18 January 2011, 22:50
Ik heb een 740 met 2.3 carb.versie en kan een 2.3 injectie kopen. De verkoper vertelde mij dat de injectie zuiniger is dan de carb.versie. Als dat zo is, geldt dat dan ook als je op LPG gaat rijden?
verbruik 2,3 op lpg
|
18 January 2011, 22:50
Ik heb een 740 met 2.3 carb.versie en kan een 2.3 injectie kopen. De verkoper vertelde mij dat de injectie zuiniger is dan de carb.versie. Als dat zo is, geldt dat dan ook als je op LPG gaat rijden?
18 January 2011, 23:13
Van de 740 weet ik weinig maar de B230F motor van de 240 is op lpg zuiniger dan de oudere 2.3 carburateurmotoren.
18 January 2011, 23:52
Je 740 heeft dan een B230K, die je gaat ruilen voor een B230F? Lijkt mij dat dat geen bal uit maakt op LPG.
Misschien dat de B230K zelfs zuiniger is door de iets hogere compressieverhouding. En iets marginaler, de B230K minder verlies over de gasklep (de tweetrapscarburateur betekent dat een relatief kleine gasklep vrij ver open staat).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
19 January 2011, 10:19
Carb of injectie maakt weinig uit. Ik denk dat het vooral gaat om een goed afgestelde motor en een motor die nog goed is (compressie e.d.). Ik heb rij met een 245 2.3 carb, en haal ruim de 1 op 9 op gas. Dit is bij gemiddeld verbruik. Veel zuiniger op LPG is volgens mij echt onmogelijk.
Als het je dan toch gaat om zo voordelig mogelijk rijden binnen de marge die bij het LPG rijden mogelijk is, zou ik me meer concentreren op tanken bij een goedkope pomp. Op het moment kan het verschil oplopen tot 15 ct per liter ( van het weekend 84,9 vs 69,9 ct/l). Hiermee bespaar je tot ongeveer 5 Euro per tank.. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|