Berichten: 4
Topics: 3
Lid sinds: Feb 2012
Als ik hard moet remmen voor een zebra of stoplicht, lijkt mijn B21A op LPG te verzuipen. Hij stottert en slaat dan af. Als ik op benzine rij gebeurt dit niet, dus het lijkt geen probleem te zijn met oliedruk...
Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken? Hoe kan het komen dat hij te veel brandstof krijgt als ik hard rem?
Groeten, Gerben
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
gpasmit schreef:Als ik hard moet remmen voor een zebra of stoplicht, lijkt mijn B21A op LPG te verzuipen. Hij stottert en slaat dan af. Als ik op benzine rij gebeurt dit niet, dus het lijkt geen probleem te zijn met oliedruk...
Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken? Hoe kan het komen dat hij te veel brandstof krijgt als ik hard rem?
Groeten, Gerben
Ben geen expert maar als ik het zo lees zal het te maken hebben met je afstelling op LPG........
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
De luchtinlaat zodanig leggen dat de rijwind er geen invloed op heeft.
Of een parker door de filterbak waardoor altijd het zijkanaal gepakt wordt voor lucht.
Berichten: 274
Topics: 23
Lid sinds: Nov 2009
MartjeB schreef:De luchtinlaat zodanig leggen dat de rijwind er geen invloed op heeft.
Of een parker door de filterbak waardoor altijd het zijkanaal gepakt wordt voor lucht.
In dit topic
http://volvolvo.nl/showthread.php/6561-s...uchtinlaat vind je wellicht de oplossing
245 DL 1983
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
blikken plaatje (op afstand) voor de inlaat, zodat de rijwind niet direct de opening in blaast
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
De inlaatbuis achter de gril naar achteren draaien
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Ik heb het zelfde gehad na plaatsen van een nieuwe verdamper. Ik ben met dit probleem naar een gas inbouwer gegaan en deze heeft hem goed afgesteld. Nu gebeurt het helemaal niet meer. Wel loopt hij iets harder stationair nu rond de 1000 rpm. Maar het afslaan is voorbij. Dat is echt vervelend rijden. Dat stationair iets hoger draaien neem ik nu nog boor lief en pak ik tezijner tijd wel aan.
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Is het specifiek bij hard remmen of altijd als je de koppeling intrapt en geen gas geeft? Stationair bij harde tegenwind -zoals hier boven beschreven- kan het probleem zijn. Als het echt gebeurt bij hard remmen, zou ik het zoeken in vloeistoffen. In dit geval: in de stand van de lpg-verdamper. Hierin zit immers vloeibaar LPG dat naar voren komt als je hard remt.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Ik denk dat Landloper op de goede weg zit met de stand van de verdamper.
Daar zit een membraam in wat door een veer op zijn plek gehouden word en door vacuüm van zijn plek getrokken
word bij meer lpg vraag.
Staat de verdamper verkeerd gemonteerd dan kan dit invloed hebben op de lpg aanvoer bij hard remmen.
Nog een oplossing is om minder hard te remmen voor het zebrapad en het stoplicht.
Je olie druk heeft op lpg en benzine met het hele verhaal niks te maken.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Vraag is ook of hij afslaat als je plotseling de koppeling intrapt en gasloslaat.