Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70
Ik heb toen dezelfde gebruikt (van mijn 145). Goed schoon gemaakt. Ze zagen er nog mooi uit. Als ze nog gaaf zijn zie ik geen reden om andere te gebruiken. Als je perse wilt vervangen zou je die met afwateringopeningen kunnen overwegen
245 DL 1983
Antwoord
Citaat:afwateringopeningen
kan je dat er niet uit snijden?
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Is het nog mogelijk dat het via de deur komt ? Dat beetje water dat aan de sierstrip dakgoot naar beneden loopt en aan de achterzijde het niet goed sluitende rubber naar binnen gaat ?

Achterzijraam: Ik heb aan een kant wel eens een stukje dicht gemaakt met MS Polymer, je kopieeert ahw het rubber maar het raam is er niet uit geweest.

Nadeel hiervan is dat je je raamrubber niet wil vastkitten aan het metaal. Ook kan het de zgn capilaire werking zijn: Ruimte tussen raam en rubber waardoor het naar binnen kruipt. Ik geloof dat zuurvrije vaseline met een injectiespuit (zonder naald) daar helpt.

Er zou eigenlijk een zacht rubber wigprofiel moeten bestaan waar je oldtimers met kan uitrusten. Dan is dat probleem uit de wereld...
[img][/img]
Antwoord
Vanmorgen een flatnose motorkap op de kop getikt twee oranje witte knipperlichten en twee ronde koplampen! Koplampen zijn niet helemaa in orde hebben roest in de spiegel. Maar de montagespulletjes zaten er wel bij ach en voor een tientje......Daarnaast heb nog twee andere die wel goed zijn in bestelling. Nu alleen nog de grill delen en ik kan over naar flatnose! Ik wil de hoge neus wel houden zodat ik af en toe kan wisszelen als ik het leuk vind. Maar nu heb ik een sterkje voorkeur voor de flatnose.
hierbij de kap zoals ik hem kocht. Erg VET!! half schoongemaakt:
[Afbeelding: P1020905.jpg]
en helemaal:
[Afbeelding: P1020907.jpg]

Antwoord
pepijnwk schreef:Vanmorgen een flatnose motorkap op de kop getikt twee oranje witte knipperlichten en twee ronde koplampen! Koplampen zijn niet helemaa in orde hebben roest in de spiegel. Maar de montagespulletjes zaten er wel bij ach en voor een tientje......Daarnaast heb nog twee andere die wel goed zijn in bestelling. Nu alleen nog de grill delen en ik kan over naar flatnose! Ik wil de hoge neus wel houden zodat ik af en toe kan wisszelen als ik het leuk vind. Maar nu heb ik een sterkje voorkeur voor de flatnose.
hierbij de kap zoals ik hem kocht. Erg VET!!

lees, waar vet geen roest, na het spuiten weer zo neerzetten, vet er in laten lopen, uurtje later 1/4 slag draaien etc... lekker laten kruipen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Waar vet geen roest dat is helemaal waar. Maar ik wil niet dat overal waar ik de auto aanraak ik zwarte handen krijg van de vette rommel. Ik heb de inwendige bescherming laten zitten. Na het spuiten krijgt hij inderdaad wel een goede behandeling natuurlijk!!!

Antwoord
pepijnwk schreef:Waar vet geen roest dat is helemaal waar. Maar ik wil niet dat overal waar ik de auto aanraak ik zwarte handeln krjig van de vette roimmel. Ik heb de inwendige bescherming laten zitten. Na het spuiten krijgt hij inderdaad wel een goede behandeling natuurlijk!!!

dat bedoelde ik feitelijk... maar als je het zo doet loopt het ook daadwerkelijk naar waar het zijn moet.. ik heb um in het zonnetje gezet, warmte deed de rest...
Antwoord
Nou die warmte dat duurt nog even!

Antwoord
pepijnwk schreef:Nou die warmte dat duurt nog even!

schuur, straalkacheltje oid... en het spul op een kookplaatje tot het borrelt...
Antwoord
Aha jij bedoelt dat Sanders fett ofzo? Dat heb ik niet maar wel ml tectyl en andere rommel. Als het maar vettig is.... er zit overigens ook nog wel wat in hoor in die holtes. Dat heb ik er niet uit gehaald. Maar goed eerst moet hij nog in de kleur gespoten worden...

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Eindelijk... :-) heideltje 6 5.952 26 March 2019, 15:33
Laatste bericht: MacVolvo
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 26.513 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 5.480 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Eindelijk gevonden: 245 T (Transfer) dens245polar 41 26.489 19 June 2015, 07:54
Laatste bericht: dens245polar
  Eindelijk een Volvo macfocus 3 3.406 24 November 2014, 10:03
Laatste bericht: Yellow240
  Eindelijk weer een 240 ! Pluk 9 7.660 5 April 2013, 18:59
Laatste bericht: Rob
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 3.307 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans
  Bert N heeft eindelijk zijn V90 !!!!! Bert N 31 17.995 21 June 2012, 21:21
Laatste bericht: Bert N
  Abbabak MkII abbabak 59 38.616 2 February 2012, 15:39
Laatste bericht: abbabak
  Eindelijk wakker na een hele lange winterslaap: 240 Estate '86 Pistonpen paultje 13 9.283 16 September 2011, 13:34
Laatste bericht: Pistonpen paultje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)