Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moeilijk starten bij warme motor
#1
Ik heb een 240GL B23A. Bij een koude motor start de auto prima. Bij een warme motor moet je vol gas geven om te starten en zelfs dan kost het ook wel eens wat moeite. Waaraan ligt dit? En hoe kan ik dit oplossen?
Alvast dank voor antwoorden,
Anne
Antwoord
#2
Start-ie bij kou ook zonder choke? Dan staat de carburateur te rijk (foute afstelling of slijtage). Of het luchtfilter is ernstig verstopt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
De motor start inderdaad bij koude motor zonder choke...
Auto heeft vorige week een grote beurt gehad, waardoor het starten iets beter gaat, maar het houdt nog niet over...
Hoe stel ik de carburateur minder rijk af?
Antwoord
#4
wat kost eigenlijk een nieuwe carburateurnaald? en is dat moeilijk te vervangen.
245L VAN
Antwoord
#5
Overigens staat de mijne (hoogstwaarschijnlijk) ook te rijk. Ik weet niet of het zonder enige carburateur ervaring zelf te doen is?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#6
Help, ik word altijd erg treurig van Kurt Cobain.

Afstelling van carb hoort niet bij een grote beurt (wat eigenlijk wel?). Afstelling en reparatie wordt van A tot Z beschreven in TP11740-2, te vinden op scribd.
Ik neem aan dat je een Pierburg CDUS hebt. Onderop de carb zit een dop daaronder een CO stelschroef. Die moet je hebben.

Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
Ik heb een Solex meen ik.
245L VAN
Antwoord
#8
Solex kan natuurlijk ook, vooral als je een B19A of B21A hebt.

Staat ook in 11740-2. Naald kost 20-30 euro, bij de gebruikelijke kanalen verkrijgbaar. Ws. wel een tool nodig voor fijne afstelling, in de posts van Rubicon kan je er alles over vinden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#9
Ooh oke. dat afstellen kan ik dan beter laten doen!
245L VAN
Antwoord
#10
Marc1970 schreef:Help, ik word altijd erg treurig van Kurt Cobain.

Afstelling van carb hoort niet bij een grote beurt (wat eigenlijk wel?). Afstelling en reparatie wordt van A tot Z beschreven in TP11740-2, te vinden op scribd.
Ik neem aan dat je een Pierburg CDUS hebt. Onderop de carb zit een dop daaronder een CO stelschroef. Die moet je hebben.

Zal eens kijken, bedankt iig. Dat plaatje van Kurt Cobain is echt bij gebrek aan beter. Krijg m'n eigen plaatje niet meer geupload..
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor blijft koud? Boet 4 346 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 558 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.106 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 987 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.194 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.686 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 4.236 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.530 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  Help, Motor harde tik menno000 2 1.569 5 November 2021, 00:14
Laatste bericht: Volvo240
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.347 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)