Topics: 50
Marc1970 schreef:Oh zo makkelijk is het niet meer in 1986. Je hebt een hele deftige tankontluchting die via slangen en een anti-kantel klepje en actieve koolfilter ontlucht ri. de carburateur loopt. Gedoe met slangen en T stukjes.
Oh jee.. en dan is natuurlijk de brandende vraag; kan ik daar zelf iets aan doen?
Topics: 82
10 December 2015, 10:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 December 2015, 10:38 door Marc1970.)
Ja natuurlijk. Kruip op deze heerlijk winderige dag onder je auto en loop alle zacht rubber slangen na. Blaas het anti-kantelklepje door (hangt boven de achteras), blaas alle slangen door tot vooraan de auto. Haal de actieve koolfilter tevoorschijn, hij woont ongeveer onder de accu bij het voorwiel. Volg alle rubber slangen en aansluitingen op de carburateur of ze niet doodlopen.
Dan blijf ik lekker binnen zitten bij de poezen op de bank.
Of, haal de ontluchting los bij het anti-kantelklepje en laat de tank ontluchten ri. de Nijmeegse atmosfeer (zoals alle ouwe auto's) en kijk of je deze tank zonder haperen of pingelen leeg kan rijden.
Het anti-kantelklepje is een dingetje van ca. 4x4 cm, beetje model theepot. Serieus bedoelt om de ontluchting af te sluiten mocht je auto ondersteboven in de berm belanden, zodat de benzinetank niet leegloopt in die berm.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Ja natuurlijk. Kruip op deze heerlijk winderige dag onder je auto en loop alle zacht rubber slangen na. Blaas het anti-kantelklepje door (hangt boven de achteras), blaas alle slangen door tot vooraan de auto. Haal de actieve koolfilter tevoorschijn, hij woont ongeveer onder de accu bij het voorwiel. Volg alle rubber slangen en aansluitingen op de carburateur of ze niet doodlopen.
Dan blijf ik lekker binnen zitten bij de poezen op de bank.
Of, haal de ontluchting los bij het anti-kantelklepje en laat de tank ontluchten ri. de Nijmeegse atmosfeer (zoals alle ouwe auto's) en kijk of je deze tank zonder haperen of pingelen leeg kan rijden.
Het anti-kantelklepje is een dingetje van ca. 4x4 cm, beetje model theepot. Serieus bedoelt om de ontluchting af te sluiten mocht je auto ondersteboven in de berm belanden, zodat de benzinetank niet leegloopt in die berm.
Ik weet wat me te doen staat
Ga eerst een kijken of het loshalen van het klepje het probleem oplost.
Heeft dit verder geen vervelende consequenties?
Wat me overigens ook opviel;
De brandstofmeter bungelde in 't rood, dus vol proberen te tanken, maar kwam niet verder dan 40 liter. Als ik me niet vergis moet er 60L in kunnen?
Topics: 82
Je hebt dan een open tankontluchter, heeft mijn 144 ook, beetje benzinedamp kan geen kwaad. Zeker in de winter valt dat niet op. De benzinemeter is een beetje pessimistisch, iemand opperde dat dat kan komen doordat de benzinepompen in Zweden wel eens ver van elkaar kunnen liggen.
Neem 5L benzine mee en probeer eens hoe ver je komt, als het goed is iets van 600 km.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969