Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
volvo 245 komt niet op snelheid met kleine caravan
#31
Met wat voor meter is je compressie gemeten?
Was het een oud model met van die kaartjes die al een eeuwigheid bij iemand in de schuur licht te vergaan of was het een vrij recent model?
Misschien is de meter dus niet goed.
Heb dat een keer bij een motorfiets gehad, scheelde 3 bar :-\
En als hij zonder hut naar je zin rijd zou ik ook geen groot werk op mijn nek halen, dan maar een uurtje later op de camping Wink
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#32
goed punt, compressie meet je het beste met een recente meter vijf omwentelingen en gaspedaal op de grond. goed idee om even opnieuw te meten misschien?
Antwoord
#33
Postma 245 GL schreef:wat is de V-max van jouw B23A? De mijne loopt vlot naar de 150 en bij 165 is de koek wel op (op peut wel te verstaan op lpg gaat alles wel wat minder,...)
op lpg 120-130, op benzine nooit geprobeerd.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#34
ik heb nogal wat informatie ingewonnen overal, mijn dank hiervoor. Zoals het er nu naar uitziet gaat de kop eraf , De kop wordt geheel gereviseerd en dus ook goed gevlakt. Vervolgens met een dunnere koppakking weer geplaatst.
hierdoor hoop ik weer genoeg vermogen te hebben. Het hele motorblok vervangen durf ik toch niet aan daar je altijd weer een motor met een hele hoop kilometers gaat inbouwen. Ik ben er namelijk niet van overtuigd geraakt dat het onderblok af is. De motor verbruikt bijna geen olie en er is geen sprake van een overdruk. Mocht de truk met de kop niet lukken, kan ik altijd nog een onderblok aanschaffen , deze laten reviseren,of zelf doen, met de gereviseerde kop heb ik dan weer een geheel nieuwe motor. Ik houd iedereen op de hoogte. voor betere suggesties, ben ik altijd te porren natuurlijk
Antwoord
#35
Goede keuze.
En denk dat je beter een gewone koppakking kunt kopen, scheelt echt niet veel compressie en bedrijfszekerder
En zo gooi je ook geen geld over de balk en weet je wat je hebt Wink

Succes
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Antwoord
#36
Nou dat lijkt me eerlijkgezegd niet de beste volgorde. Er zijn nog wel een paar testjes die je kan doen om uit te vinden wat er schort, onderblok of kop, en dan kan je wat gerichter geld uitgeven.
Ik verwacht de minste problemen in de kop, ze staan er niet om bekend dat ze kleppen verbranden of andere gekke dingen doen. edit - Op die scheurtjes na dan, volgens mij iets van de vroege versies.

Een goeie standaard B21E heeft compressie en vermogen zat om een caravan en AC te trekken, meer dan de B200F en B230F blokken van de laatste bouwjaren.

Het vlakken van de kop zonder dat-ie oververhit is geweest, is zelden nodig en er mag hoedanook maar een halve mm af.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#37
wat voor een testjes bedoel je dan , ik weet niet beter dan compressie of olieverbruik
Antwoord
#38
Olieverbruik zegt niet alles, de olieschraapveer kan goed zijn (doet niks voor compressie) en de andere twee slecht. Andersom kan ook, ik heb een B20 die olie verbrandt maar wel 10-11 bar druk heeft.

Er zijn verschillende lektesten, de ÃÃn is vrij deftig en meet drukverlies, je kan een scheutje olie op de zuiger doen en de gewone compressiemeting doen (elimineren van onderblok) of je zet er gewoon druk op en luistert waarlangs de lucht ontsnapt (uitlaat, inlaat, peilstokgat).
Een beetje garage moet dat kunnen regelen voor je. Of een revisiebedrijf, meer kans. Meten is weten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volvo 244 uit 1977 met alleen LPG skidje 16 10.472 5 January 2025, 19:54
Laatste bericht: BartJu
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 408 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  volvo 240 2.3i start lastig HendrikJan 4 489 13 December 2024, 13:55
Laatste bericht: HendrikJan
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.048 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 781 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 4.981 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.581 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  Spacer nokkenas Volvo B200-B230. polestar-volvo 1 768 17 August 2023, 10:02
Laatste bericht: Marc1970
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.476 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 1.983 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)