Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70
peppijnwk: is een ombouwsetje voor, had deze ook gekocht voor mijn kachelkraan, maar bleek al te zijn gemodificeerd.
Heb setje over, Ticcie had er belangstelling voor maar als hij hem niet hoeft, kan ie naar jou toe.
Ben volgende week terug van vakantie, kan in iedere geval een foto voor je maken,

Groet,

Hans
Antwoord
Hans bedankt voor je bericht. Ik had echter al deze set gekocht en de beschrijving in een ander topic gekregen:
zie hier: [URL="http://www.brickboard.com/RWD/index.htm?id=1420798&show_all=1"]http://www.brickboard.com/RWD/index.htm?id=1420798&show_all=1

[/URL]waarvoor nog mijn dank Marc 1970!!!.

Antwoord
Zo weer terug van vakantie. Het dak lekt nog steeds en niemand hier in Nederland wil of kan het maken! Het is een Webasto Tudor dak. Ik heb dus gebeld en gemaild met de importeur van die daken. Die verwezen me naar Roden waar een dealer zit. Ik was blij want dat is vlakbij mij. Echter deze verwezen me naar Amsterdam omdat zij dit niet konden. Speciaal hiervoor naar Amsterdam gereden alwaar ze het een moeilijk verhaal vonden maar hij zou me terugbellen en een prijsgeven. Na een maand nog niets gehoord en hem toen maar weer eens gebeld. Ja hij was er mee bezig en zou zsm wat horen. Tot nu toe nog steeds niets gehoord! Ze hebben er gewoon geen zin in.
Maar internet is je vriend en zo op een adres in Engeland gekomen die deze daken nog levert! Echter zij bouwen hem niet in. Ze adviseerden een inbouwer in Engeland. Deze man gebeld en hij kwam naar NL om hier ook twee daken te doen. Een in een ferrari en een in een Jaguar. Ik zou hem dus kunnen treffen zodat hij even kon kijken hoe groot de schade was en wat er zou moeten gebeuren. Echter hij zou hier zijn als ik precies op vakantie zou zijn....Balen!
Ik besloot om de vakantie vier dagen eerder af te breken om hem hier in NL nog te treffen. Dat is gelukt! Hij zou nog een dag in Valkenswaard zijn. (verder weg in NL kan voor mij bijna niet.. maar ja) Eind van het liedje is dat het dak vernieuwd wordt en dat ik daarvoor speciaal naar Engeland ga.
Het wordt dan een wart dak. Hij neemt doet dan ook direct de hele hemel. ook zwart dat lijkt me heel mooi! Hij gaf aan dat het om en nabij de 500 pond zou kosten. Ik vind dat heel redelijk!
Nou ik houd jullie op de hoogte.
Het is met de regen van afgelopen periode geen overbodige luxe een nieuw dak want het is nu echt puinhoop steeds een natte kont in die auto!! gelukkig straks niet meer!

Antwoord
Zelf ben ik ook bezig om een Webastodak weer goed te krijgen, zie ook: http://www.volvo850forum.nl/index.php/to...msg1070227

Kan het lekken niet (mede) veroorzaakt worden door verstopte afwateringskanalen? Door het werk aan het dak heb ik gezien dat de constructie zo gemaakt is dat water dat lekt langs de rubbers via een goot rondom het dak en de afwateringskanalen weg loopt. Ook kan het zijn dat de goot die over de breedte aan de achterzijde van het dak zit niet meer op z'n plaats zit. Deze goot schuift namelijk mee met het dak en verdwijnt in open stand helemaal naar achteren onder de hemel.
Antwoord
De mijne is een vouwdak zondergoot en heeft geen afvoergootjes. Bij mij is een van de staalkabels geknapt waardoor aan ee kant het dak niet meer mooi opspan ing wordt gesloten. Hierdoor kan er water nar innen druppels en verzamelt zich tussen de boven en onderkant van het dak om er dan uit te druppelen en bij een bocht in een soort plas.... ik zal je stukje op 850 forum even gaan bekijken...

Antwoord
Met respect voor je doorzettingsvermogen dit topic gelezen. Ik hoop dat je dit dak in orde kunt krijgen. Op zo'n dak ben ik wel jaloers.
Antwoord
Dank je leuk vind ik dat je dezelfde combi van volvos hebt. Nog een week dan ga ik naar Engeland!

Antwoord
Dat is inderdaad toevallig. Nu ik de 240 erbij heb vind ik de V70 erg modern.:biggrin:

Hoe hebben ze eigenlijk de stijfheid en veiligheid van de carrosserie kunnen behouden met dat open dak?

Op de foto van mijn 240 zie je een aantal dwarsbalken zitten die ze bij jouw auto hebben moeten weghalen of zie ik dat verkeerd?

[Afbeelding: p1060330u.jpg]
Antwoord
Ja die balken zijn er bij mij uit. Er zit een heel houten(!) frame in het dak die de stijfheid behoud. Ik heb echter nu geen plaatje omdat het hemeltje er nog in zit....

Antwoord
Yessssssss Het dak is vervangen en er zit nu een zwart hemeltje in! Echt prachtig!! Gisteren veel regen gehad maar hij is helemaal droog!!!! Super hoor. Zodra ik kan zal ik wat foto's maken maar het is nu even te donker.... Wel moet ik op zoek naar zwarte handgrepen aan het [;afond en mijn zonnekleppen zijn aan de onderkant wit. Die moet en natuurlijk ook zwart! Iemand die dingen al een keer gespoten? Anders moet ik naar een paar zwarte op zoek..

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Eindelijk... :-) heideltje 6 6.176 26 March 2019, 15:33
Laatste bericht: MacVolvo
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 27.378 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 5.671 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Eindelijk gevonden: 245 T (Transfer) dens245polar 41 27.548 19 June 2015, 07:54
Laatste bericht: dens245polar
  Eindelijk een Volvo macfocus 3 3.515 24 November 2014, 10:03
Laatste bericht: Yellow240
  Eindelijk weer een 240 ! Pluk 9 8.025 5 April 2013, 18:59
Laatste bericht: Rob
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 3.414 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans
  Bert N heeft eindelijk zijn V90 !!!!! Bert N 31 19.035 21 June 2012, 21:21
Laatste bericht: Bert N
  Abbabak MkII abbabak 59 40.352 2 February 2012, 15:39
Laatste bericht: abbabak
  Eindelijk wakker na een hele lange winterslaap: 240 Estate '86 Pistonpen paultje 13 9.689 16 September 2011, 13:34
Laatste bericht: Pistonpen paultje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)