Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70
Succes Peppijnwk, hopen dat het nu beter gaat, de mijn is net uit de cabine. Is een super gevoel als ie weer zo staat te glimmen ! ;D
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Zo ik heb de Volvo weer terug van de spuiter. Hij ziet er wederom weer schitterend uit. Hij is helemaal weer overgespoten.'s avonds opgehaald en an de zijkant van heet huis gezet " op de Dam " in het gras. Dan kun je de volgende dag wegrijden wel vergeten!!!! Er ligt veel sneeuw in Peize en de achterwielen spinnen als een gek met, toch nog heel goede, zomer banden. Met wat duwen en trekken de auto toch weer van de plaats gekregen en meteen winterbanden eronder. Ik dacht dat ik nog vier goede had maar dat viel tegen een was echt schuin weg en een ander was eigenlijk met 2a3mm ook niet meer geschikt. Dus maar twee nieuwe eronder. Ja in deze tijd zijn ze wel iets duurder. Ik heb nu nokian nieuwe achter en voor nog goede vredestein snowtrac 2 allen in de maat 195/65 R 16. Dat rijdt een stuk beter zo! Ik heb trouwens gehoord dat in ditweer je eigenlijk met twee grindtegels achterin moet rijdemet achterwielaandrijving. Dat lijkt me niet eens zo'n gek idee om wat gewicht op de achterwielen te krijgen. Hopelijk komende dagen wat bruimte om hem verder aftebouwen.

Antwoord
Citaat:Ik heb trouwens gehoord dat in ditweer je eigenlijk met twee grindtegels achterin moet rijdemet achterwielaandrijving. Dat lijkt me niet eens zo'n gek idee om wat gewicht op de achterwielen te krijgen.
Beide tanks vol wil ook wel helpen, mits je op lpg rijdt.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Doe je welvoorzichtig?
Tongue
Antwoord
Natuurlijk doe ik voorzichtig. Vanmorgen even gereden met de winterbanden prima!!! Verder heb de stoelen gereinigd met spiritus geschuurd en met leer primer behandeld en vervolgens geverfd met leerverf. Echt super resultaat! Ze zagen er echt zwaar verweerd uit maar nu bijna weer als nieuw Ik heb de auto bij een kennis neergezet bij een boerderij vanwege oud en nieuw. Dan willen ze hier nog wel eens zaken vernielen. Voorkomen is dan beter dan genezen.

Antwoord
Euh, je weet dat je een Truetrac sper hebt heh ? Behalve recht vooruit rijdt in sneeuw en ijs de 265 beter dan mijn xc70 hoor. Als je kan driften voel je goed wanneer hij gaat glijden en hij laat zich zeer precies corrigeren. Ook het feit dat ie 1/3 minder gewicht heeft doet veel !

En gebruik je wel de verwarming voor je rijdt, is luxe maar ook het behoud van je motor !
[img][/img]
Antwoord
Zo ik ben weer een stukje gelukkiger!!! Het dak is dicht!! Ik heb het behandeld met renovo cleaner en daarna met conditioner en voila het dakl is weer in goede conditie en ook weer waterdicht!! Bleek dus dat het vinyl zelf water doorliet!! Gelukkig is dat nu voorbij. Verder had ik foto's van de stoelen beloofd die ik opnieuw heb geverfd. Die zien er echt weer superuit!!!

voor het verven maar tijdens behandeling:

[Afbeelding: P1020900.jpg]

na behandeling en verven:

[img width=450 height=600]http://i175.photobucket.com/albums/w149/pepijnwk/P1020902.jpg[/img]

dat ziet er een stuk beter uit!

Nu nog monteren maar dat komt nog een keer. Verder loopt hij als een tierelier start goed ook met de koude.

Antwoord
Tss, dat had ik niet verwacht, ik heb het dak hier 2008 opnieuw laten overtrekken bij een bekend Satlerei...als je kosten heb gehad hoor ik het graag want dan spreek ik hem daar nog op aan.

De afgesleten winterbad(en) kwamen omdat ik te lang had gewacht met uitlijnen, maar dat is wel gedaan en je hebt als het goed is geen vreemde slijtage meer.

Om weg te komen op b.v een nat grasveld met zomerbanden en sneeuw zijn er matjes in de handel van ca. 75cm die je even onder je aangedreven wielen legt. Dat is hier ook wel eens nodig als de sneeuwschuiver net is geweest...

Ik heb de stoelen regelmatig(ca jaarlijks) met schoensmeer en 'leermelk'conditoner behandeld. Maar nooit een mooi resultaat gehad, ik had ook een afspraak lopen met een Poolse vriend om ze bij hem in de omgeving opnieuw te bekleden. Maar heel mooi dat het zo ook kan.

Ga je de 2e stoelverwarming er nog in zetten ?
[img][/img]
Antwoord
Respect, ziet er netjes uit!
245L VAN
Antwoord
abbabak schreef:Tss, dat had ik niet verwacht, ik heb het dak hier 2008 opnieuw laten overtrekken bij een bekend Satlerei...als je kosten heb gehad hoor ik het graag want dan spreek ik hem daar nog op aan.

Ga je de 2e stoelverwarming er nog in zetten ?
Kosten hadik alleen voor de middeltjes 50 euro of zo maar ik denk dat hij gewoon een inferieure kwaliteit vinyl heeft gebruikt...... Andere stoelverwarming ga ik nog wel plaatsen denk ik! Dat is nu het goede moment ervoor. Liefst ook nog een nieuw hemeltje maar dat is nogal een klus en er moet nog best wat gebeuren voor ik helemaal tevreden ben.....
Zelf zit ik ook nog te denken aan polarissen! Maar het spuitwerk is nu in elk geval nog steeds prachtig. En hij rijdt nog steeds geweldig! Ik gebruik hem nu dagelijks in mijn werk terwijl mijn vrouw nu de v70 pakt.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Eindelijk... :-) heideltje 6 5.952 26 March 2019, 15:33
Laatste bericht: MacVolvo
  '81 Volvo 244 GL - 04 - 02 - 19 Eindelijk een update? Yezzz 27 26.514 5 February 2019, 23:51
Laatste bericht: Yezzz
  Eindelijk weer een Volvo "in huis"! hugo 5 5.481 14 February 2016, 22:58
Laatste bericht: edwin
  Eindelijk gevonden: 245 T (Transfer) dens245polar 41 26.491 19 June 2015, 07:54
Laatste bericht: dens245polar
  Eindelijk een Volvo macfocus 3 3.406 24 November 2014, 10:03
Laatste bericht: Yellow240
  Eindelijk weer een 240 ! Pluk 9 7.661 5 April 2013, 18:59
Laatste bericht: Rob
  ' Eindelijk weer een 240!' maar nu met Virgo's Pluk 2 3.307 5 April 2013, 15:25
Laatste bericht: Erikhans
  Bert N heeft eindelijk zijn V90 !!!!! Bert N 31 17.999 21 June 2012, 21:21
Laatste bericht: Bert N
  Abbabak MkII abbabak 59 38.618 2 February 2012, 15:39
Laatste bericht: abbabak
  Eindelijk wakker na een hele lange winterslaap: 240 Estate '86 Pistonpen paultje 13 9.285 16 September 2011, 13:34
Laatste bericht: Pistonpen paultje

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)