11 May 2012, 12:05
Ik heb een vraag over het volgende; tijdens het sturen in bepaalde bochten (Volvo 245dl, 77 | automaat | zonder stuurbekr.) op hogere snelheid (snelweg) begint mijn stuur hevig te bonken en te schudden. dit tijdens bochten naar links met een snelheid boven de 75km/u.
Bochten op lagere snelheid en recht door is geen probleem.
Met het controleren heb ik op linker voorwiel een speling vernomen met de handen op kwart voor 3. Dit zou volgens het boekje de stuurkogel zijn. Maar ik zie (hoor) de speling in (bij) het stuurhuis vandaan komen.
Wat is de beste procedure om vast te stellen waar dit bonk probleem door veroorzaakt wordt. Uiteraard wil ik sowieso de speling verhelpen. hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Alvast bedankt voor de reacties.
Bochten op lagere snelheid en recht door is geen probleem.
Met het controleren heb ik op linker voorwiel een speling vernomen met de handen op kwart voor 3. Dit zou volgens het boekje de stuurkogel zijn. Maar ik zie (hoor) de speling in (bij) het stuurhuis vandaan komen.
Wat is de beste procedure om vast te stellen waar dit bonk probleem door veroorzaakt wordt. Uiteraard wil ik sowieso de speling verhelpen. hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Alvast bedankt voor de reacties.