Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
ZwerverRoodbaard schreef:Niet om het hele topic te kapen, maar dan zouden de 240's met V8 dus ook niet kunnen in NL?
Als je het RDW voorschrift ruim bekijkt, is het maximum wat je er in mag leggen een 6 cilinder, want die werd al eerder toegepast in dezelfde lijn en type. :

:

:
Het oorspronkelijk voertuig,240-260, was uiterlijk en innerlijk gelijk voor de hele lijn motoren. ;D ;D
Maar er zijn eerder 8 cylinders toegepast in het 240-260 type, dus goedkeuring krijg je na een herkeuring beslist, als je het netjes uitgevoerd hebt.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
gewoon naar rdw ze keuren het en klaar.
Berichten: 417
Topics: 15
Lid sinds: Mar 2005
Zwarte Flirt schreef:Van de RDW Site overgenomen:
Restauratie van historische voertuigen
Bij de restauratie van historische voertuigen staat de originaliteit van het gerestaureerde voertuig voorop. In de praktijk worden daarom vaak hoofdonderdelen gebruikt die van soortgelijke voertuigen afkomstig zijn.
In de meeste gevallen behoudt het voertuig zijn oorspronkelijke identiteit (en kenteken). Voorwaarde is wel dat het samengestelde voertuig tenminste bestaat uit:
* het oude chassisraam of motorfietsframe, de oude semi-dragende bodemplaat of de oude zelfdragende carrosserie of;
* een nieuw, door de oorspronkelijke voertuigfabrikant vervaardigd vervangend frame, chassisraam, semi-dragende bodemplaat of carrosserie, dan wel een volgens de oorspronkelijke fabrieks-specificaties door derden vervaardigd exemplaar en;
* een aandrijflijn, bestaande uit de motor, versnellingsbak en assen van hetzelfde model en type als van het oorspronkelijke voertuig en;
* een carrosserie van hetzelfde model en type als het oorspronkelijke voertuig bij voertuigen met een zelf-dragend chassis of semi-dragende bodemplaat.
U moet de herkomst van de hoofdonderdelen, aan de hand van documenten, bij de keuring kunnen aantonen.
Als ik die uitleg zo zie, is de tekst veel harder dan de praktijk. Want er zijn legio wagens met geheel merkvreemde motoren.
Ook behouden buggy's en andere zelfbouw wagen allemaal het originele kenteken. Denk hierbij aan Eend ombouwen zoals de Burton. Wel allemaal met aangepaste type aanduiding op het kenteken.
Je moet even bedenken dat dit de zg. "Range Rover" regelgeving is. Midden jaren '90 waren de eerste Range Rovers 25 jaar oud. Op grote schaal werden deze wagen voorzien van de koets en aandrijflijn van de net uit productie zijnde modellen (de mk1 liep 25 jaar!).
Er reden dus volledig 1994 modellen (op LPG) die toch 1970 als bouwjaar hadden.
Een ombouwer als Dakar (een fraaie terrein beul op RR basis) kon door deze regelgeving de handel in NL volledig vergeten.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
maar je moet binnen de 2/3-1/3 regels blijven: chassis OF motor OF carrosserie wisselen mag, niet EN :-\ :-\
maar daar zijn ook weer oplossingen voor ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99