Ondertussen maar nog eens een up-date in de wereld sturen.
Zoektocht staat momenteel maar op een (heel) laag pitje, door de aanhoudende drukte van mijn werk/opleiding. Bovendien staan er nu ook examens voor de deur, dus kan ik er nog minder tussenuit. Daardoor moet ik in de eerste plaats de aanbiedingen in NL voorlopig nog links laten liggen, maar maakt niet weg dat ik nog elke dag advertenties zit uit te vlooien :-X
Ik heb ondertussen wel kans gezien twee Belgische 164 op te sporen, of beter: deze hebben mij opgespoord n.a.v. een advertentie die ik een tijdje terug had geplaatst. Op slechts een half uurtje rijden van thuis, dus daar kon ik niet omheen ;D Beide type 1973, injectie, manuele 4-bak met overdrive.
Van ÃÂ
ÃÂ
n van de twee was ik meteen verkocht, maar helaas had de eigenaar niet "echt" de intentie 'm weg te doen. Tenminste niet dringend. Zijn vraagprijs was absurd: 8500,-. Voor zo'n prijs verwacht ik concoursstaat en dat was ie nou ook echt niet. Cosmetisch was ie wel in orde, maar er zaten verschillende aandachtspunten aan, o.m. het chassis (krikpunten, motorsteunen, schutblad ts motor en interieur, wielbakken,...). Vroeg me een beetje af waarom ie de moeite had genomen me te contacteren als ie niet van zinnens was daar een realistische prijs voor te vragen :
De tweede hou ik nog even in beraad. Er zit zeker cosmetisch werk aan. Ik heb ondertussen wel wat advies ingewonnen bij een carrosseriebedrijf, maar om goed te zijn moet ik nog even terug voor een tweede inspectie. De eigenaar heeft 't momenteel zelf zeer druk, dus dat komt goed uit voor mij. Niets overhaast
Ondertussen doken een paar vragen op:
- weet iemand welke modeljaren en types voorzien zijn van de mistlichten vooraan? Als ik het goed begrijp hebben de eerste types twee ventilatieroosters en werden die later 'vervangen' door lichten. Nu heb ik op onder meer Amerikaanse exemplaren en andere 164-ers uit de laatste bouwjaren opnieuw roosters gezien. Kan dat? Of zijn dat toch mistlichten, maar nu achter een rooster geplaatst?
- ik ben ondertussen gesterkt in het idee dat ik een manuele bak wil, met vijf versnellingen (overdrive). Nu zijn manuele bakken, en zeker met een overdrive behoorlijk in de minderheid wat de advertenties betreft. Vandaar de vraag: is het eventueel te doen om een M400 te vervangen door een M46 of zelfs een M47? Ik begrijp dat er wellicht behoorlijk wat aanpassingen nodig zijn, maar in welke mate? Of zijn er andere, makkelijker (te monteren) opties?
- is het te doen om een tweede zijspiegel te (laten) monteren op exemplaren die daar van fabriekswege niet mee zijn uitgerust?
Grz,
S