Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
244GLE 5.0 V8 Project
#11
Hallo Nico, succes met het project.

Hey, das mijn oude 244 GLE. Ik had zelf al eens voor de gein een rover V8 blok erin gephotoshopt, voor op mijn website.

http://www.kayauke.nl/voiture/volvo284.html
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Antwoord
#12
Afgelopen week een motortakel gekocht en vandaag geprobeerd of de motor past en voldoende ruimte heeft.
[ATTACH=CONFIG]214[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]215[/ATTACH]
Het valt niet tegen. Ik had de transmissie tunnel al aardig uitgeklopt en dit lijkt voldoende te zijn.
Nu moet ik de versnellingsbaksteun nog een beetje aanpassen zodat deze aan de automaatbak kan worden bevestigd, ik gebruik de orginele volvo steun, die ik een stukje naar achteren plaats.
Ook moet er nog een klein sub-framepje worden gemaakt voor de motorsteunen. Dit zal nog wel wat gepuzzel worden, maar daar ga ik aankomende week mee bezig.


Bijlagen Afbeeldingen
       
Antwoord
#13
Op de een of ander manier is mn intro verdwenen, hierbij nog maar een keer.

Ik ben bezig met een nieuw project. Ik heb al een tijdje een Volvo 244GLE. Hier ga ik een Chevrolet 5.0 V8 inbouwen. Er komt een 4 traps automaat achter.
Via dit forum laat ik de stand van zaken weten.
Ik heb een Chevrolet Caprice Wagon uit 92 gekocht als donor auto.
[ATTACH=CONFIG]238[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]239[/ATTACH]


Bijlagen Afbeeldingen
       
Antwoord
#14
Afgelopen week bezig geweest met het subframe. Deze komt tussen de "langsliggers" van de volvo te liggen. In eerste instantie was het de bedoeling om een pijp te buigen, maar ik heb het toch met lasbochten gedaan. Dit was makkelijker en anders moest ik ook een pijpenbuiger regelen.
[ATTACH=CONFIG]240[/ATTACH]

Ook moest er een versnellingsbak steun gemaakt worden. Dat was vrij simpel. een strip aan de bestaande bak steun gelast.
[ATTACH=CONFIG]241[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]242[/ATTACH]
Het geheel is nog wel wat te hoog, ik kan het gasmengstuk niet boven de carburateur kwijt, dit moet met een gasarm, zodat het gasmengstuk aan de zijkant van de motor komt.
[ATTACH=CONFIG]243[/ATTACH]
Er is net genoeg ruimte voor de carterpan. ik kan de motor eventueel nog wat hoger leggen, dmv stelplaatjes onder het subframe.
Morgen ga ik bezig met de automaatpook, er moet een stang gemaakt worden die de bak aanstuurt.


Bijlagen Afbeeldingen
               
Antwoord
#15
Heel gaaf project hoor!

Hoe kan het dat de inlaat zo hoog zit? Op een van de eerdere foto's ligt de motor toch best diep in het ruim?
Ben benieuwd naar het vervolg!

(ik zou wel die versnellingsbak steun nog iets verstevigen dmv een driehoekje onder die strip)
Antwoord
#16
Met het huidige gasmengstuk wordt het allemaal te hoog, dit komt ook omdat er een vrij grote adapter tussen carburateur en mengstuk zit. Dit kan ik wel oplossen met een gasarm, zal marktplaats in de gaten houden.

[ATTACH=CONFIG]244[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]245[/ATTACH]

Frox, wat betreft de bak-steun heb je gelijk. ik ga dr een driehoekje onder lassen.
Ook bezig geweest met de bakaansturing, dit is ook zo goed als klaar. met een verlengstuk en 2 kogelgewrichten. Het chevrolet schakelpatroon komt mooi overeen met de volvo automaatpook, dus dat lijkt goed allemaal.


Bijlagen Afbeeldingen
       
Antwoord
#17
Tof zo'n ombouw. Lekker op koppel rijden. Wat ga je met de vering en dempers voor doen? Zo'n blok zal wel een stuk zwaarder zijn dan een B21/3.
Antwoord
#18
Ik wil nog even afwachten wat de vering doet. Wel heb ik een andere stabilisator stang gekocht van een v6, deze heeft wel de goede vorm, maar ik wil eigenlijk een dikkere. ze zijn beide 19mm. Iemand nog een idee waar een dikkere stabilisator stang onder zit? of heeft iemand nog wat liggen.
[ATTACH=CONFIG]364[/ATTACH]
Gister ben ik bezig geweest met de Radiateur, deze komt van een Chevrolet Camaro af. deze is groter dan de volvo radiateur, maar vooral dikker.
Vanwege de hoogte kan de motorkap niet meer dicht. Ik heb de radiateur "verzonken" in het frame. Verder nog wat beugeltjes gemaakt en nu past de radiateur prima.
[ATTACH=CONFIG]365[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]366[/ATTACH]

Nu moet ik verder met de uitlaat pas maken, de aandrijfas aanpassen en de LPG mixer zo laag mogelijk op de carburateur krijgen. Ik ben aan het uitkijken naar een Impco gasarm, maar deze zijn gebruikt slecht te krijgen en nieuw veel te duur. Dus misschien maak ik daar zelf een adapter voor, zodat de lpg mixer direct op de carburateur kan.


Bijlagen Afbeeldingen
           
Antwoord
#19
Heb weer het een en ander gedaan.
Zoals een adapter stuk gemaakt voor mn Impco LPG mixer. Een Impco gasarm wordt gebruikt haast niet aangeboden, en nieuw vind ik ze te duur.
Ik heb wel een adapterstuk , maar deze "toeter" is veel te hoog, waardoor de motorkap niet meer dicht kan.
[ATTACH=CONFIG]398[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]399[/ATTACH]


Bijlagen Afbeeldingen
                   
Antwoord
#20
En ik ben bezig geweest met de uitlaat.
Heb een aantal bochten en pijpstukken besteld en een uitlaat gelast.
Het begint met 2x 50mm en gaat dan over in 60mm, lekker groot dus.

[ATTACH=CONFIG]404[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]405[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]406[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]407[/ATTACH]

Ook de aansturing van de carburateur werkt weer, incl. kickdown functie. Ik heb het motorblok er weer uitgehaald en nu ga ik alle beugeltjes en de motorruimte spuiten zodat het weer netjes wordt.
Ook heb ik pakkingen en keeringen voor de v8 en de automaat besteld. dan moet de motor weer lekvrij zijn.


Bijlagen Afbeeldingen
                   
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 51.840 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.200 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 332.980 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  Volvo Amazon B230FT Project ingmar 110 112.491 6 February 2017, 16:58
Laatste bericht: ingmar
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 96.029 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  244 1980 3.0 24v project v58 29 26.581 7 November 2016, 21:45
Laatste bericht: v58
  Project Volvo 142R Barracuda_82 471 227.477 9 September 2016, 21:14
Laatste bericht: Estoque
  Ons groene project uit '76 rvanw 27 19.692 9 September 2015, 23:52
Laatste bericht: rvanw
  Volvo 245 Turbo project Gavin240 57 40.635 16 May 2015, 15:17
Laatste bericht: Gavin240
  Mijn Turbo Project Ticcie 450 316.147 25 March 2014, 00:08
Laatste bericht: 240turbo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)