Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor B21A LPG slaat af bij hard remmen
Als ik hard moet remmen voor een zebra of stoplicht, lijkt mijn B21A op LPG te verzuipen. Hij stottert en slaat dan af. Als ik op benzine rij gebeurt dit niet, dus het lijkt geen probleem te zijn met oliedruk...

Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken? Hoe kan het komen dat hij te veel brandstof krijgt als ik hard rem?

Groeten, Gerben
Antwoord
gpasmit schreef:Als ik hard moet remmen voor een zebra of stoplicht, lijkt mijn B21A op LPG te verzuipen. Hij stottert en slaat dan af. Als ik op benzine rij gebeurt dit niet, dus het lijkt geen probleem te zijn met oliedruk...

Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken? Hoe kan het komen dat hij te veel brandstof krijgt als ik hard rem?

Groeten, Gerben

Ben geen expert maar als ik het zo lees zal het te maken hebben met je afstelling op LPG........
Antwoord
De luchtinlaat zodanig leggen dat de rijwind er geen invloed op heeft.
Of een parker door de filterbak waardoor altijd het zijkanaal gepakt wordt voor lucht.
Antwoord
MartjeB schreef:De luchtinlaat zodanig leggen dat de rijwind er geen invloed op heeft.
Of een parker door de filterbak waardoor altijd het zijkanaal gepakt wordt voor lucht.

In dit topic http://volvolvo.nl/showthread.php/6561-s...uchtinlaat vind je wellicht de oplossing
245 DL 1983
Antwoord
blikken plaatje (op afstand) voor de inlaat, zodat de rijwind niet direct de opening in blaast
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
De inlaatbuis achter de gril naar achteren draaien
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Ik heb het zelfde gehad na plaatsen van een nieuwe verdamper. Ik ben met dit probleem naar een gas inbouwer gegaan en deze heeft hem goed afgesteld. Nu gebeurt het helemaal niet meer. Wel loopt hij iets harder stationair nu rond de 1000 rpm. Maar het afslaan is voorbij. Dat is echt vervelend rijden. Dat stationair iets hoger draaien neem ik nu nog boor lief en pak ik tezijner tijd wel aan.

Antwoord
Is het specifiek bij hard remmen of altijd als je de koppeling intrapt en geen gas geeft? Stationair bij harde tegenwind -zoals hier boven beschreven- kan het probleem zijn. Als het echt gebeurt bij hard remmen, zou ik het zoeken in vloeistoffen. In dit geval: in de stand van de lpg-verdamper. Hierin zit immers vloeibaar LPG dat naar voren komt als je hard remt.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Ik denk dat Landloper op de goede weg zit met de stand van de verdamper.
Daar zit een membraam in wat door een veer op zijn plek gehouden word en door vacuüm van zijn plek getrokken
word bij meer lpg vraag.
Staat de verdamper verkeerd gemonteerd dan kan dit invloed hebben op de lpg aanvoer bij hard remmen.

Nog een oplossing is om minder hard te remmen voor het zebrapad en het stoplicht.
Je olie druk heeft op lpg en benzine met het hele verhaal niks te maken.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
Vraag is ook of hij afslaat als je plotseling de koppeling intrapt en gasloslaat.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor blijft koud? Boet 4 349 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 569 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.122 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 997 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.712 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  B230A slaat af op LPG adrianus240 4 1.187 31 March 2023, 23:55
Laatste bericht: adrianus240
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 4.293 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.533 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  940 slaat niet aan.. Jambon 5 2.981 5 February 2022, 22:30
Laatste bericht: skidje
  Help, Motor harde tik menno000 2 1.578 5 November 2021, 00:14
Laatste bericht: Volvo240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)