Topics: 5
Mijn Volvo 240 GLT start warm niet lekker. Is al een tijdje zo en we kunnen er ondertussen mee leven maar is ooit zeer onhandig. Bijvoorbeeld tijdens lange ritten waarbij getankt moet worden... Start ie niet bij de pomp na betalen...
Nu kreeg ik de tip dat er wellicht speciale bougies voor deze wagen zijn. Weet iemand daar meer over of wat het startprobleem zou kunnen veroorzaken? Er zitten nu 'standaard' bougies in van de garage.
Koud starten 's ochtends is geen probleem. Na bijv. 'n uur rijden en 'n korte pauze wordt het lastig tot zelfs ooit niet. Dan moeten we even wachten, ongeveer 10 min tot kwartier, en dan start ie wel weer...
Topics: 82
24 March 2015, 19:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 March 2015, 19:57 door Marc1970.)
Er zijn helaas geen speciale bougies voor 240's die niet starten. Mijn Volvo's starten allemaal warm en koud met stokoude standaard bougies van allerlei makelij, op LPG ook nog.
Dit is een injectiemotor? Kijk eens naar de injectorrail (buis) daar vooraan zit een tuutje met een vacuumslang. In die vacuumslang mag geen benzine liggen.
In geval van nood/twijfel/gedoe altijd starten met het gaspedaal ingetrapt tot de bodem, al geprobeerd?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 26
K-Jet injectie ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Topics: 176
Had tot voor kort hetzelfde probleem met mijn '92-er B200F.
Omdat de benzinepomp onder de auto lekte, heb ik het hele zootje vervangen (Pomp+Fuel feed line + Check valve + filter)
Lekkage opgelost en tot mijn verbazing ook het warme start probleem; nooit meer voorgekomen.
Ik kan me herinneren dat ik in de Bentley manual hier ook eens iets over heb gelezen (over de check valve dan), dat deze dit soort problemen kan veroorzaken.
Stukkie van internet:
This sounds like a problem I once had on my '77 242. The check valve had gone bad on the fuel pump. This is a small reed valve or a ball-n-spring valve that keeps fuel pressure in the lines and injection parts while the car is turned off. The fuel leaks back into the tank when this valve goes bad, and a cold start or immediately starting a just turned off engine is fine, but anywhere from 5 min. to 4 hours after it is shut off it is a bear to restart.
Hier een how-to.
https://www.youtube.com/watch?v=qIW3VgovsYM