22 November 2015, 15:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 November 2015, 15:25 door Dopski.)
Het is even afwachten of het gaat lukken om 242 met 230F te registreren als "milieuvriendelijke" EURO1 auto.
Als dat mogelijk blijkt wil ik ook graag kijken of het met de 740 ook te doen is. Ik heb niet zoveel plannen om die auto ook helemaal om te bouwen naar een andere motor, dat is onzinnig gezien het maagdelijk aantal km op de teller.
Maar het is misschien wel leuk om de motronic te vervangen door een jetronic systeem, die van een B200FT zou wel passend kunnen zijn.
Volgens mij is dat een relatief eenvoudige ombouw, lambdasensor, andere LMM (nu zon ding in de deksel van de luchtfilterbox) en misschien de kabelboom aanpassen of omwisselen etc. Zou dat mogelijk zijn? Of zie ik dingen over het hoofd?
edit:
aaii de knocksensor bedenk ik me net. Volgens mij heeft een B200ET die niet. Is die in te bouwen of moet het onderblok daar op voorbereid zijn?
Als dat mogelijk blijkt wil ik ook graag kijken of het met de 740 ook te doen is. Ik heb niet zoveel plannen om die auto ook helemaal om te bouwen naar een andere motor, dat is onzinnig gezien het maagdelijk aantal km op de teller.
Maar het is misschien wel leuk om de motronic te vervangen door een jetronic systeem, die van een B200FT zou wel passend kunnen zijn.
Volgens mij is dat een relatief eenvoudige ombouw, lambdasensor, andere LMM (nu zon ding in de deksel van de luchtfilterbox) en misschien de kabelboom aanpassen of omwisselen etc. Zou dat mogelijk zijn? Of zie ik dingen over het hoofd?
edit:
aaii de knocksensor bedenk ik me net. Volgens mij heeft een B200ET die niet. Is die in te bouwen of moet het onderblok daar op voorbereid zijn?