Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
de ontvetter moest ff uitdampen... niet dat het veel uitmaakt hoor, alle voorwerk weet ik met een kwast of roller weer vakkundig en in no time te verprutsen.. enige dat rest is me er de komende tijd weer oeverloos aan te ergeren.. (kon ik het maar spuiten..)
over ergeren gesproken.. heb 2 platen gemeten, de originele van mijn auto heeft bijna 8.5 mm met 69000km, de plaat van de 544 8-mm met bijna een ton.. eea zal niet veel schelen tov een nw.. de 8- heeft dan nog ongeveer 1 mm te gaan tot aan de klinknagel.. vandaar dat ze bewaard heb, een auto die niet bijster veel km's rijdt kan er nog heel lang mee vooruit. (Bedenk me nu dat ik er tegenwoordig een plaat van een 2 serie in heb zitten vanwege de splines op de M46...)
Berichten: 9.864
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De schotelveer beweegt tijdens het aandraaien van de drukgroep? Dat heb ik nog nooit gemerkt, ik denk dat er iets niet goed zit. De plaat heeft bv een vliegwiel en een bakzijde, heb je dat gecontroleerd?
Qua dikte, Haynes suggereert 0,6 mm boven de klinknagels, zoiets zou ik ook nog gerust terug zetten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Als het weer het toelaat ga ik er morgen weer mee verder, koppelingsplaten geplaatst zoals ze eruit kwamen. Maar zal voor de zekerheid het spul weer loshalen, hopelijk lukt het centreren zonder tools nog een keer :-)
Berichten: 309
Topics: 29
Lid sinds: Jul 2011
Wat Jeroen V zegt klopt inderdaad.
Bij het gelijkmatig aandraaien van de drukgroep bewegen de vingers van de schotelveer een beetje naar binnen.
Succes met de montage.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
polestar-volvo schreef:Wat Jeroen V zegt klopt inderdaad.
Bij het gelijkmatig aandraaien van de drukgroep bewegen de vingers van de schotelveer een beetje naar binnen.
Succes met de montage.
zo herken ik het ook..
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Nou het hele spul is inmiddels weer geplaatst in de ama (loopt nog niet maar dat gaat hopelijk morgen gebeuren) Voordat de bak enzo weer terug ging heb ik toch nog even het koppelingshuis losgehaald om het eea na te zien. Dikte platen geen probleem gelukkig.
Als ik nu het koppelingspedaal intrap ontkoppelt hij netjes dus ik heb grote hoop dat het allemaal gelukt is. Nu de rest nog.
Thanks!
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Eureka!! Hij doet het weer. Nou ja laten we zeggen hij rijdt, houdt nog niet over maar er moet nog wel het eea afgesteld worden natuurlijk.
Koppeling werkt prima gelukkig, iedereen bedankt voor het meedenken.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
gefeliciteerd, geeft toch een goed gevoel als het weer rijdt, nu nog ff de 'kleine' dingetjes
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 48
Topics: 12
Lid sinds: Feb 2007
Ik zou altijd het toplager vervangen, kleine moeite en als je hem straks hoort voor het stoplicht (en geluid weg als je de koppeling intrapt) baaal je.
Je hoeft alleen maar de koppelingsplaat+ drukgroep te verwijderen het ringsealtje los te halen en er uit te tikken.
Zorg wel dat je een instrument hebt met een haakje (of het verwijder instrument wat de VKV verkoopt) om het lager eruit te kunnen trekken
Ed van der Zee'98 C70 T5 '98 S90, '96 965 Oxford, '71 164 M410 OD, '71 144-S M41 OD, '71 P1800 E BW35 '71 144-GT M41 OD, '69 Amazon M41OD