Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bougies Lolvo 144s op LPG
#11
Wel grappig, ik weet niet hoe bijzonder een S uitvoering op de 140 was/is, maar volgens mij zijn de active volvolvo's 144 allemaal S-en.









(geweest ivm lpg)
Antwoord
#12
Iedereen wil natuurlijk dubbele carburateurs! Maar of die beter zijn dan de enkele............. Want die zie je hier dus kennelijk niet Wink
Antwoord
#13
Ik heb ook een 144s vlgs de typeplaatjes, maar dat is ws. voor de eenvoud gewijzigd naar een B20A-achtig geheel. Een B20F onderblok met Stromberg, en daar zat dan de stroomverdeler van de B20B op, stelletje knoeiers.
Dubbele carburateurs lijkt me wel stoer ja.

Ik zou de stroomverdeler ÃÂÃÂn of twee mm verdraaien, een ietsiepietsie graden dus.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#14
Ik ga het gelijk even doen. Dank je!
Antwoord
#15
ton76 schreef:Er gaat altijd euro98 in de tank. Die is vorige week nog afgetankt en dus vers.

dat wil niet zeggen dat ie vers is... ik heb wel eens gehoord dat euro 98 vaak oude(re) benzine is dan euro 95.
Simpelweg vanwege het feit dat er vandaag de dag maar weinig mensen zijn die euro 98 tanken. Het prijsverschil is immers te groot voor velen.
Nu weet ik niet of dit zo veel van invloed is (en of die benzine echt veel ouder is), maar ik vind het een interessante theorie...

De benzine zal iig vers genoeg zijn om gewoon gebruikt te worden
Groet
760 | Groen | Snel
Antwoord
#16
Ik heb de ontsteking nu iets vroeger gezet en hij pingelt wel iets minder hoor. Vanavond nog even afstellen met de stroboscoop en dan hoop ik dat het weg is.

Maar ik was begonnen met een bougie verhaal. Ik vroeg me af wat die voor invloed hebben op de prestaties. Dat maakt dus bij een B20 B niet zo gek veel uit.
Ik kan me herinneren dat ik vroeger wel eens een gat in een zuigertje van mijn brommer gereden heb omdat ik na de montage van een sport cilinder de originele bougie heb gebruikt. Dat ging na een half uur fout. Dit was een tweetakt en daar zit natuurlijk behoorlijk wat verschil in. De bromfietshandelaar begon toen over warme en koude bougies. Ik was zo geschrokken van de enorme schade dat ik sindsdien heel voorzichtig ben met bougies.
Antwoord
#17
Verschillende bougies geprobeerd maar nooit echt een aantoonbaar verschil kunnen vaststellen (winst of verlies van vermogen of verbruik). Waar ik wel veel aan heb is een elektronische ontsteking van Velleman (K2543) auto is hierdoor ±20% zuiniger gaan rijden (van ±1:6 naar ±1:7,3). Hierbij loopt ze ook mooier.
Wellicht ook iets voor jou. Setje kost evenveel als een setje bougies (± €20,- all in)

Zie ook http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...;topicseen

Suc6 igg
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#18
Nou, de ontsteking is gesteld. Na mijn kleine correctie van gisteren stond ie nog een graadje of 5 te laat.

Maar nu: Er komt een druppeltje benzine uit mijn vacuumslang. Ik heb hem uitgeblazen maar het zat er na 10 minuten sturen weer in.

Of zal ik hier maar een nieuw topic van maken?
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  speciale bougies? oscarlottum 3 3.785 25 March 2015, 09:33
Laatste bericht: Rob
  Zwarte bougies, slecht lopen b27a 265gl 13 7.250 5 June 2014, 11:35
Laatste bericht: Marc1970
  bougies Bxx/xxx blokken skidje 3 3.123 24 August 2011, 12:26
Laatste bericht: skidje
  Welke denso iridium bougies voor Volvo Amazon met B20a oudevolvo 19 13.957 28 June 2011, 22:09
Laatste bericht: Zuurstar
  ratel, 144s ton76 10 5.873 30 May 2008, 20:18
Laatste bericht: ton76
  B21 ET : welke bougies ?? edwin 17 8.263 22 August 2007, 16:57
Laatste bericht: Jelmar
  Halo bougies Rubicon 20 13.978 16 January 2007, 20:31
Laatste bericht: BartJu
  Merk/type bougies en lichtelijk startprobleem.... deusjevo 19 12.086 10 June 2006, 21:38
Laatste bericht: Mastertje
  3 natte bougies en 1 droge GT Jan-Willem 11 8.933 19 December 2005, 14:29
Laatste bericht: GT Jan-Willem

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)