Berichten: 186
Topics: 50
Lid sinds: Apr 2011
Ik heb een 240GL B23A. Bij een koude motor start de auto prima. Bij een warme motor moet je vol gas geven om te starten en zelfs dan kost het ook wel eens wat moeite. Waaraan ligt dit? En hoe kan ik dit oplossen?
Alvast dank voor antwoorden,
Anne
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Start-ie bij kou ook zonder choke? Dan staat de carburateur te rijk (foute afstelling of slijtage). Of het luchtfilter is ernstig verstopt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 186
Topics: 50
Lid sinds: Apr 2011
De motor start inderdaad bij koude motor zonder choke...
Auto heeft vorige week een grote beurt gehad, waardoor het starten iets beter gaat, maar het houdt nog niet over...
Hoe stel ik de carburateur minder rijk af?
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
wat kost eigenlijk een nieuwe carburateurnaald? en is dat moeilijk te vervangen.
245L VAN
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Overigens staat de mijne (hoogstwaarschijnlijk) ook te rijk. Ik weet niet of het zonder enige carburateur ervaring zelf te doen is?
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Help, ik word altijd erg treurig van Kurt Cobain.
Afstelling van carb hoort niet bij een grote beurt (wat eigenlijk wel?). Afstelling en reparatie wordt van A tot Z beschreven in TP11740-2, te vinden op scribd.
Ik neem aan dat je een Pierburg CDUS hebt. Onderop de carb zit een dop daaronder een CO stelschroef. Die moet je hebben.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Ik heb een Solex meen ik.
245L VAN
Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Solex kan natuurlijk ook, vooral als je een B19A of B21A hebt.
Staat ook in 11740-2. Naald kost 20-30 euro, bij de gebruikelijke kanalen verkrijgbaar. Ws. wel een tool nodig voor fijne afstelling, in de posts van Rubicon kan je er alles over vinden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Ooh oke. dat afstellen kan ik dan beter laten doen!
245L VAN
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Marc1970 schreef:Help, ik word altijd erg treurig van Kurt Cobain.
Afstelling van carb hoort niet bij een grote beurt (wat eigenlijk wel?). Afstelling en reparatie wordt van A tot Z beschreven in TP11740-2, te vinden op scribd.
Ik neem aan dat je een Pierburg CDUS hebt. Onderop de carb zit een dop daaronder een CO stelschroef. Die moet je hebben.
Zal eens kijken, bedankt iig. Dat plaatje van Kurt Cobain is echt bij gebrek aan beter. Krijg m'n eigen plaatje niet meer geupload..