Berichten: 77
Topics: 3
Lid sinds: Jan 2008
Ik heb het zelfde gehad toen mijn gasinstallatie er pas in zat. Ook op lagere snelheid dus speelde de rijwind niet zo'n rol. Ik ben toen teruggegaan om de afstellingen te laten controlen maar alles stond goed afgesteld. Ik wist dat hij op benzine ook rijker stond om lekkerder stationair te lopen dus besloot ik om hem maar zelf "op gehoor" wat rijker te draaien. Probleem was meteen opgelost. Hij draait daardoor onbelast wel tegen de 1000 toeren stationair (maar wel een stuk prettiger) en met verbruikers aan 900.
Berichten: 18
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2012
Ik heb een vergelijkbaar probleem, alleen slaat hij (244 '81) bij mij ook af als ik op benzine rijd. Twee weken geleden is alles nog afgesteld (lpg, benzine, carburateur). Ik trek nu elke keer de choke uit als ik op een rotonde of verkeerslicht afrijd, maar dat is geen structurele oplossing. Iemand nog aanvullende ideeën / tips?
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Slaat ie ook af als ie stationair loopt of moet je dan ook de choke uittrekken als ie warm is?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 18
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2012
Als ie stationair loopt begint ie hard te rochelen/bokken en slaat dan af , dus dan trek ik inderdaad de choke uit (ook als ie warm is).
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Wat bedoelen ze dan met 'afstellen'? Ik denk dat je nog eens terug moet met dit en ze het stationair ook laten afstellen. En voor de zekerheid LPG, benzine, choke, gasklep en CO nog eens, het kan allemaal feilloos werken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 18
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2012
Heb net de garage gebeld, de afstelling is wel goed gegaan volgens hen, denken aan gescheurde slang... Breng m vrijdag even naar hun toe, we zullen 't zien.