Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
nee je moet alleen de bak demonteren en het vliegwiel maar dan moet je wel zeker weten dat het niet iets anders is
dus ik zou alles goed zuivermaken en dan goed kijken waar het vandaan komt
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Als ik zo eens die foto's zie dan lijkt me dat de olie langs het kopp. huis loopt en niet eruit. Ik denk dat je krukaskeerring nog OK is en in elk geval zou ik die mogelijkheid voor het laatst bewaren. Zeker als het vliegwiel (waar de starterkrans opzit) nog droog was.
Net gisteren een achterste keerring van een B20 vervangen en ook al heb ik als doe-het-zelver al meerdere bakken verwisseld en verhangen blijft het best een grote operatie (zonder brug).
Ik weet niet hoeveel spullen en ervaring je hebt, maar als je die carterpakking zelf kon vervangen, kom je een heel eind in een dag.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 17
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2008

Ik heb de motor gecleaned zoals hiervoor was aangegeven.
Eerst even ajax ontvetter erop en in laten trekken en toen bij de texaco autowash in gorinchem de stand motor cleanen gebruikt.
Het resultaat was goed. Hoewel je helaas niet overal bijkomt. Ik had oprijblokken bij me maar het was te glad om er op te rijden.
Op foto3 zag ik verse olie. na afvegen opnieuw dus EUREKA ik heb weer een lek (hopenlijk het laatste) gevonden.
Nu effe geen tijd meer morgen verder uitzoeken wat het is en hoe ik het kan fixen.
http://sites.google.com/site/123peeters/...j/lekkage2
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Foto 3 , is naar mijn bescheiden mening met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de olieafscheider cq breatherbox cq Oil trap.
Lees
Dit verhaal maar en ook de links die worden vermeld.
Leuke klus, goed te doen, kost een paar uur, niet duur en heel leerzaam.
Foto van OilBreatherBoxBeneathFlameTrap uit 1 van die genoemde links
Berichten: 17
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2008
thaxnx,
morgen eens even checken wat voor spul ik hier voor nodig heb.
gr ruud.