en deze lekken niet dus al die oorzaken zijn al uitgesloten

en dan rap vraagje tussen door hihi de nippel aan je remvloeistof pot ontlucht je hier bij het pompje ?
en sorry als mijn tekst een beetje door elkaar is maar ik ben niet zo sterk in uitleggen via woorden wat mijn motor nou juist doet :p

hoop dat jullie eruit geraken en of me kunnen helpen
mvg gilles ph</pre>
Antwoord
Ik weet zo min mogelijk van de moderne beoefening van automechanica maar je zou eens moeten zoeken naar lekken in de inlaat ná de luchtmassameter bijvoorbeeld. De harmonicaslang wil nog wel eens doorschuren ergens.
Het stationair hobbelen kan van ongelijke klepspeling komen, en het hoort een beetje bij het blok. Heb je stat. regelklep al schoongemaakt (niet met "product X" Smile maar met wasbenzine en een wattenstokje).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Je kan de OBD eens uitlezen, een simpele LED knippercode: http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html

Kan ook zijn dat je motor te rijk loopt, dat kan o.a. door een lekkage in de brandstofdrukregelaar.

Het los en weer vastmaken van alle stekkers is ook een goeie en goedkope oplossing voor allerlei vage klachten, omdat daar nogal eens wat corrosie in wil zitten. Vooral de ECU temp sensor middenonder de inlaat 3 en 4 wil de boel wel eens verstieren.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
heb heel de inlaat los gedaan plus de injectoren proper laten make bij een garage die daar een machinetje voor had en de rest gelijk gasklep , spruitstuk , benzine rail in benzine gelegd en erna met tandenborstel proper gemaakt en uitgeblaze dus dat is allemaal in orde en de harmonicaslang heb ik nieuw gestoken van het begin al omdat die idd gescheurd was :p
en ja die regelklep heb ik proper gemaakt plus afgesteld ook de gasklepsensor is nagemeten en afgesteld...
en hm oke dan ben ik niet meer ongerust want het hobbelen is echt miniem
toch bedankt voor de tips marc
!!!

Marc1970 schreef:Ik weet zo min mogelijk van de moderne beoefening van automechanica maar je zou eens moeten zoeken naar lekken in de inlaat ná de luchtmassameter bijvoorbeeld. De harmonicaslang wil nog wel eens doorschuren ergens.
Het stationair hobbelen kan van ongelijke klepspeling komen, en het hoort een beetje bij het blok. Heb je stat. regelklep al schoongemaakt (niet met "product X" Smile maar met wasbenzine en een wattenstokje).
Antwoord
is dat het potje met 2leidingen op de brandstofrail ? mvg

Marc1970 schreef:Je kan de OBD eens uitlezen, een simpele LED knippercode: http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html

Kan ook zijn dat je motor te rijk loopt, dat kan o.a. door een lekkage in de brandstofdrukregelaar.

Het los en weer vastmaken van alle stekkers is ook een goeie en goedkope oplossing voor allerlei vage klachten, omdat daar nogal eens wat corrosie in wil zitten. Vooral de ECU temp sensor middenonder de inlaat 3 en 4 wil de boel wel eens verstieren.
Antwoord
ik snap wel hoe ik het moet aansluiten en teste ... maar er staat da je moet rijde :o hoe zie je dan in godsnaam het ledje flikkeren ? xd haha
als jij mischien vanbuiten weet wat ik moet doen en me het uitlegt zit ik niet voor niks rondterijden haha

Marc1970 schreef:Je kan de OBD eens uitlezen, een simpele LED knippercode: http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Tongue 2.3l motor in Super Polar 1993 Boet 4 173 27 August 2025, 10:35
Laatste bericht: skidje
  volvo 245 1990 wil niet meer starten jvda 8 330 24 August 2025, 09:50
Laatste bericht: Marc1970
  Motor nummer D24 edantonissen 0 99 24 July 2025, 21:05
Laatste bericht: edantonissen
  Motor blijft koud? Boet 4 531 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
  volvo 244 uit 1977 met alleen LPG skidje 16 11.062 5 January 2025, 19:54
Laatste bericht: BartJu
  volvo 240 2.3i start lastig HendrikJan 4 631 13 December 2024, 13:55
Laatste bericht: HendrikJan
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 889 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.677 23 April 2024, 13:12
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 560 22 April 2024, 15:58
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 1.330 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: