Topics: 31
De condensator zit als je goed kijkt op de eerste foto gewoon ook in het stekkertje gedrukt. Hij is heel klein en blauw van kleur. Ik moest voor het stekkertje ook de verkoper overtuigen dat ze dat waarschijnlijk wel hadden. Ik gaf aan zo'n stekkertje om bijvoorbeeld een fan op een pc aan te sluiten. Toen viel bij hem het kwartje en hij pakte er zo een paar uit een laatje. Ik was er inderdaad wel blij mee. Anders had ik het ook gedaan zoals jij..... Als je er nog om verlegen zit kun je ze ook bestellen bij hen dan sturen ze het op in een envelop. Winkel heet Okaphone in Groningen.
vandaag de achterrugleuning die ook behandeld is met leerverf weer geplaatst. Goh dat wordt echt als nieuw met die leerverf! Maar mijn oog viel op weer wat vocht wat er niet thuis hoort:
![[Afbeelding: P10209030.jpg]](http://i175.photobucket.com/albums/w149/pepijnwk/P10209030.jpg)
op de rand naast de deur en naast de bank loopt een klein beetje water na een bui. Waar zopu dit vandaan kunnen komen? Ik vermoed van uit het achterzijraamrubber dat wellicht niet goed sluit. Iemand ervaringen met vocht op deze plek?
Topics: 56
Heb je folie onder de deurbekleding gemaakt voor dat je de panelen terugplaatste?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Black Moose schreef:Heb je folie onder de deurbekleding gemaakt voor dat je de panelen terugplaatste?
Ik geloof het niet weet het eigenlijk niet echt zeker. Het water komt van rechts onder het plastic dat de wielkuip bedekt.
De andere kant van de auto heeft dit vocht probleem ook niet.......
Heb je de achterzijramen wel kit ingebracht voordat je ze terug plaatste?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
VW T3 camper TD
Deze ramen zijn er bij het spuiten niet uitgeweest..... Kan zijn dat de huidige rubbers aanvervanging toe zijn! Begrijp ik goed datjij ook die rubbers verdenkt?
Is dat een beetje te doen die ramen eruit en weer terug evt met nieuwe rubbers?
ik heb er in een topic wel over gelezen, maar waar??? ik heb het zelf nog niet gedaan, maar bij mij is het ook nodig om eea te inspecteren.
Zie je geen spoortje lopen vanaf het rubber naar beneden?
VW T3 camper TD
Nog geen spoortje gezien. Maar daar zit wel bekleding voor. Die zal ik eens weghalen. En dan weer wachten op wat regen of even met de tuinslang spelen......
Topics: 23
pepijnwk schreef:Deze ramen zijn er bij het spuiten niet uitgeweest..... Kan zijn dat de huidige rubbers aanvervanging toe zijn! Begrijp ik goed datjij ook die rubbers verdenkt?
Is dat een beetje te doen die ramen eruit en weer terug evt met nieuwe rubbers?
Eruit halen en erin zetten is met zijn tweeën prima te doen. Eruit: rubber beetje meehelpen en met je voeten duwen, de ander zorgt ervoor dat ie niet valt. Erin: met een touw (niet te dun! niet te dik! Geen vliegertouw, geen hooipaktouw, iets er tussen in) groter dan de omtrek en touw "drenken" in (zuurvrije) vaseline. Ik had de sponning ook goed besmeurd met die vaseline. Ik had geen kit gebruikt. De sierstrips had ik er daarna weer in gelegd, maar ik geloof dat het raam er ook in kan terwijl de strips al in het rubber zitten. Iemand anders hier weet dat vast wel.
Wat heeft je trouwens doen besluiten de ramen er niet uit te halen voor het spuiten. Kleine moeite en prima gelegenheid om de sponningen (die toch vaak her en der geroest zijn) mooi roestvrij te maken. Of waren ze dat al?
245 DL 1983
Het eruit halen heb ik niet aan gedacht ook omdat ik geen roest heb gezien. Heb je dezelfde rubbers teruggeplaatst of nieuwe gekocht?