Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
automaat 164 1971(schakelt niet meer)
#1
ik heb sinds 2 jaar een 164 automaat uit 1971 met een geknikte bumper. Reed goed, schakelt goed. Maar nu heb ik de radiator laten reviseren en daar zit namelijk ook een koeler op voor de automaat. Heb ik meteen een halve liter bij gevuld voor ik ging rijden maar nu is het geval. Hij schakelt niet meer. balen. :confused:
Links en rechts navraag gedaan en de meeste zeiden dat ik de filter moest vervangen van de automaat.
Dat gedaan en een hoop nieuwe olie erbij atf f welteverstaan. Nog niks. Rolleyes

Wat nu?? Wie kan mij raad geven?:confused:?
Antwoord
#2
Ws. ben je een hoop ATF kwijtgeraakt tijdens het vervangen van de radiator. Beetje meten voor je gaat bijvullen. Er staan 2 peilen op de stok vd automaat, voor heet en koud, bij draaiende motor met de bak in P, nadat je een paar keer de D en R standen hebt ingeschakeld. Er gaat 8,2 liter in totaal.

Wat is eigenlijk het probleem? Rijdt de auto maar in 1 versnelling, of heb je helemaal geen aandrijving?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
hij rijd ja vooruit en achteruit maar hij schakelt niet meer. pijlstok geeft precies hetzelfde aan als voor de operatie.
Antwoord
#4
En als je de bak in L of 2 zet (dan zou hij tot 2 moeten opschakelen), maakt dat wat uit?

Van buitenaf de bak is er niet veel aan te doen, behalve oliepeil, controleren of de schakelstang ook echt tot aan de bak beweegt, en of de kickdown kabel nog soepel loopt. Als de kickdown kabel helemaal uit de bak getrokken is en vast zit om 1 of andere reden, schakelt de bak pas bij iets van 60 km/u naar 2. Als de kickdownkabel gebroken is en helemaal in de bak zit, schakelt-ie in no-time naar 3 (dan rij je 30 in z'n 3).

Ben je geen koelwater tegengekomen onderin de bak, of zou dat er op ÃÃn of andere manier in kunnen zitten? In dat geval zijn de inwendige koppelingen (rembanden) waarschijnlijk kapot.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
ik ga maandag weer aan de bak. hahah weet u welke olie het beste is, ik heb nu atf f
Antwoord
#6
ATF type F (heet soms ook wel type Ford) en type G is de beste olie voor de BW35. Allebei oude formules. Volgens mij maakt het merk niks uit maar ik heb er MPM inzitten.

ATF met Dexron of Mercon in de naam werkt niet zoals bedoeld. Volvo vermelde destijds wel dat je in geval van nood Dexron (dat is was toen type II, IID of IIE) of type A mag gebruiken.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  solenoid aw71 automaat aansturen Paul P1800 ES 6 203 7 August 2025, 19:14
Laatste bericht: Madman
  geen 1ste en 2 de versnelling meer M46 met overdrive JZW 4 189 6 August 2025, 21:03
Laatste bericht: JZW
  240 ontkoppelt niet volledig Jort 9 1.299 1 August 2025, 18:23
Laatste bericht: Jort
  Super Polar schakelt niet meer - OPGELOST Boet 7 1.888 25 December 2023, 14:17
Laatste bericht: Rin
  Overdrive J-type schakelt niet bij koude motor Rat242 18 10.050 5 February 2023, 15:06
Laatste bericht: skidje
  Sneller opschakelen automaat Bertone55 6 4.567 22 November 2020, 22:22
Laatste bericht: Bertone55
  Automaat schakelt niet door Flinterman 3 3.587 29 August 2020, 09:23
Laatste bericht: Grey240Polar
  245 schakelt slecht Brat 18 11.370 17 July 2020, 21:59
Laatste bericht: TeunTimmermans
  Overdrive pakt niet Lubse 9 8.632 5 March 2020, 23:26
Laatste bericht: Raymond_63
  Welke automaat? Archermusic 10 8.380 13 August 2019, 15:29
Laatste bericht: aRjen.T

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: