31 January 2007, 11:56
Op mijn 244 van 81 zit gÃÃn stuurbekrachtiging. Opzich geen probleem, maar mijn stuurwiel is door al dat sjorren en draaien bij de vorige eigenaars nogal beschadigd. Er staat dan ook al 340.000 km op de klok, dus dat een en ander niet in nieuwstaat verkeerd is niet zo vreemd. Zaterdag had ik een afspraak bij iemand die wat onderdelen had liggen voor mijn 244. Zo moest ik nog een paar deurscharnieren hebben voor de rechterkant, een ander dashboard omdat de 244 uit het noorden van zweden komt en een gescheurd dashboard heeft, en ik had nog wat klein spul en een andere voorspoiler. De meneer waar ik was had een 86er 245 staan mÃt stuurbekrachtiging waarvan ik ook het dasboard wat daarin zit krijg. De stuurbekrachtiging compleet met stuur heb ik ook gekocht, maar op weg naar huis vroeg ik mij toch wel af of het zou passen. Ik heb op het forum al eens gelezen dat onze volvo's net lego is, en dat alles past op elkaar. Als ik echter in Haynes kijk zie ik dat in ieder geval de pomp van een 86 anders is als de pomp van een 81er.
Weet iemand hier toevallig of het zonder al te veel aanpassingen te monteren is op mijn 244, en.... is het een klus die te doen is door iemand met enig technisch inzicht maar zonder monteurs opleiding?. Is er misschien iemand in de buurt van Hoorn die tijd en zin heeft om te helpen met deze klus?.
Vriendelijke groeten van Swingmill (Johan)
Weet iemand hier toevallig of het zonder al te veel aanpassingen te monteren is op mijn 244, en.... is het een klus die te doen is door iemand met enig technisch inzicht maar zonder monteurs opleiding?. Is er misschien iemand in de buurt van Hoorn die tijd en zin heeft om te helpen met deze klus?.
Vriendelijke groeten van Swingmill (Johan)