20 February 2009, 19:35
Hallo,
Vandaag eindelijk mijn M46 gemonteerd. Na bijna een dag werk was de teleurstelling bijzonder groot.
Ten eerste blijkt in mijn 245 van 1983 geen voorbereiding te zitten voor het elektrische gedeelte dus moet ik zelf met stekkertjes etc. in de weer. Dat komt nog. Heeft iemand hier en oplossing voor. (kabelboom met rood 7 polig relais)
Nu blijkt in de derde en vierde versnelling de boel behoorlijk te kraken. Dit lijkt op versleten synchromess. Kan dit wellicht ook komen door te dikke ATF olie (Brezan ATF DIII) waardoor de synchromess te weinig grip heeft.
Is het wellicht ook mogelijk om de overdrive (J type) achter een M45 te monteren en wat moet eventueel aangepast worden.
Groet,
AndrÃÂ Boer
Vandaag eindelijk mijn M46 gemonteerd. Na bijna een dag werk was de teleurstelling bijzonder groot.
Ten eerste blijkt in mijn 245 van 1983 geen voorbereiding te zitten voor het elektrische gedeelte dus moet ik zelf met stekkertjes etc. in de weer. Dat komt nog. Heeft iemand hier en oplossing voor. (kabelboom met rood 7 polig relais)
Nu blijkt in de derde en vierde versnelling de boel behoorlijk te kraken. Dit lijkt op versleten synchromess. Kan dit wellicht ook komen door te dikke ATF olie (Brezan ATF DIII) waardoor de synchromess te weinig grip heeft.
Is het wellicht ook mogelijk om de overdrive (J type) achter een M45 te monteren en wat moet eventueel aangepast worden.
Groet,
AndrÃÂ Boer
Amazon B20A, 1969<br />245 B21A, 1983<br />S60 D5 185 pk Drivers Edition, 2008