Berichten: 9.868
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De pompen zelf doen het maar het relais stuurt ze niet aan. Het relais klikt zelfs, maar dat levert geen resultaat op in de zin van draaiende pompen.
Heb je dan wel een goed relais? Heb je er al eentje opengemaakt en de solderingen rondom de dikke stroomdraden van dichtbij bekeken?
Trouwens dat die hoofdpomp drooggelopen is vind ik raar. Als-ie droogloopt door benzinegebrek stopt de motor binnen een paar tellen wgs. hetzelfde benzinegebrek, dus erg kapot kan-ie niet zijn.
Ik denk dat je eerste pomp nog gewoon draait, en dat het probleem vanaf het begin elektrisch is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 14
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2008
Ik heb gelukkig nog twe extra relais hier, dus ik ga er inderdaad 1 openmaken. Overigens die hoofdpomp zat echt muurvast. Op zich geloof ik niet in toeval , maar bij oudere auto's wil ook vaak de wet van Murphy in werking treden. Dus dat bijvoorbeeld die hoofdpomp tegelijkertijd al een tijdje over de maximale houdbaarheidsdatum was. En dan nog een gesmolten aansluitblok op het grootlichtrelais. Normaal gesproken zou het niets met elkaar te maken moeten hebben, maar toch.. Vrijdag ga ik ermee verder bij daglicht, want dat gepruts met een looplamp op de oprit is nu wel genoeg geweest.
:-\ Dit elektrisch gehannes zou toch niet gevolg zijn van die slooppartij van een half jaar geleden, toen ik er een nieuwe kachelmotor in moest hangen.. ???
Berichten: 14
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2008
And the winner is.. Marc1970!
Het wás de draad 30, maar weet je nou wat bleek?
Een eerdere techneut, en ik vermoed de gasinbouwer, had ter hoogte van de accu die rode +draad nog eens extra gezekerd met een 20A steekzekering en die vervolgens ergens onder gefrummelt. Ik heb die daar nog nooit eerder zien zitten, terwijl ik toch met enige regelmaat de kap open heb.
Maar goed, met een compleet uit elkaar gesloopt dashhboard draadje voor draadje volgend kwam ik uiteindelijk in het motorcompartiment uit.
Dus het mobiel doetut weer.
Op naar de 600.000!
Groet,
Ferry uut Drenthe.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
PS tijdens mijn zoektocht kwam ik een verbrande connector op het grrotlichtrelais tegen ( boven de pedalen) Het verklaarde de brandlucht van 2 maanden geleden... Tja ik kon niets vinden en ik dacht: "waar rook is komt vanzelf vuur",maar alleen m'n grootlicht deed het niet meer.
Kun je iets preciezer aangeven waar dat relais zit.Ik heb nl. ook al een tijdje geen groot licht meer.Heb even boven de pedalen gekeken maar kan zo gauw geen relais daar ontdekken.
Berichten: 14
Topics: 2
Lid sinds: Oct 2008
Daarvoor moet je even achter de bekleding kijken, die achter/ bover de pedalen zit ( Voorzichtig dat het vilt niet scheurt). Als het goed is zie je'm zo zitten in een klem tegen het schutbord.