Berichten: 1
Topics: 0
Lid sinds: Dec 2005
Problemen opgelost, door gewoon een oude lpg installatie in te bouwen daarna de klep van de K-jetronic open vastzetten, doormiddel van een klein gaatje te boren in het huis en er een parker in zetten.
Wil je dan op benzine rijden gewoon de parker oid eruit halen en gaan met de banaan.
Probleem van de kromme klep na een backfire is dat je ook niet op benzine meer kan rijden.
en anders inderdaad een G3 erin
Berichten: 3
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2006
Ik rij nu een jaar of drie met mijn volvo 240, de laatste maanden regelmatig 5 ? 6 keer de buis kapot geblazen. Heb nu maar standaard een rol stevig plakband en een 'nieuwe geplakte ' buis in de auto liggen en ben zo handig in het vervangen ervan dat ik in 2 minuten klaar ben..
Toch vandaag weer een backfire gehad.. doorgereden naar een gasspecialist in Hoogeveen. Hij raad een nieuwe verdamper aan ? 240,- ex BTW en inbouwkosten..
Vooral als de motor nog koud is en ik moet stoppen, slaat de motor uit, geef ik daarna gas .. dan is het KNAL..
Zijn er nog alternatieven.. ? die goedkoper zijn.. Uiteraard heb ik de buis al aan een kant loszitten, dus zonder buisklem.
Overigens.. trukje.. als de motor op benzine niet start moet je de gasknop ingedrukt houden en starten.. duurt even, maar dan start ie op gas..
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
jeroen eggink schreef:Ik rij nu een jaar of drie met mijn volvo 240, de laatste maanden regelmatig 5 ? 6 keer de buis kapot geblazen. Heb nu maar standaard een rol stevig plakband en een 'nieuwe geplakte ' buis in de auto liggen en ben zo handig in het vervangen ervan dat ik in 2 minuten klaar ben..
Toch vandaag weer een backfire gehad.. doorgereden naar een gasspecialist in Hoogeveen. Hij raad een nieuwe verdamper aan ? 240,- ex BTW en inbouwkosten..
Vooral als de motor nog koud is en ik moet stoppen, slaat de motor uit, geef ik daarna gas .. dan is het KNAL..
Zijn er nog alternatieven.. ? die goedkoper zijn.. Uiteraard heb ik de buis al aan een kant loszitten, dus zonder buisklem.
Overigens.. trukje.. als de motor op benzine niet start moet je de gasknop ingedrukt houden en starten.. duurt even, maar dan start ie op gas..
Wat voor type/motor heb jij ? Carburateur, mechanische injectie, electronische injectie ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 3
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2006
carburateur.. geloof ik in ieder geval geen electronische injectie..
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
he Jeroen, je had toch eentje uit 1992 of zo??? Da's allemaal met injectie.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 3
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2006
Ok, ja hij is van '92. maar ik zal het nog even nakijken
Berichten: 71
Topics: 7
Lid sinds: Sep 2005
Hallo Jeroen.
De gasspecialist in Hoogeveen (de Vries), heb ik geen goede ervaringen mee (zie subgroep 260).
Je hebt een injectie? Tegenwoordig hebben ze een leuke LPI (lpi) instalatie. Kost wel een paar centen, maar dan heb je het ook goed voor elkaar. Vermogen en verbruik van gas ligt in de buurt van benzine of zijn zelf hetzelfde als benzine.
De I in LPI staat voor injectie. LPG wordt dus net als benzine geinjecteerd in de inlaat (v6) of cylinder. Maar dan wel vloeibaar. Minder kans op backfires ed.
Helaas moet je wel een andere LPG tank en installatie hebben. In de tank moet een LPGpomp zitten, verder zijn de leidingen voor hoge druk en moeten vernieuwd worden. De rest wordt door een (uiteraard) een computerregelunit geregeld.
Het is dat ik al LPG in de volvo heb liggen, danders zou ik zeker zwaar nadenken over een LPI installatie.
(In Rogat hebben ze hiermee ervaring).
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
Carlos Knaap schreef:Tegenwoordig hebben ze een leuke LPI (lpi) instalatie. Kost wel een paar centen, maar dan heb je het ook goed voor elkaar. Vermogen en verbruik van gas ligt in de buurt van benzine of zijn zelf hetzelfde als benzine.
Carlos, da's interessant. Is zo'n LPI ook te combineren met mechanische injectie (dus de K-jetronic die jij in je B27E en ik in mijn B23E heb zitten ?)
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 71
Topics: 7
Lid sinds: Sep 2005
Ik heb hiernaar gekeken, maar niet gevraagd. Volgens mij is dit zeker wel te doen. Naast de injectoren is nog (net) genoeg ruimte om een LPI injector te plaatsen. Maar ik ben wel een leek op dit gebied. Voor de zekerheid zul je dit moeten na vragen bij een goed LPG dealer.
Iemand die vrij goed thuis is in de volvo's vertelde me dat het wel te doen was, alleen als je al gas had moest er toch alles uit en nieuwe onderdelen in komen, zoals ik hiervoor al vertelde.
De hoeveelheid gas dat ingespoten moet worden hoeft maar 1 x afgesteld te worden. Voor de rest wordt het gas geregeld via de computerbesturing en de bombine (daar wordt bij een normale lpg ook de hoeveelheid gas geregeld). Hoe harder je rijdt, meer vonken meer gas. (of zoiets)
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Berichten: 82
Topics: 6
Lid sinds: May 2005
Carlos, die in Rogat bedoel je daar Brouwer mee ?
hoe zijn je ervaringen met hun?
Ik wil eigenlijk mijn 240 daar naar toe brengen voor inspectie en het lpg systeem na laten kijken, had laatst een verlengstuk voor de uitlaat nodig kwam ook bij hun terecht, dealer had hum niet eens
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie