Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schuddend blok 244 GL, B23a, wat is normaal?
#11
Ja dat is wel wat anders dan 'trillen'. In Brummen zit ook Volvo Boudewijn (en die stelt heel vaak Volvo's af), daar zou ik heen gaan. http://www.volvo-boudewijn.nl/contact/index.html
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#12
Laat er geen verwarring wezen: het blok trilt als een malle (vermoedelijk dus de ontsteking) en ploft als een zieke hond. Dat ploffen interpreteer ik als backfire.
Antwoord
#13
Je kan altijd een kijken nemen bij de verdelerkap, de bougiekabels controleren (1-3-4-2 is de volgorde), of ze vastzitten etc.

De verdeler kan je verdraaien, zit een klemboutje onderaan, en zo de ontsteking wat bijstellen als echte Hobbybzz.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#14
Thanks i'll try. Ik post mijn bevindingen wel terug
Antwoord
#15
Het verdraaien doe ik met lopende motor, je hoort al gauw of de motor makkelijker of moeilijker rondgaat. Pas op de boegiekabels, daar heb ik wel eens een gemene schok van gekregen. Helemaal correct is deze methode niet maar ik doe het al jaren.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#16
Marc1970 schreef:Ja dat is wel wat anders dan 'trillen'. In Brummen zit ook Volvo Boudewijn (en die stelt heel vaak Volvo's af), daar zou ik heen gaan. http://www.volvo-boudewijn.nl/contact/index.html
Heeft geen zin, motorisch doet Boudewijn niets, bij Bertus (De Hazenberg) kan je goed terecht, anders bij Slubo in Doetinchem, zijn gasspecialisten, goede ervaringen mee.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#17
Met horten en stoten Brummen bereikt, net voor de bebouwde kom viel de Volvo compleet weg. Met moeite op benzine kunnen starten. Eenmaal op de brug bleek de bobine lekstroom te geven. Deze laten we maar vervangen. Verder de afstelling nog even laten controleren en verse kabeltjes leggen.
Antwoord
#18
Dat ploffen kan heel goed komen doordat de ontsteking niet goed staat. Een echte backfire is echter wat anders, als je dat meegemaakt hebt weet je wel het verschil tussen backfire en slecht lopen Wink

Had/heb hetzelfde met mijn 244 op gas, al heb ik geen last meer van backfires. Als ik echter overschakel van gas naar benzine dan krijg ik er wel weer een.... en dan niet zomaar een! De laatste twee keer diverse slangklemmen losgeschoten en heb ik 2x mijn luchtfilter doos kunnen vervangen.. Tongue
Antwoord
#19
Probleem is opgelost. Bertus Hissink en de Erik van Zweedseklassiekers hebben zich over het blok gebogen.

Bobine was hoofdoorzaak samen met bougiekabels. Daarnaast was de afstelling op LPG te arm, EGR was niet afgedopt en klep in luchtfilterhuis was niet dichtgezet.

Het karretje roffelt weer als een malle. Dit is de essentie van Volvorijden.

Dank voor jullie tips
Antwoord
#20
Mooi dat hij het weer doet en leuk dat je het ook weer hebt gemeld!

Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  welke nokkenas op een B23A op LPG? annoh 4 734 12 June 2024, 15:12
Laatste bericht: gydomatra
  B23A benzine/lpg vraag 01Dennis10 3 1.538 28 November 2022, 21:04
Laatste bericht: 01Dennis10
  940 blok in 240 Nicolaas H 15 9.083 17 April 2020, 17:36
Laatste bericht: Grey240Polar
  Welke motor B23A en B230A peterxvolvo 2 3.816 5 May 2019, 17:48
Laatste bericht: peterxvolvo
  stilgevallen motor: repareren of ander blok jootman 47 35.322 2 February 2018, 01:41
Laatste bericht: daddyphilipsen
  hoe plaatsen vliegwiel b23a abco 3 4.791 19 August 2017, 17:31
Laatste bericht: daddyphilipsen
  Herkennen origineel blok ? jero 1 2.544 15 February 2017, 12:40
Laatste bericht: Marc1970
  vocht in motorblok B23A johan everaerts 3 4.409 12 December 2016, 23:31
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 244 gl B21 blok Mark-Sander 1 2.735 8 September 2016, 08:21
Laatste bericht: Marc1970
  kaal B21ET blok zonder K jet onderdelen paulusb 22 18.170 30 August 2016, 19:31
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: