Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
speciale bougies?
#1
Mijn Volvo 240 GLT start warm niet lekker. Is al een tijdje zo en we kunnen er ondertussen mee leven maar is ooit zeer onhandig. Bijvoorbeeld tijdens lange ritten waarbij getankt moet worden... Start ie niet bij de pomp na betalen...
Nu kreeg ik de tip dat er wellicht speciale bougies voor deze wagen zijn. Weet iemand daar meer over of wat het startprobleem zou kunnen veroorzaken? Er zitten nu 'standaard' bougies in van de garage.

Koud starten 's ochtends is geen probleem. Na bijv. 'n uur rijden en 'n korte pauze wordt het lastig tot zelfs ooit niet. Dan moeten we even wachten, ongeveer 10 min tot kwartier, en dan start ie wel weer...
Antwoord
#2
Er zijn helaas geen speciale bougies voor 240's die niet starten. Mijn Volvo's starten allemaal warm en koud met stokoude standaard bougies van allerlei makelij, op LPG ook nog.

Dit is een injectiemotor? Kijk eens naar de injectorrail (buis) daar vooraan zit een tuutje met een vacuumslang. In die vacuumslang mag geen benzine liggen.

In geval van nood/twijfel/gedoe altijd starten met het gaspedaal ingetrapt tot de bodem, al geprobeerd?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
K-Jet injectie ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#4
Had tot voor kort hetzelfde probleem met mijn '92-er B200F.

Omdat de benzinepomp onder de auto lekte, heb ik het hele zootje vervangen (Pomp+Fuel feed line + Check valve + filter)
Lekkage opgelost en tot mijn verbazing ook het warme start probleem; nooit meer voorgekomen.

Ik kan me herinneren dat ik in de Bentley manual hier ook eens iets over heb gelezen (over de check valve dan), dat deze dit soort problemen kan veroorzaken.

Stukkie van internet:

This sounds like a problem I once had on my '77 242. The check valve had gone bad on the fuel pump. This is a small reed valve or a ball-n-spring valve that keeps fuel pressure in the lines and injection parts while the car is turned off. The fuel leaks back into the tank when this valve goes bad, and a cold start or immediately starting a just turned off engine is fine, but anywhere from 5 min. to 4 hours after it is shut off it is a bear to restart.

Hier een how-to.

https://www.youtube.com/watch?v=qIW3VgovsYM
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Zwarte bougies, slecht lopen b27a 265gl 13 7.259 5 June 2014, 11:35
Laatste bericht: Marc1970
  bougies Bxx/xxx blokken skidje 3 3.126 24 August 2011, 12:26
Laatste bericht: skidje
  Welke denso iridium bougies voor Volvo Amazon met B20a oudevolvo 19 13.968 28 June 2011, 22:09
Laatste bericht: Zuurstar
  bougies Lolvo 144s op LPG ton76 17 6.854 28 August 2008, 19:52
Laatste bericht: ton76
  B21 ET : welke bougies ?? edwin 17 8.275 22 August 2007, 16:57
Laatste bericht: Jelmar
  bout waterpomp zit vast, speciale maat. iemand een oplossing? waz 7 5.246 6 May 2007, 16:14
Laatste bericht: jos245
  Halo bougies Rubicon 20 14.004 16 January 2007, 20:31
Laatste bericht: BartJu
  Merk/type bougies en lichtelijk startprobleem.... deusjevo 19 12.104 10 June 2006, 21:38
Laatste bericht: Mastertje
  3 natte bougies en 1 droge GT Jan-Willem 11 8.960 19 December 2005, 14:29
Laatste bericht: GT Jan-Willem

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)