Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geen stroom op de tankpomp en brandstofpomp
De pompen zelf doen het maar het relais stuurt ze niet aan. Het relais klikt zelfs, maar dat levert geen resultaat op in de zin van draaiende pompen.
Heb je dan wel een goed relais? Heb je er al eentje opengemaakt en de solderingen rondom de dikke stroomdraden van dichtbij bekeken?

Trouwens dat die hoofdpomp drooggelopen is vind ik raar. Als-ie droogloopt door benzinegebrek stopt de motor binnen een paar tellen wgs. hetzelfde benzinegebrek, dus erg kapot kan-ie niet zijn.
Ik denk dat je eerste pomp nog gewoon draait, en dat het probleem vanaf het begin elektrisch is.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik heb gelukkig nog twe extra relais hier, dus ik ga er inderdaad 1 openmaken. Overigens die hoofdpomp zat echt muurvast. Op zich geloof ik niet in toeval , maar bij oudere auto's wil ook vaak de wet van Murphy in werking treden. Dus dat bijvoorbeeld die hoofdpomp tegelijkertijd al een tijdje over de maximale houdbaarheidsdatum was. En dan nog een gesmolten aansluitblok op het grootlichtrelais. Normaal gesproken zou het niets met elkaar te maken moeten hebben, maar toch.. Vrijdag ga ik ermee verder bij daglicht, want dat gepruts met een looplamp op de oprit is nu wel genoeg geweest.
:-\ Dit elektrisch gehannes zou toch niet gevolg zijn van die slooppartij van een half jaar geleden, toen ik er een nieuwe kachelmotor in moest hangen.. ???
Antwoord
And the winner is.. Marc1970!
Het wás de draad 30, maar weet je nou wat bleek?
Een eerdere techneut, en ik vermoed de gasinbouwer, had ter hoogte van de accu die rode +draad nog eens extra gezekerd met een 20A steekzekering en die vervolgens ergens onder gefrummelt. Ik heb die daar nog nooit eerder zien zitten, terwijl ik toch met enige regelmaat de kap open heb.
Maar goed, met een compleet uit elkaar gesloopt dashhboard draadje voor draadje volgend kwam ik uiteindelijk in het motorcompartiment uit.
Dus het mobiel doetut weer.
Op naar de 600.000!
Groet,
Ferry uut Drenthe.
Antwoord
PS tijdens mijn zoektocht kwam ik een verbrande connector op het grrotlichtrelais tegen ( boven de pedalen) Het verklaarde de brandlucht van 2 maanden geleden... Tja ik kon niets vinden en ik dacht: "waar rook is komt vanzelf vuur",maar alleen m'n grootlicht deed het niet meer.

Kun je iets preciezer aangeven waar dat relais zit.Ik heb nl. ook al een tijdje geen groot licht meer.Heb even boven de pedalen gekeken maar kan zo gauw geen relais daar ontdekken.
Antwoord
Daarvoor moet je even achter de bekleding kijken, die achter/ bover de pedalen zit ( Voorzichtig dat het vilt niet scheurt). Als het goed is zie je'm zo zitten in een klem tegen het schutbord.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zekering brandstofpomp B230F stoffel 4 352 10 March 2025, 14:31
Laatste bericht: stoffel
  240 brandstofpompen krijgen geen spanning Volvo240 4 558 28 September 2024, 06:31
Laatste bericht: Volvo240
  Slecht starten, geen gehoor brandstofpomp EliasL 9 4.320 7 March 2021, 17:28
Laatste bericht: Grey240Polar
  vreemd probleem geen reverse switch Lee 6 3.344 28 October 2020, 11:39
Laatste bericht: Lee
  Geen Benzine, geen vonk luci-ferro 6 5.011 24 March 2020, 03:03
Laatste bericht: luci-ferro
  Verschil koplamp 240 wisser/geen wisser Biopowerenschede 3 3.495 7 July 2019, 02:03
Laatste bericht: MacVolvo
  Welke brandstofpomp? Mark244 1 2.639 7 December 2016, 00:21
Laatste bericht: jos245
  Geen spanning radio snaakkie 1 3.950 2 August 2016, 21:50
Laatste bericht: lenlux
  Hulp gevraagd :-( nieuwe brandstofpomp maar start ineens niet meer Pluk 15 14.004 21 March 2016, 00:46
Laatste bericht: Pluk
  volvo 740 geen dimlicht vliegje 52 2 3.426 28 February 2016, 13:50
Laatste bericht: vliegje 52

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)