Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Mar 2012
ik heb een volvo 244 2.4 diesel, bij het starten alleen maar dikke witte rook, de eerste tien min; daarna loopt ie weer prima, gloei ogen al vernieuwd, heeft iemand raadt voor dit probleem.
vr gr
Jan Hofman
Berichten: 6.717
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Dikke witte rook ziet eruit als lekke koppakking.
Maar kan ook vocht zijn wat in je uitlaat zit. Het verschil tussen verdampte condens en koelvloeistof kan je ruiken. Al wordt dat bij een pas gestarte diesel misschien lastig omdat de diesellucht overheerst.
Waterdamp is geurloos, koelvloeistof zou zoetig moeten ruiken (zelf niet geroken).
Berichten: 11.645
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
koffiemelk aan de peilstok..?
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Mar 2012
geen Koffiemelk aan de peilstok!!!!.
witte rook stinkt als een oude trakker(diesel lucht) ruikt niet zoetig nee.
Berichten: 118
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Zijn waarschijnlijk de verstuivers. Heb je die al laten controleren? Bij mij werd ie, behalve de witte rook ook langzaam wakker. Eerst 4, dan 5 en na 1 minuut zaten ze pas alle zes 'aan tafel'. Na het ultrasoon reinigen en twee vernieuwen was het euvel opgelost.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Witte rook lijkt het meest op waterlekkage. Scheurtje in de kop die dicht gaat als deze warmer wordt.
Sludge onder je olievuldop / aan je peilstok betekent dat ie water lekt naar de olie toe.
Vaak is waterlekkage wel te zien als je het uitlaatspruitstuk demonteert.
Zal morgen eens een foto maken hoe dat er uit ziet bij een vrachtwagenmotor
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Mar 2012
we gaan de verstuivers testen de over een komsten zijn gelijk bedankt voor de reacties van allemaal