Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
VAndaag weer heldeag bezig geweest met de deuren en alles aansluiten dat is ieen beste klus!! Het meeste doet het weer. Ik heb ook een nieuw voorruit rubber. Dat is echt een crime om er in te krijgen!!! IKben ongeveer halver wege. Maar dat kost heel veel kracht en je moet heel hard knijpen en trekken tegelijk om het rubber door het profiel te krijgen. Tot de tweede bocht gaat nog maar daarna...... Lastig. Maar morgen maak ik het wel af. De sierlijsen op de deuren zitten erop. Nu nog de lijstejes ronde de lampen en de voorklep. Het blijkt dat de klemmetjes voor die lijstjes gelijk zijn aan die voor een kever. Die had \eric nog een zakje liggen van 36 stuks kreeg ik van hem maar hij vertelde dat di eniet meer dan 3 euro hadden gekost. Ik heb wel wat zoregen mbt mijn V70 die loopt niet mooi. Garage dacht aan bobine. Ik een nieuwe gekocht (185 euro :o :o) er in gezet en loopt nog steeds als een krant!!!
Berichten: 46
Topics: 7
Lid sinds: Sep 2010
M.b.t. voorruit, de latere Typen ruiten zijn allemaal met een "afwerkrubber"in de sponning gelijmd. Zorgt voor minder rijgeluid en ziet er goed uit, misschien is dat nog een optie? Voor mij geen ouderwetse rubbers meer.
Zou bobine lekker terug geven.
Slecht lopende auto kan ZO VEEL OORZAKEN hebben dat zonder extra info daar niets over te zeggen is. Ontsteking (of vals lucht)is wel vaak de boosdoener
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Ik denk ook dat het ontsteking is. Hij loopt gewoon steeds op 4 ipv 5 cilinders. Althans zo voelt het. Zeker bij het accelereren. Wellicht toch een keer nieuwe bougies en kabels kopen. Valse lucht denk ik eigenlijk niet. dan kan hij wel raarlopen maar hij "roffelt "nu echt. Nou doen ze dat al wel maar dan niet dat je je pedaal voelt trillen.(heel lichtjes) hij loop[t dus gewoon slecht. Morgen maar even de bougies checken en de kabels erafhalen en wellichgt even schoonmaken.
Mbt tot gelijmd rubber in de sponning. Ik vind het dan wel jammer van de sierlijst die dan gaat ontbreken. Dat vind ik wel wat hebben. Maar het is zeker een idee als ik het niet voorelkaar krijg mer dat rubber. Maar dat gaat gewoon lukken!
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Citaat:Mbt tot gelijmd rubber in de sponning. Ik vind het dan wel jammer van de sierlijst die dan gaat ontbreken. Dat vind ik wel wat hebben. Maar het is zeker een idee als ik het niet voorelkaar krijg mer dat rubber. Maar dat gaat gewoon lukken!
Heb je wel afwasmiddel oid gebruikt?
Trouwens ik heb ook een gelijmde voorruit en een chroomstrip
Trouwens heb jij ook chroomranden langs je spatborden zoals bij mij?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Ja ik heb ook chroomstrippen langs de spatbordranden en eenzelfde ruit als jij: gelijmd en een chroomstrip mijne is eigenlijk een 265 die had dat allemaal..... Ik dacht dat er een rubber in gelijmd zat dat heb ik kennelijk verkeerd begrepen. Ik heb eenzelfde dus ook een gelijmde ruit.
Ik heb inderdaad veel afwasmiddelgebruikt. Maar alleen het afwasmiddel geen water. Wellicht is dat het euvel. Morgen weer verder proberen dan zal ik wat water toevoegen.
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Wat betreft dat slechte "lopen" van je V70,
Zou het ook kunnen zijn dat je luchtmassameter de geest gegeven heeft?
Ik heb zelf een 940 hpt gehad, die ook ineens raar ging lopen.
Na veel onderzoek in de garage, kwamen ze uiteindelijk uit bij de LMM.
Het slechte lopen deed zich ook vooral voor bij accelereren.
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Met alle respect; open svp een nieuw topic over het V70 probleem. Dit vervuild het huidige topic.
Ja, ook een V70 kan hier gewoon 'behandeld' worden.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Gaat helemaal de goede kant op met die abba mobiel,
ben zo benieuwd naar de foto's als ie strx helemaal staat te blinken in het zonnetje
tegen een mooie achtergrond
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
OK weer ontopic Vandaag het rubber van de voorruit maar in bad gedaan met goed warm water en vervolgens met mijn vrouw samen het rubber omgedaan. Klinkt erotischer dan het was......
Maar het zit er allemaal in nu en strip met rubber zit nu op zijn plaats. Nu moet ik vooral de binnenkant weer schoonmaken! Die zit onder het schuurstof!!!! Na een week binnen in dezelfde ruimte waar gewoon het spuiten doorgaat en waar mijn auto binnen kon staan in de ruimte waar ze metname veel schuren kun je raden hoeveel stof erin zit. Zeker als je bedenkt dat er geen ramen in de deuren zaten en ook nog eens het dak helemaal open.....
Maar buiten kant is nu bijna af. De lip onder de bumper is ook inkleur gespoten heeeeel moooooi! Ook de wielen nog schoongemaakt. De verstralers onder de bumper nog niet teruggemonteerd. Wel de stekker voor de blokverwarming. Wel authentiek maar wellicht haal ik die er maar weer af. Ga ik toch niet gebruiken denk ik.
Morgen maar weer verder schoonmaken.
Over 14 dagen gaat de auto nog een keer naar de spuiter nu om de onderkant de behandelen zodat hij ook door de pekel kan. verder gaat hij dan ook nog een klein plaatje lassen achter aan de binnenkant bij het spatbord. Daar zit nog een klein plekje. ook gaat hij dan mijn eerste kras wegwerken die ik er op heb gemaakt bij het monteren van het dak. Ik schoot uit met de schroevedraaier....... shiterdeshit.
Hij vond het sneu en zei ach dat repareren we wel weer. Echt een leuke vent, die ook mee leeft!
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Mooi dat het nu allemaal goed gaat , na alle ellende.
Je kan je interieur mooi stofvrij maken met perslucht, alle deuren tegen elkaar los op een winderige dag
en dan schuin op de schoon te maken oppervlakken blazen (met de wind mee ;D)